صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و چهل و دو - ۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و چهل و دو - ۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - صفحه ۱۲

از گوشه و کنار ایران

 مرگ غم‌انگیز نوعروس در شب ازدواج
زوج جوان که پس از پایان جشن عروسی خود به خانه جدید می رفتند، بر اثر واژگونی خودرویشان دچار حادثه شدند و نوعروس جانش را از دست داد.
 امین عربپور، رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی شهرستان زرند گفت: ساعت ۲۳:۲۰ پنجشنبه خبری مبنی بر واژگونی و سقوط یک دستگاه سواری به دهانه پل واقع در دوراهی بهشت زهرا اعلام شد و بلافاصله ۲ تیم فوریت‌های پزشکی به محل حادثه اعزام شدند. بررسی‌ها نشان داد خودروی عروس و داماد بشدت آسیب دیده است و نوعروس با حال وخیم در خودرو گرفتار بود که با انجام اقدامات فنی و تخصصی توسط عوامل اورژانس بیرون آورده شد.
عربپور گفت: این فرد بعد از انجام اقدامات لازم ضمن انجام عملیات احیا به بیمارستان سینا منتقل شد که با وجود تلاش پزشکان و کادر بیمارستان، عروس ۲۰ ساله زرندی به‌ علت شدت جراحات در یکی از بهترین شب‌های زندگی‌اش جان خود را از دست داد. داماد نیز توسط آمبولانس دیگری با حال عمومی رضایتبخش برای ادامه درمان به بیمارستان سینا منتقل شد.
 
 حمله خونین سگ‌ها به دختر دانش‌آموز
 سگ‌‌های ولگرد روستای حصار پایین دماوند با حمله به دختر دانش‌آموز، وی را روانه بیمارستان کردند.
 این حادثه ساعت 7 صبح چهارشنبه در حالی رخ داد که این دختر در حال رفتن به مدرسه بود که ناگهان سگ‌های ولگرد به او حمله کردند و بر اثر جراحت شدید راهی بیمارستان شد و بر اساس پیگیری‌های انجام شده، به علت جراحات زیاد برای تکمیل درمان به بیمارستانی در شهر تهران منتقل شده است.
 
 15 مصدوم در تصادف اتوبوس و کامیون
با برخورد یک دستگاه کامیون و اتوبوس در محور مهریز به انار ۱۵ نفر مصدوم شدند.
محمد عشقی، مدیرعامل هلال‌احمر یزد اظهار کرد: حدود ساعت 4 صبح جمعه یک دستگاه اتوبوس که از ایرانشهر به سمت اصفهان در حال عزیمت بود در محور مهریز به انار با یک دستگاه کامیون برخورد کرد که در جریان آن ۱۵ نفر مصدوم شدند. بلافاصله پس از این گزارش، نیروهای امدادی هلال‌احمر پایگاه امداد و نجات جاده‌ای زین‌الدین مهریز با یک دستگاه آمبولانس و خودروی نجات به محل حادثه اعزام شدند. علت این حادثه توسط پلیس در دست بررسی است.
 
قتل خواهر به خاطر ارثیه پدری
پسر جوانی در اقدامی هولناک با شلیک به خواهرش، وی را در شهرستان زابل به قتل رساند.
چند شب قبل خبر شلیک دو گلوله به دختری 25 ساله در خانه پدری‌اش به پلیس اعلام شد. وقتی مأموران به محل حادثه رفتند با جسد این دختر که از ناحیه سر و گردن مورد اصابت گلوله کلت کمری قرار گرفته بود روبه‌رو شدند و پس از انتقال جسد به پزشکی قانونی به تحقیق از نامادری مقتول که در خانه حضور داشت پرداختند. وی در اینباره گفت: برادر 20 ساله این دختر او را به قتل رساند و فرار کرد.
در ادامه بررسی‌ها مشخص شد دختر جوان بعد از جدایی پدر و مادرش همراه مادر خود زندگی می‌کرده و به کار آرایشگری مشغول بوده اما شب حادثه وقتی به خانه پدری‌اش در زابل رفته با برادرش بر سر مسائل ارث و میراث خانوادگی درگیر شده و پسر جوان با شلیک دو گلوله او را به قتل رسانده و فرار کرده است. تحقیقات برای دستگیری متهم و روشن شدن انگیزه اصلی این جنایت ادامه دارد.

کشف 300 کیلو مواد مخدر در مرز سراوان
مرزبانان هنگ مرزی سراوان از ورود ۳۰۰ کیلوگرم مواد افیونی به داخل کشور جلوگیری کردند.
 سردار رضا شجاعی، فرمانده مرزبانی استان سیستان و بلوچستان در تشریح این خبر گفت: مرزبانان هنگ مرزی سراوان با کار گسترده اطلاعاتی به سرنخ‌هایی از قاچاق محموله سنگین مواد مخدر از مناطق مرزی به عمق کشور در حوزه استحفاظی این شهرستان دست یافتند و با کنترل نامحسوس محل عبور قاچاقچیان، خودروی متعلق به اعضای این باند را در حال جابه‌جایی محموله سنگین مواد مخدر در یکی از مسیرهای فرعی شناسایی کردند و تحت نظر گرفتند.سردار شجاعی اظهار کرد: سوداگران مرگ قصد داشتند در فرصتی مناسب مواد مخدر را از نقطه صفر مرزی به داخل کشور منتقل کنند، ولی مرزداران طی عملیاتی ضربتی و غافلگیرانه موفق شدند خودروی آنها را توقیف و دو قبضه سلاح، ۳۰۰ کیلوگرم مواد مخدر شامل ۲۹۸ کیلوگرم تریاک و ۲ کیلوگرم هروئین نیز کشف کنند.
 
دردسر ورود مار به موتور خودرو
ورود یک حلقه مار به داخل موتور خودرو راننده را به وحشت انداخت.
یکی از شهروندان با مراجعه به ایستگاه آتش‌نشانی از ورود یک مار به داخل موتور خودرواش خبر داد و گفت: در حال رانندگی بودم که ناگهان یک حلقه مار از روی شیشه جلویی خودروام با سرعت وارد موتور شد و من هم بلافاصله به نزدیک‌ترین ایستگاه آتش‌نشانی واقع در استادسرا مراجعه کردم.
شهرام مؤمنی، رئیس سازمان آتش‌نشانی رشت گفت: پس از جست‌و‌جویی کمتر از یک ساعت، یک حلقه مار از لابه‌لای گلگیر به خارج از خودرو هدایت شد و آن را بدون هیچ آسیبی به مکان امن منتقل کردند.
 
4 زن بدل‌انداز در شاهرود دستگیر شدند
 زنان بدل‌انداز که سکه‌های تقلبی پارسیان را به طلافروشان در بازار می‌فروختند از سوی پلیس به دام افتادند.
سرهنگ علیرضا شائینی، فرمانده انتظامی شاهرود گفت: در پی اعلام گزارشی مبنی بر بدل‌اندازی در یکی از طلافروشی‌های شهرستان شاهرود به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰، بلافاصله مأموران پلیس آگاهی به محل اعزام شدند. با بررسی‌های به عمل آمده مشخص شد چهار زن در گروه‌های دو نفره اقدام به فروش تعدادی سکه‌های تقلبی پارسیان به طلافروشان کرده و متواری شده‌اند که پلیس با انجام عملیات حرفه‌ای بلافاصله آنان را در چهار نقطه شهر بازداشت کرد. متهمان غیربومی و سابقه‌دار بودند که در تحقیقات فنی پلیس به پنج فقره بدل‌اندازی سکه طلای پارسیان در شاهرود اعتراف کردند.

جستجو
آرشیو تاریخی