خرده خبر

 فردا؛پرواز جودوکاران به هنگ‌کنگ
روادید ملی‌پوشان جودو برای حضور در مسابقات قهرمانی آسیا صادر شد.  رقابت‌های جودوی قهرمانی آسیا درحالی اول تا چهارم اردیبهشت‌ماه به میزبانی هنگ‌کنگ برگزار خواهد شد که ویزای ملی‌پوشان دیروز بعد از پیگیری‌های فدراسیون صادر شد. بر این اساس جودوکاران 30 فروردین عازم دوبی می‌شوند. در خلال این مسابقات، جلسه هیأت رئیسه اتحادیه جودوی آسیا برگزار خواهد شد و آرش میراسماعیلی رئیس فدراسیون جودو کشورمان در این نشست، برنامه کامل مسابقات جام باشگاه‌های آسیا به میزبانی ایران را ارائه خواهد کرد تا قرارداد این پیکارها امضا شود.
 

یک طلا و یک برنز برای دختران تکواندوکار
کار تیم ملی تکواندو دختران با 1 طلا و 1 برنز در مسابقات آزاد صربستان به پایان رسید. سعیده نصیری ملی‌پوش -49 کیلوگرم بعد از یک دور استراحت، با شکست حریفانی از آلمان و کرواسی راهی نیمه‌نهایی شد. نصیری در این مرحله با آدریانا سروزو ایگلسیاس اسپانیایی روبه‌رو شد و نهایتاً با وجود ارائه نمایشی قابل قبول مقابل نایب قهرمان المپیک توکیو و دارنده مدال برنز ۲۰۲۳ جهان با نتیجه ۲-1 باخت و به مدال برنز رسید. همچنین ناهید کیانی تکواندوکار المپیکی وزن -53 کیلوگرم بعد از یک دور استراحت، حریفان تایلندی، ایتالیایی و بوسنی را از پیش‌رو برداشت و راهی فینال شد. کیانی در دیدار نهایی مقابل هرونووا از جمهوری‌ چک با نمایشی دیدنی 2-0 پیروز شد تا تنها طلای تیم ملی در این مسابقات را بر گردن بیاویزد.
 

مشعل المپیک پاریس روشن شد
در فاصله ۱۰۰ روز مانده به شروع بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس، مشعل المپیک به صورت رسمی در یونان روشن شد.  المپیک پاریس مردادماه امسال برگزار می‌شود که مشعل این رقابت‌ها به صورت رسمی در یونان روشن شد. مری مینا هنرپیشه یونانی، شعله مشعل را با استفاده از نور خورشید روشن کرد و آن را به اولین حمل‌کننده که قهرمان قایقرانی المپیک ۲۰۲۰ توکیو است، تحویل داد. این مراسم در معبد ۲۶۰۰ ساله هرا برگزار شد و کاتِرینا ساکلاروپولو رئیس‌جمهور یونان و توماس باخ رئیس کمیته بین‌المللی المپیک از جمله چهره‌های شاخص حاضر در این مراسم بودند.


نایب‌قهرمانی ساحلی‌بازان در تایلند
تیم‌ملی والیبال ساحلی بعداز قهرمانی در تور آزاد نوالی، نایب قهرمان تور آزاد آسیایی سامیلا شد. تیم‌ ملی والیبال ساحلی ایران یک با ترکیب عباس پورعسگری- علیرضا آقاجانی بعداز 6 پیروزی مقابل هند، مالدیو، قطر، اندونزی، ژاپن و تایلند، در فینال رقیب استرالیا دو شد. ساحلی‌بازان ایران در این بازی با نتیجه 2- صفر با امتیازات 21 - 17 و 21 - 18 باختند و نایب قهرمان شدند.
تیم‌ملی والیبال ساحلی دو ایران با ترکیب عبدالحامد میرزاعلی-ابوالحسن خاکی‌زاده هم در مرحله حذفی با باخت مقابل استرالیای یک از گردونه رقابت‌ها کنار رفت.
 

مچ‌اندازان آسیا به کیش می‌روند
با حل مشکل پرواز تیم‌های خارجی، رقابت‌های مچ‌اندازی قهرمانی آسیا، ۳۱ فروردین در کیش شروع می‌شود.
این رقابت‌ها قرار بود از اول در کیش برگزار شود اما مشکل پروازی، میزبانی ایران برای این مسابقه را کمی مبهم کرد که با حل مشکل پرواز تیم‌های خارجی، 12 کشور آسیایی یعنی 700 مچ‌انداز زن و مرد به نگین خلیج فارس می‌روند تا از جمعه برای 9 روز دررقابت‌های مچ‌اندازی قهرمانی آسیا با هم رقابت کنند. کشور قزاقستان قهرمان جهان با کاروان ۲۶۰ نفره در این رقابت‌ها شرکت می‌کند. رئیس و دبیر فدراسیون جهانی و رئیس کمیته مچ‌اندازی آسیا میهمانان ویژه این رقابت‌ها هستند.


16 اردیبهشت؛ آخرین مهلت اعلام آمادگی لیگ برتری‌ها
سازمان لیگ فدراسیون والیبال ۱۶ اردیبهشت‌ماه را آخرین فرصت اعلام آمادگی تیم‌های لیگ برتر و دسته یک مردان تعیین کرد.
سازمان لیگ فدراسیون والیبال البته جداگانه از مدیران عامل باشگاه‌های لیگ دسته یک و برتر خواست تا پایان وقت اداری 16 اردیبهشت‌ماه اعلام آمادگی مکتوب را برای حضور در این رقابت‌ها ارسال کنند.
ارائه نام کاربری، رمز عبور و باز شدن سامانه ملی والیبال برای واریز ورودیه و ثبت قرارداد با بازیکنان و کادر فنی تیم منوط به تأیید امور مالی و کمیته انضباطی فدراسیون برای تأیید تسویه‌حساب کامل با بازیکنان و فدراسیون است.

جستجو
آرشیو تاریخی