صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و چهل - ۲۹ فروردین ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و چهل - ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ - صفحه ۱۵

قرائت قرآن با زبان هنر

نمایشگاه هنرهای قرآنی با عنوان «روایت باران»، اولین نمایشگاه اختصاصی متون قرآنی، در گالری‌های فرهنگسرای نیاوران از 31 فروردین‌ماه برگزار خواهد شد. این نمایشگاه به گفته محبوبه کاظمی دولابی مدیر «ترانه باران»؛ نگارخانه تخصصی هنرهای ایرانی- اسلامی در واکنش به هتک حرمت قرآن در سال گذشته برگزار می شود.
این نمایشگاه، با همکاری صندوق اعتباری هنر برگزار می‌شود تا  آثار قرآنی با محوریت خط و خوشنویسی در عرصه هنرهای تجسمی را در گالری‌های 1 و 2 این مجموعه به نمایش بگذارد. قرار است بیش از 170 اثر از هنرمندانی چون یدالله کابلی خوانساری، علی‎اشرف صندوق‌آبادی، مهدی فلاح، محمدعلی قربانی، احمد شفیعی‌ها، حیدر موسوی و هنرمندان دیگر در این نمایشگاه به نمایش درآید. هدف از برگزاری «روایت باران» توسعه و ترویج فرهنگ و هنر ایرانی-اسلامی با محوریت قرآنی، و رشد و توسعه اقتصادی در این حوزه و حمایت از هنرمندان فعال در عرصه آثار قرآنی است.  کاظمی در نشست خبری این نمایشگاه که سه‌شنبه ۲۸ فروردین برگزار شد، گفت: سال گذشته این قول را دادم برای خادمان قرآن از زبان هنر که مهم‌ترین محتوای فرهنگی کشور محسوب می‌شود، کاری انجام دهم. به همین دلیل درصدد برگزاری «روایت باران» برآمدیم. علی اشرف صندوق آبادی، عضو شورای هنری نمایشگاه گفت: این نمایشگاه اولین حرکتی است که در بخش خصوصی در حوزه فعالان فرهنگی و هنری انجام می‌شود و باید این حرکت ارزشمند تقویت شود.
 «روایت باران» از 31 فروردین سال 1403 به مدت یک ماه دایر است و علاقه‌مندان می‌توانند همه روزه از ساعت 10 تا 19 و روزهای تعطیل از ساعت 14 تا 19 از این نمایشگاه بازدید کنند.
جستجو
آرشیو تاریخی