صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و چهل و دو - ۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و چهل و دو - ۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - صفحه ۳

دیگه‌چه‌خبر؟

پلیس: بارفتار اشتباه مأموران برخورد خواهد شد
 خبر اول اینــــکه، فراجــــــا در اطلاعیه‌ای با اعلام اینکه «وضعیت حجاب در جامعه مطلوب‌تر شده» خاطرنشان کرد: برخی شیطنت‌های رسانه‌ای توسط جریان‌سازی معاندین در اجرای سناریوهای ساختگی بر عزم و ارادهٔ پلیس تأثیری نخواهد داشت. در این بیانیه آمده است: ناگفته پیداست که پلیس عاری از خطا و اشتباه نبوده و با هرگونه رفتار و کُنش اشتباه احتمالی مأموران هم برخورد خواهد شد. فضای فعلی و راهبرد فراجا در شرایط کنونی، حفظِ نظم و انضباطِ اجتماعی در قالبی ایجابی و تذکره‌ای است و صرفاً با هنجارشکنانی که به حریم و حُرمتِ شهروند ایرانی تعدی می‌کنند برخورد قانونی توأم با دقت و حساسیت خواهد کرد.
گفتنی است، روز گذشته مهدی فضائلی عضو دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب از تذکر اخیر حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به برخی مسئولان به‌خاطر کارهای بی‌قاعده در حوزه حجاب خبر داده بود.

حادثه امنیتی
علیه سفارت ایران در پاریس
 خبر دیگر اینکه،  عصر دیروز برخی رسانه‌ها از بروز حادثه امنیتی و تهدید یک فرد به انفجار سفارت ایران در پاریس خبر دادند. ماجرا از این قرار بود که یک تبعه ایرانی با حضور در ساختمان بخش کنسولی سفارت ایران در پاریس با حمل بسته‌ای مشکوک، مدعی شد که حامل کمربند انفجاری بوده و به دنبال انفجار سفارت ایران است.  مدتی پس از انتشار این خبرها، خبرگزاری فرانسه اعلام کرد: پلیس فرانسه فردی را که با نارنجک دستی یا جلیقه انفجاری وارد کنسولگری ایران در پاریس شده بود، دستگیر کرده است. گرچه رسانه‌های فرانسوی به نقل از پلیس و نهادهای امنیتی این کشور اعلام کرده‌اند که هویت و انگیزه فرد مهاجم هنوز مشخص نشده است.

مواضع ضد و نقیض فرانسه درباره کمک به اسرائیل
 دست آخر اینکه،  فرانسه در موضعی ادعایی اقدام چند روز پیش خود مبنی بر رهگیری پهپادها و موشک‌های ایران علیه رژیم صهیونیستی در آسمان اردن را رد کرد و بر نقش تعمدی خود در مقابله با عملیات نظامی ایران خط بطلان کشید. «کریستوف لمیون» معاون سخنگوی وزارت خارجه فرانسه با اشاره به اینکه فرانسه موشک‌ها و پهپادهایی را که در طول حمله ایران برای هدف قرار دادن اسرائیل شلیک شده بودند رهگیری کرد، مدعی شد: ما به امنیت اسرائیل متعهد هستیم اما در این مورد، رهگیری موشک‌ها و پهپادها به درخواست اردن انجام شد که حریم هوایی‌اش نقض شده بود. نکته جالب اینکه مقام‌های فرانسوی پیشتر در پی افشای مشارکتشان در کمک به ارتش رژیم صهیونیستی در مقابل حمله هوایی تنبیهی ایران، ادعا کرده بودند که در زمان این حمله به دفاع شخصی از پایگاه‌های خود در غرب آسیا پرداخته‌اند.

جستجو
آرشیو تاریخی