صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و سی و یک - ۱۶ فروردین ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و سی و یک - ۱۶ فروردین ۱۴۰۳ - صفحه ۱

آیت‌الله رئیسی در مراسم «منبر قدس»:

منطقه به شرایط پیش از طوفان‌الاقصی باز نخواهد گشت

سید حسن نصرالله: طوفان الاقصی رژیم صهیونیستی را به لرزه درآورد بدرالدین الحوثی: امریکا شریک واقعی صهیونیست‌هاست شیخ اکرم الکعبی: مقاومت اسلامی عراق حامی ملت فلسطین است هادی العامری: مقاومت، رژیم اشغالگر را به‌سوی سرازیری شکست سوق داد اسماعیل هنیه: طوفان الاقصی فلسطین را در قلب میلیون ها آزاده زنده کرد زیاد النخاله: باید وحدت ملت‌ها و اهداف را تقویت کنیم

 زنده نگه داشتن آرمان فلسطین با روز قدس
رئیس‌جمهور تدبیر تاریخی و هوشمندانه حضرت امام خمینی(ره) در نام‌گذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را به‏عنوان روز جهانی قدس حرکتی الهام‏بخش و وحدت‏آفرین در دفاع از زنده نگه‏داشتن آرمان ملت فلسطین، تقویت جبهه مقاومت و اتحاد امت اسلامی دانست و آن را یادآور نزدیکی پیروزی نهایی مردم رنج‌کشیده و صبور فلسطین بر متجاوزان و نمادی از همبستگی، وحدت و همدلی امت اسلامی برای حل مسأله فلسطین و بیرون راندن متجاوزان از تمام اراضی اشغالی فلسطین دانست.
آیت‌الله رئیسی افزود: مادامی که اشغال قدس شریف ادامه دارد، چنانکه رهبر معظم انقلاب اسلامی، امام خامنه‌ای فرمودند، «همه روزهای سال، روز قدس است؛ قدس شریف، قلب فلسطین و سراسر کشور غصب‌شده، ادامه قدس است.»
 
مقاومت فلسطین نتیجه داده است
رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه امروز مقاومت مردم فلسطین و خون شهدای مقاومت نتیجه داده و آینده متفاوتی را نوید می‌دهد، مهم‌ترین عامل این مسأله را بیش از همه باور قلبی ملت بزرگ فلسطین دانست که در مبارزه با دشمن جنایتکار و متجاوز در هیچ برهه‌ای از پای ننشسته و هیچ گاه اسیر معاملات سازشکارانه نشده‌اند.
آیت‌الله رئیسی تصریح کرد: به برکت غیرت، ایمان و شجاعت فلسطینی‌ها در طوفان‌الاقصی، امروز بر همگان روشن شده که کاخ پوشالی صهیونیسم، سست‌تر از خانه عنکبوت است و جهانیان نظاره‌گر تحقق این وعده صادق الهی‌ هستند. عملیات تاریخی فلسطینی‌ها، ارتش جنایتکار صهیونیستی را به استیصال انداخته و آنها برای بازسازی وجهه از دست رفته خود، با پیشرفته‌ترین سلاح‌ها به جان زنان و کودکان مظلوم افتاده‌اند و برای جبران ضربه استراتژیک ناشی از طوفان‌الاقصی، به ارتکاب جنایات جنگی و نسل‌کشی روی آورده‌اند.
 
 غزه؛ شاخص امروز انسانیت و شرافت 
رئیس‌جمهور با بیان اینکه تحولات اخیر در غزه بیش از پیش نشان داد که رژیم غاصب صهیونیستی به هیچ‏یک از اصول انسانی، اخلاقی، حقوقی و بین‌المللی پایبند نبوده و برای سرپوش گذاشتن بر ضعف‏های درونی خود، به هر اقدام وحشیانه و غیرانسانی دست می‌زند، اظهار داشت: امروز مسأله‌ فلسطین و غزه به شاخص میان دو وضعیت «پایبندی» یا «ضدیت» با اصول انسانی و به محک و ملاک شرافت اسلامی و انسانی تبدیل شده است.
 
 سکوت خجالت‌آور مدعیان حقوق بشر
آیت‌الله رئیسی با اشاره به اینکه متأسفانه مدعیان دروغین حقوق بشر در غرب، سکوت خجالت‌آوری را پیشه کرده‌اند و نه‌تنها تلاشی برای توقف ماشین کشتار نمی‌کنند، بلکه با محوریت امریکا، آشکار و پنهان در آن مشارکت دارند، تأکید کرد: بدون هرگونه تردید، امریکا شریک جرم قطعی جنایات رژیم صهیونیستی در غزه است.
رئیس‌جمهور با بیان اینکه صبر و ایستادگی مثال‌زدنی مردم غزه و نیروهای مقاومت در شش ماه گذشته که ناشی از ایمان و اعتقاد راسخ آنان است، موجب شده دشمن صهیونیستی به هیچ یک از اهداف راهبردی خود در جنگ غزه، دست نیابد، خاطرنشان کرد: اگر ملتی به قدرت ایمان متکی باشد توانایی چیره شدن بر قدرت‌های مادی را خواهد یافت و حتماً لذت پیروزی را خواهد چشید؛ این وعده الهی است و سنت‌های الهی تخلف‌ناپذیرند.
 
تعیین‌کنندگی عملیات طوفان‌الاقصی
آیت‌الله رئیسی عملیات طوفان‌الاقصی را واکنشی به یک دوره طولانی از ویرانگری، ستم و توحش و پیامی به بی‏تفاوتی و سکوت مجامع و محافل حقوق بشری در برابر جنایات پی در پی رژیم صهیونیستی و هتک حرمت مسجدالاقصی دانست و گفت: طوفان‌الاقصی نقطه عطفی در تاریخ مبارزه با اشغالگری است و روند نبرد فلسطین به پیش و پس از آن تقسیم شده؛ جهان و منطقه به شرایط پیش از این عملیات باز نخواهد گشت و ارتکاب دیوانه‌وار جنایات جنگی و قتل‌عام زنان و کودکان از سوی صهیونیست‌ها، نخواهد توانست بر شکست‌های غیر قابل ترمیم آنان سرپوش بگذارد.
 
غلبه اراده فلسطینی‌ها بر سامانه‌های پدافندی
رئیس‌جمهور با بیان اینکه رژیم غاصب صهیونیستی امروزه در هر دو میدان سیاسی و نظامی، با انبوهی از مشکلات مواجه است، افزود: در میدان نظامی، غلبه اراده فلسطینی‌ها بر سامانه‌های چندلایه پدافندی صهیونیست‏ها، توهم شکست‏ناپذیری این رژیم را بی‌اساس‏تر کرد و سطح بالای آسیب‌پذیری این رژیم برای جهانیان عیان شد. این رژیم پوشالی در میدان سیاسی نیز، بیش از هر زمانی در مرز فروپاشی داخلی قرار گرفته است.
 
سازشکاری قمار روی اسب بازنده است
رئیس شورای‌عالی امنیت ملی با تأکید بر اینکه استمرار پروژه‌های ننگین سازشکاری مثل «عادی‌سازی»، به برکت خون مبارزان فلسطینی، به قمار روی اسب بازنده تبدیل شده است. نکته قابل توجه این رخداد طوفانی در جهان را این نکته برشمرد که بیداری وجدان‌ها و افکار عمومی در جهان، مغلوب «تصویرسازی و مظلوم‌نمایی رژیم صهیونیستی» نشده و حرکت این رژیم حتی از سوی مردم کشورهای حامی این رژیم محکوم شد و این محکومیت‌ها همچنان ادامه دارد.
رئیس‌جمهور راهپیمایی‌ها و اعتراض‌های متعدد چه در کشورهای منطقه و چه در سطح جهان را سبب رخنه در حصار امن رسانه‌ای در گرداگرد رژیم نامشروع صهیونیستی دانست و اظهار داشت: ملت‌های جهان، بیش از همیشه به اهمیت و ضرورت ایستادگی در برابر این دیو زشت‌خو پی برده‌اند. حملات سنگین و جنایات رژیم صهیونیستی بر خلاف آنچه سران جنایتکار این رژیم تصور می‌کنند، مردم فلسطین را چه در نوار غزه و چه در کرانه باختری، بر ادامه مقاومت و نبرد با متجاوزان مصمم‌تر کرده است.
 
طرح‌های سازش به بایگانی تاریخ رفته‌اند
 آیت‌الله رئیسی با بیان اینکه طرح‌های سازشکارانه پیشین و برنامه‌های ذلت‌بار جدیدتر، همگی به بایگانی تاریخ رفته‌اند و هیچ طرح و ایده‌ای برای آینده فلسطین، بدون نظر صاحبان اصلی این سرزمین، اجراشدنی نیست، تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران همچنان که پیش از این نیز اعلام کرده است، حامی مقاومت بوده و بر حقانیت مردم فلسطین در نبرد با دشمن غاصب تأکید می‌کند.
 
تروریسم صهیونیستی بی‌پاسخ نمی‌ماند
رئیس‌جمهور تأکید کرد: زیرپا گذاشتن همه اصول انسانی و مقررات بین‌المللی از جمله حمله تروریستی این رژیم به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق، گرچه بی‌پاسخ نخواهد ماند، اما اوج سرخوردگی و درماندگی این رژیم را نشان می‌دهد که دیوانه‌وار برای سرپوش گذاشتن برشکست‌های خود، در جنایت علیه بشریت از هیچ اقدامی فروگذار نیست.
آیت‌الله رئیسی با بیان اینکه به حول و قوه‌ الهی، رژیم غاصب صهیونیستی به دست دلاورمردان جبهه مقاومت مجازات خواهد شد و آنها از این جنایت و امثال آن پشیمان خواهند شد، تصریح کرد: به روح پاک همه شهدای مقاومت فلسطینی و شهدای راه قدس درود می‌فرستم و از صمیم قلب به مردم صبور و رنج‌کشیده نوار غزه که در ماه‌های گذشته به طور پیوسته آماج حملات جنایت‌بار رژیم کودک‌کش بوده‌اند، ادای احترام می‌کنم.
وی خاطرنشان کرد: ملت ایران خود را در کنار همه مبارزانی می‌داند که امروزه در خط مقدم مبارزه با استکبار در منطقه ایستاده‌اند؛ ما به گرمی دست همه آن مبارزان را می‌فشاریم و از همه ملت‌ها برای حمایت از مقاومت جوانان غیور، مؤمن و شجاع فلسطین و لبنان، تشکر و قدردانی می‌کنیم.

 

برش

روز گذشته به مناسبت روز جهانی قدس، مراسمی مجازی با سخنرانی رهبران مقاومت در بغداد، بیروت، دمشق و صنعا تحت عنوان «منبر القدس» برگزار شد و در خلال آن این رهبران با هشدار درباره توطئه‌های امریکایی اسرائیلی بر مبارزه با صهیونیست‌ها تا آزادی قدس تأکید کردند.

 

سید حسن نصرالله  :  
طوفان الاقصی رژیم صهیونیستی را به لرزه درآورد
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از العهد، دبیر کل حزب‌الله لبنان در سخنانی در مراسم منبر القدس گفت: «آنچه در فلسطین و منطقه و جهان رخ می‌دهد طوفان آزادگان است و امیدواریم که بزرگ و بیشتر شود و به مرور زمان قوی شود. دستاوردهای مقاومت در غزه را ارج می‌نهیم. پایداری مقاومت در کرانه باختری و تداوم نبرد ضد اشغالگران را ارج می‌نهیم.» سیدحسن نصرالله ، دبیر کل حزب‌الله لبنان همچنین با اشاره به روز قدس گفت: «روز قدس امسال بسیار متفاوت از سال‌های گذشته است و این به برکت طوفان الاقصی است. ما پایداری مقاومت در غزه و ملت فلسطین و در برابر ارتش اشغالگر را می‌ستاییم و ملت فلسطین حماسه‌ای بزرگ رقم زدند. وظیفه ما در روز قدس تبین نتایج راهبردی است که طوفان الاقصی محقق کرده است بویژه خسارات راهبردی پروژه امریکایی و اسرائیلی در منطقه.»
دبیر کل حزب‌الله لبنان تأکید کرد: «دشمن صهیونیست به قطعنامه‌های آتش بس وقعی نمی‌نهد و افکار عمومی جهانی را نادیده می‌گیرد و به وحشی گری و تجاوزهای خود ادامه می‌دهد.» وی ضمن تأکید بر ضرورت ایستادگی و پایداری گفت: «به ثبات و پایداری نیاز داریم و به طور حتم پیروزی از جانب خداوند است. باید برای تحقق اهداف طوفان الاقصی اهتمام ورزیم و این وظیفه همه ماست. همه منبرها و رسانه‌های حامی روند مقاومت باید روشنگری کنند زیرا در این صورت دشمن دستاوردهای تاریخی مقاومت را وارونه جلوه می‌دهد. برخی از منافقان روی آمار جانباختگان تمرکز کرده و دستاوردها را نادیده گرفته‌اند.»
نصرالله بیان کرد: «اگر آزاد‌سازی جنوب لبنان در سال ۲۰۰۰ و پس از آن آزادسازی غزه پروژه اسرائیل بزرگ را از بین برد و جنگ ۳۳ روزه پروژه اسرائیل را نابود کرد؛ طوفان الاقصی و آنچه در جبهه‌های حامی آن رخ می‌دهد، رژیم صهیونیستی را بر لبه پرتگاه قرار داد و نشانه‌های این موضوع به مرور زمان آشکار خواهد شد.دبیر کل حزب‌الله لبنان در پایان افزود: «باید از این نبرد پیروز و سربلند وثابت قدم خارج شویم و دشمن و حامیان آن شکست بخورند تا به هدف نهایی ان‌شاءالله برسیم.»
 

 

بدرالدین الحوثی:  
امریکا شریک واقعی صهیونیست‌هاست
«سید عبدالملک بدرالدین الحوثی» رهبر انصارالله یمن نیز در این سخنرانی با تصریح بر اینکه «به دنبال توسعه توان موشکی و دریایی خود برای حمایت بیشتر از مردم فلسطین هستیم» تأکید کرد: «امریکایی‌ها شریک واقعی و کامل دشمن صهیونیستی در جنایاتش علیه مردم فلسطین شده‌اند.» به گزارش ایسنا، وی همچنین اعلام کرد: «با وجودی که مسأله فلسطین کاملاً روشن و بحق است، هیچ طرفی برای توقف این بی‌عدالتی علیه مردم فلسطین و احیای حقوق آنها اقدام نکرده است.» رهبر انصارالله یمن تنها راه موجود برای مقابله با جنایات صهیونیست‌ها را جهاد خواند و گفت: «جهاد تنها گزینه موفق برای مقابله با دشمن است که کارآمدی و نتیجه بخش بودن این گزینه در لبنان و غزه اثبات شده است‌.» وی افزود: «اشغالگران در رسیدن به تمام اهدافشان در غزه یا حتی ارائه تصویر پیروزی پس از ۶ ماه تجاوزات ناتوان هستند و بیشتر از همه چیز، تصویر وحشیانه از جنایات را ترسیم کرده‌اند.» سید عبدالملک الحوثی درپایان سخنان خود با تأکید بر تداوم حمایت یمن از مردم غزه، خواستار حمایت تمام جهان اسلام و عرب از ملت فلسطین شد و گفت: «این وظیفه امت و به نفع امنیت ملی آن است که در حالی که مردم فلسطین با تمام توان در حال نبرد با دشمن صهیونیستی هستند برای حمایت از مردم فلسطین با هر وسیله‌ای حرکت کند.»
 

شیخ اکرم الکعبی:  
مقاومت اسلامی عراق حامی ملت فلسطین است
شیخ اکرم الکعبی، دبیرکل جنبش النجبا در این مراسم گفت: «ما در مقاومت اسلامی عراق معتقدیم که جزء ضروری، مهم و مؤثر محور مقاومت هستیم و از ابتدای حمله صهیونیست‌ها به غزه تا کنون با تقدیم شهدا به ایثار در الاقصی پرداخته‌ایم.» وی افزود: «مقاومت اسلامی عراق در کنار مقاومت لبنان، یمن و ایران اسلامی تا پایان در کنار مقاومت فلسطین خواهد بود و تا آزادی بیت‌المقدس و فلسطین عزیز ان‌شاءالله آرام نخواهد گرفت.»
شیخ الکعبی همچنین ابراز تأسف کرد: «این جنگ به درستی نشان داد که اکثریت کشورهای اسلامی در مقابل قتل‌عام غزه موضع سکوت اختیار کردند و کشورهای عربی که با رژیم عادی‌سازی کرده‌اند، تنها به فکر منافع رژیم صهیونیستی و حمایت از آن هستند.»
دبیرکل جنبش النجباء گفت: «آنچه در غزه و جهان رخ داد، درستی دیدگاه حضرت سید علی خامنه‌ای را در مورد نابودی هژمونی امریکا و فروپاشی رژیم صهیونیستی و آنچه را که ما انجام دادیم ثابت کرد.»
 
 

هادی العامری: 
مقاومت، رژیم اشغالگر را به سوی سرازیری شکست سوق داد

«هادی العامری» دبیرکل سازمان بدر گفت: «طوفان الاقصی یک نقطه عطف واقعی را در روند مسأله فلسطین ایجاد کرد؛ مسأله‌ای که کشورهای استکباری تلاش داشتند آن را محو کنند اما دوباره به صدر امور بازگشت. به اذعان مسئولان رژیم اشغالگر که تأکید می‌کنند با چالش‌های موجودیتی روبه‌رو شده‌اند؛ مقاومت، رژیم اشغالگر را به سوی سرازیری شکست سوق داده است.» وی تأکید کرد: «طوفان الاقصی پرده از چهره کشورهای سازش‌کار برداشت و مخالفت جهان با این رژیم را که به نماد جنایت و انحطاط مبدل شده است آشکار ساخت. طوفان الاقصی کشورهای استکباری را در دایره محکومیت قرار داد و روشن شد که این امریکا و غرب هستند که در پس جنایت‌های رژیم اشغالگر حضور دارند.»
العامری همچنین ضمن اشاره به اذعان امریکایی‌ها به عدم امکان نابودی حماس، تأکید کرد: «جبهه مقاومت در حال گسترش است و هیچ قدرت سرکشی در جهان نمی‌تواند مانع انجام وظیفه مبارزان مقاومت شود. برنامه‌های جنایتکارانه اجرا شده در غزه ماهیت امریکا و غرب را آشکار کرد. موضع عراق ثابت و اصولی است و با هرگونه اشغالگری مخالف است.» وی افزود: «ما از تصمیم مخالفت با حضور بیگانگان در کشورمان برنگشته‌ایم و امروز بیش از پیش بر پایان اشغالگری امریکا اصرار داریم.»

 

اسماعیل هنیه:  
طوفان الاقصی فلسطین را در قلب میلیون ها آزاده زنده کرد

اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس در سخنانی در مراسم منبر القدس گفت: «امسال روز قدس در سایه نبرد طوفان بزرگ الاقصی برگزار می‌شود. دنیا شاهد جنایات اشغالگران در غزه و کرانه باختری و قدس است. ما امروز در حال نبرد آزادی از یوغ دشمن صهیونیست هستیم.» رئیس دفتر سیاسی حماس اظهار داشت: «جنایت شنیعی را که دشمن صهیونیست در سوریه مرتکب شد محکوم می‌کنم. طوفان الاقصی فلسطین را در قلب‌های میلیون‌ها آزاده زنده کرد. این نبرد وحدت صفوف میان امت اسلامی را رقم زد.» وی افزود: «غزه امروز صفحه تازه‌ای از بزرگی امت را با مقاومت توقف ناپذیر خود ورق زده است. کاروان شهدا در غزه قدرت و پایداری غزه را افزون می‌کند.»
هنیه گفت: «مردمانی با فداکاری‌های ساکنان غزه از جمله گرانبهاترین داشته‌های ملت فلسطین است. در این نبرد همه توهمات دشمن و ارتش آن نقش برآب شد. اگر حمایت و مشارکت امریکا در این جنگ نبود، دشمن اشغالگر هرگز قتل و کشتار و جنایات خود را به پیش نمی‌برد.»
 

زیاد النخاله:  
باید وحدت ملت‌ها و اهداف را تقویت کنیم
زیاد النخاله، دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین نیز در این مراسم گفت: «با وجود محاصره و گرسنگی فهمیدیم که برادران عرب و مسلمانمان نمی‌توانند حتی مقداری آب را به تشنگان برسانند. از برادران عربمان می‌خواهیم ، همان‌طور که با اسرائیل برخورد می‌کنند با ما برخورد کنند، زیرا هر آن چه اسرائیل نیاز دارد از کشورهایی که همه چیز را از ما منع کرده‌اند به سوی آن سرازیر می‌شود.» النخاله گفت: «باید یکپارچگی مقاومت و وحدت میادین آن در رویارویی با پروژه تفرقه‌افکنی در منطقه که به سود طرح صهیونیسم انجام می‌گیرد، حفظ شود.»

جستجو
آرشیو تاریخی