صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و چهل و یک - ۳۰ فروردین ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و چهل و یک - ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ - صفحه ۱۶

فضای مجازی

یوم‌الله 25 فروردین
حسن روح‌الامین گرافیست با بازنشر عکسی از نمایشگاه «جام بلا» در صفحه مجازی‌اش یاد استاد حبیب‌الله صادقی را گرامی داشت و درباره وعده صادق در 25 فروردین نوشت: «به اندازه هزارو چهارصد سال کار نکرده داریم.» این جمله استاد عزیزم مرحوم حبیب‌الله صادقی بود، یک‌چیزی بین من و ایشان مشترک بود و آن به قول خودشان بیش‌فعال بودن در زمینه کار بود.
الان که بعد از گذشت حدود ۲۳ سال کار مستمر و بدون وقفه به گذشته و آینده خودم نگاه می‌کنم، دلم می‌خواهد به اندازه همه کسانی که در گذشته و در آینده تاریخ برای مولا کار کردند و می‌کنند، کار کنم. شب‌ها با ناراحتی اینکه نشد آن چیزی که باید می‌شد به بستر می‌روم و صبح با امید اینکه این بار بهتر کار می‌کنم از جا بلند می‌شوم. از تمام کارهایی که کردم شرمنده هستم، نبود آن چیزی که باید می‌بود. حالا کاری نداریم‌ به اینکه اصلاً دور از ساحت مقدس اولیای خدا هست که کسی مثل من برای ایشان کار کند. یادم نمی‌رود که اگر درعمرم هر موفقیت بزرگی در اطرافم دیدم پشتش سال‌ها تلاش بی‌وقفه بوده. یوم‌الله ۲۵ فروردین را فقط و فقط، تلاش خستگی‌ناپذیر به اینجا رساند که دوست و دشمن را حیرت‌زده کرد. ما به جای تعریف و تمجید و نقش تماشاگر داشتن باید کار کنیم، فتوحات بعدی با تلاش‌های امروز ما شکل می‌گیرد. خوب این سنگر را فتح کردیم، در هر تخصص و رشته‌ای که هستیم، فتوحات دیگر نیاز به تلاش الان ما دارد. راستش را بخواهید من همه‌اش کار می‌کنم ولی دوتا حس همیشه همراهم است: «یکی اینکه تشنه‌تر می‌شوم؛ دوم اینکه هر چه بیشتر می‌گذرد دستم خالی‌تر می‌شود.» مثل یک حسرت جاری و مدام شب به خودم می‌گویم نشد آن کاری که باید.
 
بهترین روش برای تنبیه متجاوز و جلوه‌ای از درایت رهبری ایران
حامد خسروشاهی فعال فرهنگی و رسانه‌ای آذربایجان شرقی دریک استوری در واکنش به عملیات وعده صادق نوشت: جنگ اوکراین تأثیر مهمی بر موازنه تهران – تل‌آویو داشت. روسیه همواره از حامیان رژیم صهیونیستی بود که بعد از این جنگ و همراهی تل‌آویو با اوکراین از این همراهی کاست.
پوتین در تماس با رئیس‌جمهور ایران بیان داشت آنچه از سوی ایران اتفاق افتاد بهترین روش برای تنبیه متجاوز و جلوه‌ای از درایت رهبری ایران بود.
 
دعای سلامتی برای حسن شکوهی
صفحه مجازی حسن شکوهی بازیگر طنز با انتشار عکسی از این بازیگر روی تخت بیمارستان نوشت: وی از چهاردهم فروردین ماه به علت عارضه مغزی در بیمارستان بستری شده‌است، با توجه به شرایط پیش آمده، این هنرمند از همه مردم و دوستان ‌طلب دعای خیر و سلامتی دارند. حسن شکوهی در فیلم‌ها و سریال‌های زیادی ایفای نقش کرده است و با فیلم‌های مهران مدیری شناخته شد.
 
رونمایی از پوستر نمایش «مرگ با طعم نسکافه»
نیکی مظفری با انتشار پوستری  از نمایش «مرگ با طعم نسکافه» در صفحه مجازی‌اش نوشت: بلیت فروشی این نمایش آغاز شد. «مرگ با طعم نسکافه» نمایشی ۶ پرده‌ای است که با استفاده از کلیدواژه‌های مهم زندگی به روایتِ برش‌های دراماتیک در زمان حال، دهه سی و صد سال گذشته می‌پردازد. از نکات جالب توجه این اجرا، حضور پررنگ موسیقی است.
نویسنده و کارگردان: بابک صحرایی، مجری طرح: نازنین صحرایی، بازیگران: بهنام شرفی، نیکی مظفری، گل‌ناز عباسی، بهراد محمدی، روشنک رضایی مهر و بابک صحرایی و خواننده - بازیگرها: محمدرضا عیوضی و مسعود امامی  هستند. این نمایش از ۱۶ اردیبهشت ماه در عمارت نوفل‌لوشاتو هرشب ساعت ۱۹:۳۰ روی صحنه می‌رود.
 
هزار باده ناخورده بیستون
سهراب ‌پور ناظری ویدیویی از تازه ترین اثر خود در مجموعه هزار باده ناخورده منتشر کرده به نام «یاوران مسِم» و نوشت: این اثر را شاید بتوان «محبوب‌ترین» اثر «موسیقی تنبور» نامید. آهنگی بسیار ساده و روان اما غیرقابل تکرار؛ این کار برایم مَثَل شعر «سعدی» است، سهل و ممتنع و دست نیافتنی. بی‌گمان سخت‌ترین کار همین است خلق اثری به غایت زیبا اما ساده. روز تصنیف این اثر جزو انگشت‌شمار خاطراتی‌ است که از سالیان ابتدایی زندگی‌ام در خاطر دارم، روزی تابستانی در خانه محله کسری کرمانشاه...  و پس از چند دهه در آغوش پادشاه کوه‌ها «بیستون» و در زیر سایه حضرت «پدر» افتخار همنوازی این اثر بی‌همتا نصیبم شد. «بیستون» و «یاوران» و «کیخسروِ تنبور» خود باده‌هایی از هزاران باده ناخورده منظومه ایران‌اند.
جستجو
آرشیو تاریخی