صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و بیست و پنج - ۲۴ اسفند ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و بیست و پنج - ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ - صفحه ۲

از رسانه ‌ها چه‌خبر؟

president.ir

پرهیز از اختلاف
رمز پیشرفت کشور است

رئیس‌جمهور در جلسه دولت، با اشاره به سخنان رهبر انقلاب درباره ضرورت پرهیز از ستیزه‌گری‌ها، همه ارکان نظام را مخاطب این سخنان دانست و گفت: تمرکز بر وحدت و انسجام در دولت و مجلس و پرهیز از اختلاف، از رموز پیشرفت کشور است. آیت‌الله ابراهیم رئیسی همچنین از مسئولان خواست گزارشی از مجموعه اقدامات صورت گرفته در زمینه مهار تورم و رشد تولید تهیه و ارائه کنند.
رئیس جمهور همچنین عصر دیروز در نشستی صمیمی با «جمعی از اساتید و نخبگان علوم و فناوری‌های برترساز»، ضمن شنیدن نظرات و دیدگاه‌های آنها در سخنانی به موضوع مهم افزایش بهره‌وری در کشور اشاره کرد و گفت: در دانشگاه های کشور ظرفیت های استفاده نشده بسیاری وجود دارد که ضرورت دارد در راستای ارتقای بهره‌وری و حل مشکلات کشور با رویکرد خلاقانه به کار گرفته شوند. آیت‌الله رئیسی در ادامه ضمن اعلام آمادگی دولت برای حمایت همه‌جانبه از اساتید و نخبگان، حوزه علم‌ و فناوری کشور را از جمله حوزه‌های مورد طمع دشمن برای عقب‌ نگه‌داشتن ایران اسلامی دانست و به اساتید و نخبگان توصیه کرد در صورت مواجهه با موانع و مشکلات براحتی میدان را واگذار نکنند و با مجاهدت، ناامیدی را به زمین دشمن و امید را به جامعه تزریق کنند.

 

مرکز رسانه‌ای قوه‌قضائیه

معاون اول قوه‌قضائیه
استعفا کرد

حجت‌الاسلام محمد مصدق معاون اول قوه‌قضائیه برای از بین بردن شائبه هر گونه اعمال نفوذ در پرونده‌ای که اخیراً علیه دو نفر از فرزندانش تشکیل شده است استعفای خود را تقدیم کرد. حجت‌الاسلام اژه‌ای درحکم پذیرش این استعفا یادآور شد: اگر چه حضور شما  در رسیدگی به پرونده تاثیری نداشت اما با توجه به درخواست شما استعفا پذیرفته می شود.

 

ایرنا

ابراز تمایل مقامات امور زنان ایران و عربستان بر گسترش روابط

انسیه خزعلی معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور در حاشیه شصت‌و‌هشتمین نشست کمیسیون مقام زن سازمان ملل در نیویورک، با «بنت خلیل آل خلیل» دبیرکل شورای امور خانواده عربستان‌سعودی، دیدار کرد. تبیین برنامه های دو کشور در حوزه زنان از جمله محورهای این گفت وگو بود. طرفین در پایان این دیدار نسبت به افزایش روابط ابراز تمایل کردند.خزعلی با همتایان ترکیه ای و قطری خود نیز دیدار و گفت‌و‌گو کرد.

 

 

جستجو
آرشیو تاریخی