صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و سی و نه - ۲۸ فروردین ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و سی و نه - ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ - صفحه ۲۰

گزارش خارجی

یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان
پاریس توانایی انتقام از «بارسلونا»ی قدرتمند را دارد؟
دور برگشت مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا امشب با برگزاری دو دیدار آغاز می‌شود که در مهم‌ترین بازی بارسلونا ساعت 22:30 در ورزشگاه المپیک لوئیس کمپانیس یا مونتجوئیک میزبان پاری‌سن‌ژرمن است.
 بارسلونا با روند بدون شکست دو ماه و نیم اخیرش و پیروزی 3-2 در بازی رفت در زمین پاریسی‌ها بشدت به صعود امیدوار است و قصد دارد به جمع چهار تیم برتر لیگ قهرمانان بپیوندد و به دستاوردهای جدیدی دست یابد. با وضعیتی که بارسلونا در میانه‌های فصل داشت، کسی تصور نمی‌کرد که تیم ژاوی وارد کورس قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا شود و همچنان برای قهرمان شدن در لالیگا هم امیدوار باشد، اما این تیم متحول شد و حالا به نظر می‌رسد ژاوی که قصد دارد در پایان فصل از بارسلونا جدا شود یک جام ارزشمند را به کلکسیون افتخارات این باشگاه اضافه کند و برود.
از سوی دیگر پاری‌سن‌ژرمن که در بازی رفت مقابل طراوت و جوانی بارسا شگفت زده شد و ستاره‌ای مثل کیلیان امباپه هم نتوانست این تیم را از شکست نجات دهد به دنبال جبران نتیجه چهارشنبه هفته گذشته و صعود به نیمه نهایی است. لوئیس انریکه تیم خوبی را در اختیار دارد اما کمتر کسی می‌تواند این تیم را برنده جام در پایان فصل تصور کند. با توجه به آمادگی بالای این روزهای بارسلونا شانس بازگشت پاریسی‌ها و کسب نتیجه در دیدار امشب کم است.
در دیگر بازی این مرحله اتلتیکومادرید که در بازی رفت 2-1 مقابل دورتموند در اسپانیا برنده شده بود حالا در آلمان میهمان شاگردان ادین ترزیچ است و به حفظ نتیجه و صعود به جمع چهار تیم پایانی لیگ قهرمانان اروپا فکر می‌کند.


عصبانیت کلوپ: چرا باید قهرمان لیگ شویم؟
نتایج هفته سی و دوم لیگ برتر انگلیس عجیب و البته کاملاً به نفع منچسترسیتی بود. آرسنال به استون ویلا باخت و لیورپول که روز پنج‌شنبه به راحتی از آتالانتا در لیگ اروپا شکست خورده بود، عملکرد ضعیف دیگری در آنفیلد مقابل کریستال پالاس به نمایش گذاشت و 1-0 باخت و امید قهرمانی‌اش در لیگ با خطری جدی روبه‌رو شد. یورگن کلوپ سرمربی لیورپول بعد از بازی گفت: «حس خیلی بدی دارم. صحبت کردن در مورد بازی واقعاً دشوار است.» کلوپ در پاسخ به این سؤال که شکست برای رقابت قهرمانی به چه معناست، گفت: «پاسخ بسیار آسان است. اگر مانند نیمه اول بازی کنیم چرا باید قهرمان لیگ شویم؟ انتقادها کاملاً درست هستند.»


آرتتا: باید از این شکست عبور کنیم
میکل آرتتا سرمربی آرسنال بعد از شکست تیمش مقابل استون ویلا اعتقاد داشت آرسنال باید 5 گل به استون‌ویلا می‌زد اما فرصت‌ها را از دست داد: «نیمه اول یکی از بهترین نیمه‌هایی بود که ما در این فصل مقابل یک تیم برتر داشتیم. باید سه، چهار، پنج گل می‌زدیم، ولی هیچ گلی نزدیم.» سرمربی آرسنال اعتراف کرد که بازی پس از استراحت بین دو نیمه تغییر کرد و تیمش برای شتاب گرفتن خیلی تقلا کرد و ویلا مالکیت بیشتری داشت و موقعیت‌های بیشتری ایجاد کرد. «باید شکست را بپذیریم و باید از حریف تمجید کنیم، آنها ما را شکست دادند و ما باید از این مسأله عبور کنیم.»


گزارش رسواکننده در مورد نیمار
نشریه معتبر فرانس فوتبال در گزارشی در مورد نیمار ستاره سابق پاری‌سن‌ژرمن نوشته که این بازیکن در سال 2022 رفتارهای عجیب و نادرست بسیاری در این تیم داشت. نیمار تابستان گذشته از پاریس جدا شد و به الهلال عربستان پیوست و البته آنجا هم خیلی زود مصدوم شد و فصل را از دست داد.
یک منبع ناشناس از داخل این باشگاه به فرانس فوتبال گفته که نیمار پس از اینکه در جریان تمرینات در یک دوئل شکست خورد به اسماعیل غربی، هم‌تیمی جوانش، حمله کرد و سعی کرد با سر به او ضربه بزند. این موضوع باعث شد که همه شوکه شوند و صحنه‌های خوبی را رقم نزد. در این گزارش همچنین تأکید شده که نیمار در بسیاری از روزها با شرایط غیرعادی در تمرینات حاضر می‌شد چون شب قبلش مشغول میهمانی گرفتن و بازی کردن بود و این باعث شده بود که وجهه خوبی در این تیم نداشته باشد.

جستجو
آرشیو تاریخی