صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و چهل و یک - ۳۰ فروردین ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و چهل و یک - ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ - صفحه ۳

دیگه‌چه‌خبر؟

اذعان خبرنگار بی‌بی‌سی به نفوذ پهپادی حزب الله
خبر اول اینکه، خبرنگار ارشد بی‌بی‌سی در منطقه، به فناوری‌های پیشرفته نظامی حزب‌الله لبنان اذعان کرد. نفیسه کوهنورد با اشاره به حمله پهپادی اخیر مقاومت لبنان به مواضع ارتش رژیم صهیونیستی گفت: حزب‌الله یک عملیات موفقیت‌آمیز پهپادی را علیه ارتش اسرائیل در سرزمین‌های اشغالی انجام داد. در زمان عملیات هیچ آژیر خطری در آن سوی مرز به صدا در نیامده است. این پهپادها توانسته‌اند به سامانه پدافندی گنبد آهنین رژیم صهیونیستی ضربه وارد کنند.
به اذعان خبرنگار بی‌بی سی، از سویی دیگر نیروهای تیپ زبده گولانی ارتش رژیم صهیونیستی سعی کردند وارد خاک لبنان شوند که در تله‌های انفجاری از جمله مین‌های کار‌گذاری شده توسط حزب‌الله لبنان گرفتار شدند. دست کم 7 نفر از سربازان رژیم صهیونیستی زخمی شده‌اند که حال برخی از آنها وخیم است.
کوهنورد همچنین به این نکته اشاره کرد که حمله پهپادی اخیر حزب‌الله متفاوت‌تر از گذشته بود. پهپادهای حزب‌الله به راحتی و بدون اینکه مورد هدف سامانه‌های دفاعی اسرائیل قرار بگیرند، وارد سرزمین‌های اشغالی شدند.
بنابر اظهارات کوهنورد، استفاده حزب‌الله از پهپادهای جدید هم به نوعی پیام هشدار حزب‌الله به رژیم صهیونیستی بود مبنی بر اینکه اگر اسرائیل بخواهد حمله‌ای علیه ایران انجام دهد، حزب‌الله هم می‌تواند از سیستم‌های پیشرفته‌ای علیه اسرائیل استفاده کند. نباید فراموش کنیم که حزب‌الله همچنان دست خود را رو نکرده که دارای چه تسلیحات نظامی است.
 

همصدایی در حمایت از اقدام بازدارنده ایران
خبر دیگر اینکه، حمایت یکصدا از حمله نظامی تلافی‌جویانه ایران به سرزمین‌های اشغالی و محکومیت تروریسم دولتی رژیم صهیونیستی در کنار تقدیر از پاسخ بازدارنده و شجاعانه آن در رویارویی با تجاوز آشکار این رژیم، چکیده واکنش‌های جریان‌ها و گروه‌های سیاسی کشور به تحولی بود که از شامگاه شنبه گذشته در روند تنش‌های جاری میان تهران و تل‌آویو رقم خورد؛ گروه‌هایی که با وجود گرایش‌های سیاسی متفاوت در صحنه سیاست‌ورزی، یک پیام مهم را به ساده‌ترین شکل ممکن به گوش دشمنان رساندند و آن اینکه بر سر ایستادگی از منافع ملی ایران در مواجهه با جنگ‌طلبان کمترین اختلاف نظری ندارند. چنانکه این مهم در بیانیه اخیر حزب اصلاح‌طلب اتحاد ملت نیز مورد توجه قرار گرفت و اعضای این حزب با انتشار بیانیه‌ای از حمله نظامی مستقیم جمهوری اسلامی علیه اهداف نظامی مهم اسرائیل دفاع کرده و حق دفاع مشروع ایران بر اساس ماده ۵۱ منشور ملل متحد در مقابل اقدامات تحریک‌آمیز رژیم صهیونیستی را منطقی خواندند.
 

حقابه ایران روانه استان‌های مرزی شد
دست آخر اینکه، بارش‌ها و سیلاب‌های اخیر وضعیت آب رودخانه‌های افغانستان از جمله رودخانه‌های مرزی افغانستان و ایران همچون هیرمند را به سطح قابل توجهی رسانده‌ است. ارزیابی‌ها نشان می‌دهد، در پی تشدید بارش‌ها و نزولات آسمانی در افغانستان طی روزهای اخیر، بخشی از حقابه ایران از سوی افغانستان وارد خاک ایران در منطقه جریکه سیستان شده است. به گزارش «ایراف» در نتیجه بارندگی‌های اخیر ۳۰ میلیون و ۷۸۷ هزار مترمکعب آب وارد ایران شده است.
البته این حقابه بخش بسیار کمی از حقوق آبی مردم سیستان و بلوچستان است که دولت موقت افغانستان موظف به تخصیص آن بوده اما در طول این سال ها  به این تعهد عمل نکرده است.

جستجو
آرشیو تاریخی