صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و چهل و یک - ۳۰ فروردین ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و چهل و یک - ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ - صفحه ۱۱

خبر در خبر

میراث آریا

 عزت الله ضرغامی، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی درباره میزان ورود گردشگران خارجی به کشور با انتقاد از خبرهای کذب برخی رسانه‌ها گفت: رسانه‌هایی اعلام کردند، تعداد گردشگران خارجی در سال ۱۴۰۳ کاهش یافته است. اصلاً سال ۱۴۰۳ عملاً شروع نشده است و تعداد گردشگران خارجی در ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱، ۵۰٫۸ درصد افزایش داشت که ۶ میلیون و ۳۸۰ هزار نفر ورودی گردشگر خارجی داشتیم. این آمار در سال ۱۴۰۱، ۴ میلیون و ۲۳۰ هزار گردشگر بود. درحالی‌که یک میلیون و 800 هزار گردشگر از کشور جمهوری‌آذربایجان به دلیل مشکلاتی در سال گذشته نتوانستند وارد کشورمان شوند. اگر این‌گونه نمی‌شد، ما رکورد قبل از کرونا را می‌شکستیم.

 

ایرنا

 علی سلاجقه رئیس سازمان محیط زیست از کمک ایران در حوزه محیط زیست به کشور کنگو در مواردی همچون مدیریت منابع آب، جنگل‌تراشی و... خبر داد و گفت: دریاچه ارومیه امروز وضعیت بسیار خوبی دارد و روز جمعه شاهد شادی و خوشحالی مردم نسبت به این بهبود وضعیت بودیم و امیدواریم این روند رو به بهبود با کارهایی که انجام می‌شود، ادامه داشته باشد.

 

ایسنا

 حمزه عشوری مدیرکل حفاظت محیط‌ زیست گیلان گفت: یک واحد مرغداری متخلف که اقدام به تخلیه ۱۷ گونی لاشه مرغ تلف شده در تالاب انزلی کرده بود شناسایی و به مراجع قضایی معرفی شد.

 

ایرنا

 شهرام امیری سخنگوی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان گفت: بازدید از تمام بناها و محوطه‌های تاریخی اصفهان، پنجشنبه ۳۰ فروردین به مناسبت «روز جهانی بناها و محوطه‌های تاریخی» رایگان است.

 

مهر

 محمد ثابت اقلیدی مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس گفت: به مناسبت روز جهانی بناها و محوطه‌های تاریخی روز پنجشنبه ۳۰ فروردین ماه از سند مالکیت مجموعه جهانی تخت جمشید رونمایی خواهد شد.

 

ایسنا

 حلیا حسینی مدیرکل محیط زیست شهرداری تهران از تداوم افتتاح نیروگاه‌های کوچک‌ مقیاس خورشیدی طی سال جاری در پایتخت خبر داد و گفت: دو تا سه نیروگاه در هفته زمین پاک (۳ تا ۹ اردیبهشت‌ماه) راه‌اندازی می‌شوند.

 

مهر

 پرهام جانفشان مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان تهران، با اشاره به اینکه تهران دارای ۷۰۰ بنای ثبت ملی است گفت: با توجه به پایان فاز اول طرح مطالعاتی حرم شاه عبدالعظیم مرمت بخشی از حرم را در دستور کار داریم و طی شش ماه آینده مرمت نقاط تخریب شده آن انجام می‌شود.

 

تسنیم

 داریوش فرمانی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت: در سال گذشته ۱۸۰۰ شی تاریخی در استان کرمانشاه ساماندهی و بیش از ۶۵ اثر نیز مرمت شده است.

 

مهر

  سعید شاهرخی مدیر کل میراث‌فرهنگی کرمان گفت: معرفی ظرفیت‌های گردشگری کرمان در شبکه‌های تلویزیونی روسیه در اولویت است و این آمادگی وجود دارد تا برای معرفی استان، محتوا ارایه و به شهروندان روسیه معرفی شود.

 

ایسنا

 دانشمندان مطالعات اقلیمی می‌گویند پدیده قدرتمند آب‌وهواییِ «ال نینو» که در یک سال گذشته در کنار تغییر اقلیم به افزایش بی‌سابقه دما دامن زد، پایان یافته است.این پدیده طبیعی که ژوئن گذشته شروع شد آب‌های گرم‌تر را به سطح اقیانوس آرام آورد که باعث بالا رفتن دمای اتمسفر شد.اما کارشناسان می‌گویند نمی‌توانند با قطعیت بگویند که بعد از این چه اتفاقی خواهد افتاد.

 

ایرنا

 ساغر حمیدی مدیر امور موزه‌های اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان گفت: کاخ عالی‌قاپو اصفهان روز پنجشنبه ۳۰ فروردین جاری به‌دلیل نصب حفاظ‌های شیشه‌ای تعطیل است.

جستجو
آرشیو تاریخی