صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و بیست و هشت - ۲۸ اسفند ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و بیست و هشت - ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - صفحه ۳

دیگه‌چه‌خبر؟

استانداردهای دوگانه
برای ایران هراسی!
شورای حقوق بشر سازمان ملل در سال ۱۴۰۱ با تصویب قطعنامه‌ای اقدام به تشکیل سازکاری موسوم به کمیته حقیقت‌یاب درباره ایران کرد. کمیته‌ای که پس از اغتشاشات پاییز پارسال تشکیل شد، اخیراً با انتشار گزارشی از پیش مشخص شده، مدعی شد جمهوری اسلامی در جریان مقابله با آشوب و ناامنی، با «موارد جدی نقض حقوق بشر» مرتکب «جنایات علیه بشریت» شد. این کمیته همچنین ادعا دارد که حکومت ایران با «خشونت و تعقیب و آزار جنسی و جنسیتی» دست به این اقدام زده است.
به گزارش میزان، این کمیته را سارا حسین
از بنگلادش به عنوان رئیس و شاهین سردار علی از پاکستان و ویویانا کرستیچویچ از آرژانتین تشکیل می‌دهند. پیش از این نیز سارا حسین، رئیس هیأت به‌اصطلاح حقیقت‌یاب در پنجاه‌وسومین نشست شورای
حقوق بشر سازمان ملل در تیرماه ۱۴۰۲ در گزارشی شفاهی، ادعا کرد: گزارش‌هایی از نقض حقوق بشر در ایران در طول این مدت وجود داشته است. در این نشست شماری از کشور‌های غربی از جمله امریکا، آلمان، کانادا، فرانسه و انگلیس که نقش اصلی را در برگزاری نشست اضطراری شورای حقوق بشر در پاییز ۱۴۰۱ و تعیین هیأت حقیقت‌یاب برای بررسی موضوع حقوق بشر در ایران داشتند، در موضعی سیاسی با این هیأت، ادعا‌های حقوق بشری را درباره ایران مطرح کردند.
 جدا از اینکه این کمیته چه ادعاهای دروغی علیه ایران و نقض حقوق بشر در کشور ما در جهت وارونه جلوه‌دادن حقایق در هماهنگی با گروهک‌های تروریستی و جنایتکار همچون سازمان مجاهدین خلق، آن هم پس از شکست پروژه بی‌ثبات‌سازی داخلی مطرح می‌کند، بحث استانداردهای دوگانه‌ای است که در رویدادهای مختلف جهان از خود به ثبت رسانده است.
بیش از 5 ماه از جنایات رژیم صهیونیستی در غزه می‌گذرد، اما هنوز هم کمیته حقیقت‌یاب درباره جنایات اسرائیل تشکیل نشده است. کمیته‌ای که از سوی برخی کشورهای غربی بویژه آلمان و با پول اهدایی آنها در آذرماه ۱۴۰۱ در جهت محکومیت ایران به نقض حقوق بشر با فاصله اندکی از اغتشاشات پاییز همان سال تشکیل شده بود، حالا هیچ خواهانی برای شکل‌گیری در خصوص سایر مسائل و مشکلات جهانی ندارد.
رژیمی که حتی از حمله به گرسنگان فلسطینی که برای گرفتن آرد صف بسته‌اند هم حذر ندارد، دور از چشم سازمان ملل همچنان به جنایات خود ادامه می‌دهد. موضوعی که در سفر اخیر امیرعبداللهیان به ژنو مورد اعتراض
وزیر امور خارجه کشورمان قرار گرفت و او در دیدار کمیسر عالی حقوق ‌بشر سازمان ملل، تشکیل یک کمیته حقیقت‌یاب در خصوص جنایات رژیم صهیونیستی در نوار غزه را در چهارچوب مسئولیت شورای حقوق بشر سازمان ملل دانست. وزیر امور خارجه کشورمان هرچند رویکرد دوگانه برخی کشورها در موضوع حقوق‌ بشر را غیرسازنده و توجه به بحران انسانی و وجود ۶۰۰ هزار انسان در مناطق جنگ‌زده شمال غزه را موضوعی فوری توصیف کرد، اما همچنان نه‌تنها حرکتی در این جهت صورت نگرفت بلکه در این میان، ایران با ده‌ها شهید از نیروهای حافظ امنیت خود، متهم به «جنایت علیه بشریت» شده است!
 غربی‌ها در حالی با استفاده از ابزار کمیته موسوم به حقیقت‌یاب و رسانه‌های فارسی‌زبان خود به تداوم فشار علیه مردم ایران روی آورده‌اند که در اجرای پروژه تجزیه ایران در سال 1401، با ناکامی بی‌سابقه‌ای مواجه شدند. پروژه‌ای که همزمان با هدف قرار دادن امنیت روانی و افکار عمومی ایرانیان، خیل عظیم سلاح‌های گرم و تروریست‌های مزدور را روانه ایران کرد تا با دمیدن به آتش دوقطبی‌های اجتماعی از یک‌سو و افزایش خشونت و ناامنی از سوی دیگر، جامعه ایران را به سمت فروپاشی هدایت کند. صدها میلیون دلار هزینه‌، پشتیبانی لجستیکی و تبلیغاتی، حمایت‌های سیاسی و نمایش‌های حقوق‌بشری و... دست آخر بواسطه هشیاری مردم ایران در فهم نقشه غرب، پروژه سوریه‌سازی از ایران را ناکام گذاشت. به همین خاطر سران غرب در ارتباط علنی با تروریست‌های تجزیه‌طلب و گروهک‌های مسلح بیرون رانده شده از ایران، بی‌محابا از آشوب‌ها حمایت کرده و اشتباهات محاسباتی خود را دوباره تکرار کردند؛ اشتباهاتی که بیش از همه نشانگر دوگانگی غرب در قبال کشورهای مستقل و غیرسلطه‌پذیر همچون ایران بود.

 

جستجو
آرشیو تاریخی