صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و سی و نه - ۲۸ فروردین ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و سی و نه - ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ - صفحه ۲

خبر در خبر

  اسراء

  آیت‌الله جوادی آملی در پیامی عملیات مقتدرانه نیروهای مسلح علیه دشمن صهیونیستی را تهنیت گفت و آن را طلیعه فتح دانست. این مرجع تقلید،  عملیات انجام شده را بخشی از فتوحات وعده داده شده در قرآن کریم برشمرد و تصریح کرد: اسرائیل جنایتکار باید بداند اینها از یک سو فتح قریب است و از سوی دیگر، فتح مبین است. این دو، طلیعه امر را وعده می‌دهد. اما فتح مطلق، فتحی خانمان برانداز است که اسرائیل را ریشه‌کن می‌کند و غزه و امثال غزه را نجات می‌دهد. همچنین آیات عظام نوری همدانی و مکارم شیرازی نیز با صدور پیام‌های جداگانه‌ای ضمن تقدیر از هوشیاری ملت ایران و پاسخ کوبنده نیروهای مسلح به رژیم صهیونیستی، پیروزی نهایی را از آن اسلام و ملت‌های مظلوم عالم دانستند.

 

  خانه ملت

 رئیس مجلس در نطق پیش از دستور گفت: جمهوری اسلامی که نشان داده غیرتمندانه نسبت به حفظ خاک و امنیت کشور برخورد می‌کند، با اقتدار به وظیفه ملی خود عمل کرد. محمدباقر قالیباف افزود: سیلی مردم ایران به دشمن صهیونیستی، محکم و درس‌آموز بود. همچنین نمایندگان مجلس در صحن علنی روز گذشته به قدردانی از غیورمردان سپاه در حفاظت از منافع ملی پرداختند. گفتنی است،  در پی اصلاح ماده (۸۷) قانون مدیریت خدمات کشوری و تصمیم کمیسیون اجتماعی برای تعیین دومین روز تعطیل آخر هفته،  یک عضو این کمیسیون اعلام کرد که در صورت تصویب لایحه مذکور بانک‌ها در روزهای پنجشنبه تعطیل خواهند بود.

 

  صدا و سیما

 شیخ یعقوب شمس امام جمعه اهل سنت کیش، ماموستا محمدی امام جمعه اهل سنت جوانرود ، ماموستا محمودی امام جمعه روانسر، ماموستا براتی امام جمعه ازگله، شیخ ابراهیم ابراهیمی  رئیس دفتر تقریب مذاهب قشم و شیخ عیسی ملاحی، امام جمعه گروک سیریک در اظهارنظرهای جداگانه‌ای، ضمن حمایت قاطع از حمله تلافی جویانه جمهوری اسلامی ایران به رژیم صهیونیستی، از رزمندگان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بابت انجام این حمله مشروع، قدردانی کردند.

 

  ایرنا

 سخنگوی وزارت امور خارجه روز گذشته در نشست خبری خود با بیان اینکه حمله به برخی از مقرهای نظامی رژیم صهیونیستی در راستای اعمال حق ذاتی ایران برای دفاع از خود در راستای دفاع مشروع صورت گرفت، گفت: شایسته است اقدام مشروع ایران در تنبیه متجاوز مورد حمایت و تأیید کشورهای جهان از جمله کشورهای منطقه و عربی و اسلامی قرار بگیرد. وی همچنین از آغاز زمینه‌سازی‌ها برای سفر رسمی آیت‌الله رئیسی به پاکستان خبرداد.

جستجو
آرشیو تاریخی