حوادث جهان

تیراندازی مرگبار به میهمانان در شیکاگو
وقوع تیراندازی جمعی در شیکاگوی امریکا به مرگ یک کودک و زخمی شدن ۱۰ نفر دیگر منجر شد.
به گزارش سی‌ان‌ان، به‌دنبال وقوع تیراندازی جمعی در یکی از مناطق پرجمعیت شهر شیکاگو در امریکا، دست‌کم یک کودک ۸ ساله کشته و ۱۰ نفر دیگر زخمی شدند.به گفته پلیس محلی، این تیراندازی در منطقه پرجمعیت «ساوت ساید» رخ داد و قربانی ۸ ساله پس از اصابت گلوله به سرش جان باخت. همچنین به گفته پلیس، دو کودک یک و هفت ساله نیز پس از اصابت چندین گلوله بشدت زخمی شده و در شرایط بحرانی به سر می‌برند.گفته می‌شود که قربانیان بیرون از محل یک میهمانی خانوادگی جمع شده بودند و شاهدان عینی، از مشاهده یک خودروی مشکی در حال نزدیک شدن به محل حادثه و سپس اقدام به تیراندازی خبر داده‌اند. پلیس همچنان در حال تحقیقات است و هنوز هیچ مظنونی در ارتباط با این تیراندازی مرگبار بازداشت نشده است.
  
آتش جنگل‌های چین را سوزاند
آتش‌سوزی گسترده جنگلی در جنوب غرب چین با گذشت سه روز همچنان ادامه دارد.به گزارش آناتولی، تاکنون هیچ تلفاتی ناشی از این آتش‌سوزی گزارش نشده است اما رسانه‌های دولتی چین گزارش کردند هزاران نفر در تلاش برای مهار این آتش‌سوزی هستند.حریق که از روز جمعه در مرکز استان «یون‌نان» چین آغاز شد، بیش از ۲۳۰۰ نفر را تحت تأثیر قرار داده است. آتش‌نشانان با پشتیبانی بالگرد و بیل مکانیکی در تلاش برای خاموش کردن آتش هستند.

صاعقه 25 نفر را خشک کرد
بر اثر رعد و برق ۱۷ نفر در پنجاب و هشت نفر در بلوچستان پاکستان جان باختند.
این ۲۵ نفر در مناطق مختلف پنجاب و بلوچستان جان خود را از دست دادند و بارش‌های بهاری نیز مناطق مختلف خیبر پختونخوا را درنوردید و مناطق کم‌ارتفاع آنها را زیر آب برد.به گفته اداره مدیریت بلایای استان پنجاب، حوادث صاعقه بیشتر در مناطق مولتان، رحیم یار خان، راجانپور، لودران، باهاوالپور و باهاوالنگار رخ داده است.
مسئولین خواستار تخلیه فوری آب از مناطق کم‌ارتفاع و استفاده از تمامی منابع و ماشین‌آلات موجود برای زهکشی آب شدند. اداره مدیریت بلایای استان پنجاب به مردم توصیه کرد در مکان‌های امن بمانند و از سفرهای غیرضروری در هنگام بارندگی خودداری کنند. بارش باران باعث سرریز آب نهرها و زهکش‌ها به جاده‌ها و خیابان‌ها شد و در نتیجه مشکلاتی را برای مردم به‌وجود آورد.
 
17 مصدوم در تصادف مینی‌بوس طرفداران فوتبال
واژگونی مینی‌بوس حامل طرفداران یکی از باشگاه‌های فوتبــــــــــــــــال در «یورک‌شر» انگلیس در پی تصادف با چند وسیله نقلیه دیگر، دست‌کم ۱۷ نفر را روانه بیمارستان کرد.
به گزارش ایندیپندنت، وضعیت جسمانی هفت نفر وخیم گزارش شده است. گفته می‌شود این مینی‌بوس حامل طرفداران باشگاه فوتبال «ساوت شیلدز» بوده که از تماشای یک مسابقه بازمی‌گشتند. مینی‌بوس ایویکو پس از برخورد یک خودروی اسکودا فابیا مشکی‌رنگ واژگون شد.
تصاویری که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده، یک مینی‌بوس آسیب‌دیده را نشان می‌دهد. هنوز جزئیات بیشتری از این حادثه منتشر نشده است.
 
عامل قتل 7 استرالیایی  بیمار بود
پلیس استرالیا اعلام کرد، فردی که گفته می‌شود مسئول حمله مرگبار با چاقو در یکی از مراکز خرید ساحلی سیدنی است، یک مرد ۴۰ ساله اهل ایالت «کوئینزلند» این کشور است.
به گزارش آناتولی، دستیار کمیسر پلیس کوئینزلند گفت، مهاجم کشته‌شده با نام «جوئل کوچی»، از مشکلات روانی رنج می‌برد.بعد از ظهر روز شنبه به وقت محلی در پی حمله با چاقو در مرکز خریدی در سیدنی دست‌کم هفت نفر جان خود را از دست دادند و ۱۲ نفر دیگر نیز زخمی شدند.گفته می‌شود فرد مهاجم به همراه والدینش زندگی می‌کرده و هرگز در ایالت خود دستگیر یا متهم نشده بود.پلیس گفت این مرد ۴۰ ساله دوره‌گرد بوده و در چند سال گذشته در ماشین خود و در خوابگاه‌ها زندگی می‌کرده است.او در ۱۷ سالگی به بیماری روانی مبتلا شد و در سال‌های اخیر سلامت روانی او کاهش یافته بود.در همین حال مقامات پلیس ایالتی استرالیا اظهار کردند که به تحقیقات برای بررسی جزئیات بیشتر این حادثه ادامه می‌دهند.

آبگرفتگی خیابان‌های عمان با 12 کشته
خبرگزاری عمان گزارش داد که دست‌کم ۱۲ نفر در حوادث آب و هوایی در برخی از استان‌های این کشور جان خود را از دست دادند.
به گزارش شینهوا، تیم جست‌وجو و نجات کمیته ملی مدیریت اضطراری عمان اعلام کرد در پی آبگرفتگی وسایل نقلیه، این افراد جان خود را از دست دادند.
در این گزارش آمده است، قربانیان ۲ بزرگسال و ۹ دانش‌آموز و همچنین یک تبعه خارجی بوده‌اند.مقامات عمان اعلام کردند تلاش‌های جست‌وجو و نجات برای یافتن پنج شهروند ناپدید شده در استان «شرقیه شمالی» همچنان ادامه دارد. پیش از این جسد یک کودک در وادی البطحا در المذیبی پیدا شده بود. پلیس سلطنتی عمان در توئیتی اعلام کرد جسد را ساکنان منطقه پیدا کردند. 
در طول روز، در پی تماس‌های مکرر مردمی که در سیلاب‌ها، جاده‌ها، متروها، مدارس و ساختمان‌های مسکونی و تجاری گیر افتاده‌اند، پلیس و تیم‌های امدادی آنها وارد عمل شدند. حتی ساکنان آنهایی را که سرگردان شده بودند از بسیاری از مناطق زیر آب بیرون کشیدند. در ویدیویی که در اینستاگرام منتشر شده است، افراد در حالی که کودکان با طناب آنها را نجات می‌دهند، دیده می‌شوند.

جستجو
آرشیو تاریخی