صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و چهل - ۲۹ فروردین ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و چهل - ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ - صفحه ۱۷

رئیس شورای اسلامی شهر تهران:

در موضوع واردات واگن باید دلسوزانه عمل کرد

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه هر یک روزی که موضوع ورود واگن‌ها به ناوگان متروی پایتخت عقب بیفتد، مردم از برخورداری از این امکان عقب خواهند افتاد، گفت: باید در این خصوص دلسوزانه عمل کرد.
به گزارش ایرنا، مهدی چمران دیروز در دویست و بیست و هشتمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران در واکنش به جوابیه وزارت کشور به شورا در مورد واردات واگن‌های مترو افزود: ما موضع‌گیری خاصی درخصوص واردات واگن‌ها از چین نداریم و تنها می‌گوییم به درد مردم برسید. وی با تأکید بر اینکه مترو پیش از این نیز کارشناس تأیید واگن بوده است، گفت: اگر شرکتی دیگر تأیید کند باید ۲ تا 3 میلیارد تومان برای آن هزینه شود و ما نمی‌خواهیم هزینه اضافی صرف این بخش شود. گفتنی است، سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور با بیان اینکه این سازمان برای تأمین پیش‌پرداخت خرید ۶۳۰ دستگاه واگن و خرید اتوبوس با استفاده از تهاتر نفت اقدام به فروش نفت و واریز وجوه مربوطه به قراردادها کرده و تمام آنچه تاکنون اتفاق افتاده، مدیریت وجوه فروش نفت و مصرف آن در ردیف‌های مختص خود بوده، تأکید کرده است: تمامی موارد فوق توسط کارشناسان و عوامل اجرایی و مدیریتی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور که همگی در زمره نخبگان و دارای تحصیلات عالیه در صنعت ریلی و حمل و نقلی کشور هستند، منعقد و اجرایی شده است.
عملکرد سه ساله مدیریت شهری به شورا ارائه شود
در جلسه روز گذشته شورای اسلامی شهر تهران، سیداحمد علوی، رئیس کمیته گردشگری شورای اسلامی شهر تهران، خواستار ارائه گزارش عملکرد سه ساله مدیریت شهری پایتخت در بخش‌های مختلف به شورا شد.
 وی گفت: محل ارائه گزارش عملکرد مدیریت شهری، صحن شوراست و حتی اگر قرار است نقدی صورت بگیرد، می‌تواند در صحن کارشناسی شود.
تصویب لایحه اعطای مجوز اخذ بهای خدمات بهره‌برداری از معابر
لایحه اعطای مجوز به شهرداری تهران برای اخذ بهای خدمات بهره‌برداری از معابر توسط شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات هوشمند مسافر، در جلسه شورای اسلامی شهر تهران بررسی و تصویب شد.
سیدجعفر تشکری هاشمی، رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران، روز گذشته اظهار کرد: با بررسی لایحه اعطای مجوز در کمیسیون برنامه و بودجه و با توجه به اینکه پیش از این مصوبه‌ای در این خصوص وجود داشت و در هیأت عمومی دیوان عدالت اداری ابطال شد، زمینه‌ای فراهم شد تا شرکت‌های خدمات هوشمند مسافر با این لایحه منطبق شوند.
براساس این مصوبه به ازای هر کیلومتر ۷۲۰ ریال و حداکثر یک درصد مجموع هزینه‌های سفر در سال به عنوان بهای خدمات و مدیریت و نظارت بر شرکت‌های خدمات هوشمند مسافر در نظر گرفته شده است.
وی افزود: شهرداری باید بهای خدمات دریافت شده را صرفاً صرف توسعه حوزه حمل‌ونقل عمومی کند. این لایحه پس از بررسی‌های صورت گرفته از سوی اعضای شورای شهر با حداکثر آرا به تصویب رسید.

جستجو
آرشیو تاریخی