صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و سی و نه - ۲۸ فروردین ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و سی و نه - ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ - صفحه ۱۸

ایران در ایران

ناپایداری شدید جوی و دریایی
در سیستان و بلوچستان
هشدار آب‌گرفتگی گسترده
و سیلاب در 10 استان
گروه ایران زمین-  سازمان هواشناسی از ورود سامانه بارشی به کشور، بارش‌های شدید و احتمال آب‌گرفتگی گسترده معابر، سرریز سدها، تخریب پل و خسارت به کشاورزان در برخی از استان‌ها خبر داد.
 امروز (سه‌شنبه) با تقویت سامانه بارشی در استان‌های سیستان و بلوچستان، ‌کرمان، هرمزگان، فارس، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، جنوب یزد، جنوب و غرب اصفهان، جنوب و شرق خوزستان، جزایر واقع در خلیج‌فارس و تنگه هرمز و روز چهارشنبه در سیستان و بلوچستان، کرمان، هرمزگان، فارس، جنوب یزد و شرق خراسان جنوبی بارش‌ها ادامه پیدا خواهد کرد. همچنین امروز و فردا نیز بارش پراکنده در آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و ارتفاعات البرز مرکزی انتظار می‌رود. روز پنجشنبه نیز در برخی مناطق جنوب شرق، شرق، جنوب و ارتفاعات البرز مرکزی و روز جمعه در مناطقی از شمال غرب و ارتفاعات و دامنه‌های البرز مرکزی و ارتفاعات زاگرس مرکزی بارش‌های پراکنده روی می‌دهد.

هشدار قرمز در سیستان و بلوچستان
در همین حال، «مجید محبی» مدیرکل ستاد بحران سیستان و بلوچستان گفت: از عصر امروز تا فردا (۲۸ تا ۲۹ فروردین) برای مناطق ساحلی و دور از ساحل دریای عمان رگبار فوق سنگین باران و تگرگ، وزش تندباد شدید و طوفانی شدن دریا و افزایش ارتفاع موج پیش‌بینی می‌شود. بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها، جاری شدن روان‌آب‌ها، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی و آب‌گرفتگی معابر از اثرات احتمالی این سامانه است. وی با اشاره به صدور هشدار قرمز هواشناسی گفت: مدیریت بحران با برنامه‌ریزی و تأمین زیرساخت‌های لازم با آماده‌باش کامل این بحران را در استان مدیریت خواهد کرد.

جستجو
آرشیو تاریخی