صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و بیست و هفت - ۲۷ اسفند ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و بیست و هفت - ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - صفحه ۴

انتقاد شدید حماس به انتصاب نخست‌وزیر جدید

فرمان محمودعباس، رئیس‌ تشکیلات خودگردان فلسطین برای تشکیل دولت جدید در رام‌الله موجب بروز اختلافات میان جنبش فتح و حماس شده‌ است.
به گزارش ایسنا، جنبش حماس با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: اتخاذ تصمیمات فردی و مشغول شدن به گام‌های ظاهری و بی‌محتوا، مانند تشکیل دولت جدید بدون اجماع ملی، تقویت‌کننده سیاست انحصارگرایی و تعمیق تفرقه در برهه تاریخی مهمی است که مردم ما و آرمان ملی آنها بیش از همه به اجماع و اتحاد و تشکیل رهبری واحد ملی برای برگزاری انتخابات آزاد و دموکراتیک با مشارکت همه اجزای ملت فلسطین نیاز دارند. این گام‌ها بیانگر عمق بحران در درون رهبری تشکیلات، جدایی آن از واقعیت و شکاف بزرگ بین آن و مردم ما، دغدغه‌ها و آرمان‌های آنان است که این مسأله را نظر اکثریت قریب به اتفاق مردم ما تأیید می‌کند که از دست دادن اعتمادشان را نسبت به این سیاست‌ها و روندها ابراز کرده‌اند. مردم ما حق دارند در مورد امکان‌پذیری جایگزینی یک دولت با دولت دیگر و یک نخست‌وزیر با دیگری، از همان فضای سیاسی و حزبی، سؤال کنند.»
درمقابل جنبش فتح نیز با انتقاد شدید از عملیات هفتم اکتبر جنبش حماس و عملکرد رهبران آن در قبال این جنگ، در اظهاراتی بی‌اساس مدعی شد: «کسی که باعث اشغال دوباره نوار غزه توسط اسرائیل شده، حق تعیین اولویت‌های ملت را ندارد.»

 

جستجو
آرشیو تاریخی