صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و چهل و دو - ۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و چهل و دو - ۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - صفحه ۱۷

مرور

سرپرست سازمان تاکسیرانی پایتخت خبر داد
تاکسی‌های برقی را به‌زودی در خیابان‌های پایتخت می‌بینیم
مهسا قوی قلب/ سرپرست سازمان تاکسیرانی پایتخت بااشاره به اینکه 1000 دستگاه تاکسی‌ برقی به ناوگان حمل ونقل عمومی پایتخت وارد می‌شود، گفت: این تاکسی‌ها بر اساس توافقنامه سازمان تاکسیرانی تهران و یک شرکت خودروساز وارد خیابان‌های شهر و جایگزین تاکسی‌های فرسوده پایتخت می‌شوند.شادی مالکی افزود: بر اساس توافق صورت‌گرفته، خودروهای فرسوده‌ای که باید در طرح نوسازی قرار گیرند، مدنظر قرار دارند. فراخوانی را به همین منظور منتشر می‌کنیم و تاکسیران‌ها می‌توانند با مراجعه به شرکت خودروساز از امکانی که فراهم شده بهره‌مند شوند. البته شهرداری تهران تسهیلاتی را مطابق با گذشته اعمال می‌کند یعنی با حمایت دولت، تسهیلاتی معادل 50 درصد از رقم خودرو در نظر گرفته شده است.
سرپرست سازمان تاکسیرانی پایتخت گفت: علاوه بر نیمی از هزینه نوسازی که دولت پرداخت می‌کند، شهرداری تهران نیز تسهیلاتی در اختیار تاکسیران‌ها می‌گذارد. رقم خودروها تقریباً حدود 500 میلیون تومان است و از آن میزان بین 250 میلیون تا 300 میلیون تسهیلات در نظر گرفته می‌شود. شرکت خودروساز هم وعده داده که خدمات ویژه‌ای به تاکسی‌های برقی می‌دهد. در حال حاضر در بیش از 70 نقطه شهر تهران ایستگاه شارژ ایجاد شده است و این نقاط تکافوی تا 5 هزار دستگاه خودروی برقی را می‌دهد. در حوزه خدمات پس از فروش هم در حال‌حاضر برای شروع یک مرکز تخصصی صرفاً برای تاکسی‌های برقی تجهیز شده است. برای گارانتی هم 200 هزار کیلومتر در نظر گرفته شده است و به مدت 5 سال هم باتری‌های این خودروها تضمین می‌شود.

اطلاع از نرخ کرایه‌ها با استفاده از اپلیکیشن «شهرزاد»
مالکی گفت: شهروندان می‌توانند با مراجعه به اپلیکیشن شهرزاد از نرخ‌های جدید کرایه تاکسی‌ها مطلع شوند. افزایش نرخ کرایه‌ها مثل سال گذشته 45 درصد است.
وی با اشاره به ماده 15 لایحه نرخ تاکسی در سال‌جاری بیان کرد: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه مغایرت در خصوص نرخ کرایه تاکسی‌ها می‌توانند آن را  به سامانه 137 پلاس گزارش دهند. البته بهتر است که شهروندان برای حصول نتیجه مورد‌نظر و سهولت در انجام کار، پرداخت‌ها را به صورت الکترونیکی انجام دهند و با اسکن QR کد روی شیشه تاکسی‌ها و اطلاع از نرخ کرایه‌ها، از طریق اپلیکیشن «شهرزاد» کرایه را پرداخت کنند.مالکی درخصوص روند نوسازی‌ها توضیح داد: امسال تسهیلات نوسازی ناوگان، شرایط مناسبی دارد و درصدد افزایش تسهیلات از طریق صندوق کارآفرینی امید هستیم تا تاکسیران‌ها کارمزد پایین‌تر و اقساطی با زمان بیشتر داشته باشند و از بابت جایگزینی مشکلی متوجه این قشر نباشد.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران:
ایستگاه‌های آتش‌نشانی تهران
بیشتر می‌شود
مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران گفت: شرایط شهری به گونه‌ای است که برای چند ثانیه زودتر رسیدن به محل حادثه، لازم است بازهم ایستگاه جدید بسازیم.قدرت الله محمدی در گفت‌وگو با ایسنا افزود: در حال حاضر ۱۳۸ ایستگاه آتش‌نشانی در پایتخت فعال است. از نظر من و از نظر قانون ما به ایستگاه جدیدی نیاز نداریم و در حال حاضر نیز در بین 10 کلانشهر بزرگ دنیا، تهران بیشترین تعداد ایستگاه آتش‌نشانی را دارد ولی ما مجبور به ساخت ایستگاه جدید هستیم. درحال حاضر در تلاشیم تعداد ایستگاه‌های آتش‌نشانی را افزایش دهیم زیرا تنها سازمان ماست که مسئولیت ایمنی در شهر را بر دوش گرفته است.مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران گفت: با افزایش تعداد ایستگاه‌های آتش‌نشانی، می‌توانیم ایستگاه‌ها را در هر منطقه و محله‌ای گسترش دهیم و از این طریق هنگام مواجه شدن با هر نوع حادثه‌ای، زودتر خودمان را به آنجا برسانیم و به افراد کمک کنیم.محمدی افزود: برای این منظور هم نیروی جدید استخدام می‌کنیم و هم تجهیزات مورد نیاز ایستگاه‌ها را بموقع خریداری کرده و ایستگاه‌ها را تجهیز می‌کنیم.

رئیس سازمان غذا و دارو:
ذخایر سرم کافی و مقدار فاکتور8 تا پایان سال پاسخگوست
 رئیس سازمان غذا و دارو گفت: میزان ذخایر سرم در کشور بسیار خوب است به نحوی که حداقل ۳ ماه موجودی پایدار داریم. اگر میزان ذخایر سرم به میزان ۴ تا ۶ ماه برسد، واردات سرم متوقف می‌شود.
به گزارش ایسنا، حیدر محمدی، خاطرنشان کرد: سیاست سازمان غذا و دارو در حوزه سرم، سیاست ذخیره استراتژیک است.
وی درباره تولید واکسن روتاویروس در کشور گفت: یکی از تولیدکننده‌های واکسن توانسته است مراحل اولیه تولید واکسن روتاویروس را طی کند و در حال انجام مطالعات بالینی است. اگر این شرکت بتواند مطالعات بالینی را با موفقیت سپری کند به عنوان اولین تولیدکننده واکسن روتاویروس معرفی می‌شود. یک شرکت دیگر نیز در حوزه تولید واکسن روتاویروس وارد شده و در حال تولید این واکسن است. اگر تولید واکسن روتاویروس با موفقیت انجام شود، واکسیناسیون را به تولید داخلی معطوف می‌کنیم.
محمدی درباره وضعیت تولید فاکتور ۸ در کشور گفت: میزان ذخایر فاکتور 8 در کشور به نحوی است که تا پایان سال پاسخگوی نیاز بیماران است.

جستجو
آرشیو تاریخی