ورزش ایران

پیام تبریک رهبر انقلاب
به کشتی‌گیران
رهبر انقلاب اسلامی با قهرمانی تیم‌های کشتی فرنگی و آزاد در مسابقات قهرمانی آسیای بیشکک قرقیزستان، در پیامی از جوانان کشتی‌گیر قهرمان صمیمانه تشکر کردند.
درمتن پیام حضرت آیت‌الله خامنه‌ای آمده است:
بسم‌الله الرحمن الرحیم
از جوانان قهرمان کشتی فرنگی و مدال‌آوران کشتی آزاد که با توانایی و اراده خود دل‌های مردم را شاد کردند، صمیمانه متشکرم.
سیدعلی خامنه‌ای
۲۹ فروردین ۱۴۰۳


معتمدی، سرپرست دبیر دوومیدانی
پژمان معتمدی با حکم حسین مطیعی، دوباره سرپرست دبیری فدراسیون دوومیدانی شد.
محمد مشهدی‌یاری، قبلاً سرپرست دبیری فدراسیون دوومیدانی بود که با پایان دوره‌اش و استعفا از این سمت، سرپرست فدراسیون حکم سرپرست دبیری را به نام پژمان معتمدی امضا کرد.


بازدید کارگری از اردوی پاراتیروکمان
غفور کارگری، رئیس کمیته ملی پارالمپیک از تمرینات تیم ملی پاراتیراندازی با کمان بازدید کرد.
او با همراهی سعید سلگی، معاون ورزش قهرمانی و محمدحسن پاسوار، مشاور رئیس کمیته ملی پارالمپیک، با حضور در مجموعه ورزشی غدیر، علاوه بر بازدید از تمرینات تیم ملی پاراتیراندازی با کمان با اطلاع از آخرین شرایط فنی ملی‌پوشان و روند آمادگی تیم، در جریان مسائل و دغدغه‌های کمانداران تیم ملی قرار گرفت.
سومین اردوی تیم ملی پاراتیراندازی با کمان برای بازی‌های پارالمپیک پاریس از 25 فروردین ماه شروع شده و ملی‌پوشان زیر نظر میلاد وزیری سرمربی تیم تمرین می‌کنند.
تیم ملی پاراتیراندازی با کمان 7 سهمیه برای بازی‌های پارالمپیک پاریس 2024 دارد.


پائز با نایب قهرمانی به تهران می‌آید
موتا پائز، سرمربی تیم ملی والیبال، با نائب قهرمانی تیم باشگاهی‌اش اپی‌سنتر در لیگ اوکراین به تهران می آید.
تیم او در بازی چهارم فینال لیگ برتر والیبال اوکراین با نتیجه 3-2 مقابل  پرامیتی باخت  تا با 3 باخت، به نایب قهرمانی اکتفا کرده و تیم پرامیتی هم با هتریک قهرمان  شود.
مائوریسیو پائز، سرمربی برزیلی تیم ملی ایران بعد از نایب قهرمانی تیمش و استراحت چندروزه 4 اردیبهشت ماه به تهران می آید تا رسماً کارش را با تیم ملی والیبال ایران برای لیگ ملت‌‌های 2024 و سهمیه المپیک استارت بزند.
 

شطرنج نفت تهران در روسیه
تیم شطرنج نفت تهران (تهرانسر) با قهرمانی در بیستمین دوره مسابقات لیگ برتر شطرنج مردان ایران یادواره شهید آرمان علی‌وردی، نمایندگی ایران در مسابقات تیمی شهرهای آسیا ۲۰۲۵ روسیه را گرفت. بیستمین دوره مسابقات لیگ برتر شطرنج مردان از ۲۳ تا ۲۸ فروردین‌ ماه با حضور ۹ تیم در سالن مسابقات نوین فدراسیون برگزار شد که تیم نفت تهران با ۱۶ امتیاز قهرمان شد و تیم‌های پیکار افکار لرستان با ۱۳ امتیاز و باشگاه قهرمان گیلان (دنیای فلز) با ۱۱ امتیاز به ترتیب به مقام دوم و سوم رسیدند. تیم نفت تهران (تهرانسر) تا قبل از شروع دور نهم رقابت‌ها، با قطعیت قهرمانی‌اش در لیگ برتر شطرنج مردان کشور جواز حضور در مسابقات تیمی شهرهای آسیا ۲۰۲۵ روسیه را گرفت.
 

حججی، رئیس جدید‌ ترای اتلون
کاظم حججی با 24 رأی مأخوذه اعضای مجمع انتخابات برای چهار سال رئیس جدید فدراسیون ترای اتلون (سه گانه) شد. 46عضواز جمع 47 نفره مجمع انتخابات فدراسیون ترای اتلون صبح دیروز به ریاست محمد شروین اسبقیان در سالن فارسی آکادمی ملی المپیک جمع شدند و با 24 رأی ‌کاظم حججی را از جمع 6 کاندیدا برای ریاست چهارساله فدراسیون انتخاب کردند. مهدی گودرزی ۵ رأی، حمید براتی یک رأی و حیدری ۱۵ رأی گرفتند. البته محمدشروین اسبقیان نیز قبل از رأی‌گیری اعلام کرد برای برگزاری انتخابات سالم و قانونی، رأی نمی‌دهد. برای این انتخابات ۹ کاندیدا ثبت‌نام کرده‌ بودند که ایرج عرب قبل از مجمع، انصراف کتبی داد و امین احمدی و سیدکمال پیمبری هم غایب بودند. مهدی گودرزی رئیس سابق فدراسیون و یکی از کاندیداها به غیر قانونی بودن مجمع به خاطر گذشت بیش از یک‌سال از ثبت‌نام کاندیداها اعتراض داشت و گفت: «به خاطر احترام به مجمع در انتخابات حاضر شدم اما پیگیر اعتراضم خواهم بود.»

جستجو
آرشیو تاریخی