فرهنگ

وزیر فرهنگ: فروش فیلم‌های سینمایی به یک‌هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان رسید

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه تعداد سینما از ۵۰۰ سالن در آغاز فعالیت دولت سیزدهم به ۹۰۰ سالن افزایش یافته است، گفت: فروش فیلم‌های سینمایی در سال‌جاری از ۴۰۰ میلیارد تومان به یک هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان در سال‌جاری رسیده است.
محمدمهدی اسماعیلی در حاشیه جلسه هیأت‌دولت در جمع خبرنگاران گفت: سال ۱۴۰۲ برای حوزه فرهنگ، هنر و رسانه سال خاصی بود و بعد از مشکلاتی که در نیمه دوم سال ۱۴۰۱ با توطئه دشمنان  برای کشور ایجاد شد، از حوزه عادی‌سازی فعالیت‌ها وارد دوره طلایی شدیم.
 وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به فعالیت حوزه سینما تأکید کرد: در این حوزه، سال را در حالی به اتمام می‌رسانیم که فروش فیلم‌های سینمایی از حدود ۴۰۰ میلیارد تومان به نزدیک یک‌هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان در سال‌جاری و همچنین تعداد سینماها از ۵۰۰ سالن در آغاز دولت به ۹۰۰ سالن سینما رسیده است.
اسماعیلی بااشاره به اسناد مهمی که در ۲ سال اخیر با مدیریت این وزارتخانه به سرانجام رسیده است، تصریح کرد: سند موسیقی، موضوع ایجاد شهرجدید صنایع خلاق و ده‌ها ریل‌گذاری دیگر در حوزه هنر و رسانه انجام شده است.
برنامه‌ریزی جدی
برای حفظ قرآن‌کریم
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین در هشتصد و هفدهمین جلسه شورای فرهنگ عمومی کشور که در این وزارتخانه برگزار شد، گفت: بناست نمایشگاه قرآن کریم مسأله‌ای ملی باشد و همه بخش‌ها را درگیر کنیم.  اسماعیلی با بیان این مطلب تأکید کرد: در نمایشگاه بین‌المللی قرآن‌کریم نقش هماهنگ‌کننده را داریم و همه دستگاه‌ها برگزار کننده هستند و وزارت فرهنگ پای کار است تا تفرج‌گاه بزرگ دینی، مذهبی، قرآنی و اهل بیتی در تهران به واسطه تعطیلات نوروز ایجاد شود.
 با حضور رئیس‌جمهور از خادمان قرآنی تجلیل می‌شود
 وی با بیان اینکه روز اول فروردین نمایشگاه آغاز به کار می‌کند و تا ۱۴ فروردین ادامه خواهد داشت، افزود: انشاالله با حضور رئیس‌جمهور از خادمان قرآنی تجلیل می‌شود.
 ۴ هزار مسجد تبدیل
به پایگاه قرآنی شد
عضو شورایعالی انقلاب فرهنگی با تأکید بر اینکه با جلسه قرآنی حضرت آقا، فضای تلاوت‌های قرآنی گسترش می‌یابد، تصریح کرد: در اجابت دستور آقا که سال گذشته در آغاز ماه مبارک رمضان فرمودند مساجد تبدیل به پایگاه‌های قرآنی شود بلافاصله این کار در وزارت فرهنگ آغاز شد و ۴ هزار مسجد تبدیل به پایگاه قرآنی شدند؛ یعنی در چهار هزار مسجد جلسات با شکوه محفلی قرآن کریم با تعداد زیادی از مردم برگزار شد.
 همه بخش‌های دولت باید فضای قرآنی داشته باشند
 اسماعیلی ادامه داد: هفته گذشته جلسه شورای توسعه فرهنگ قرآنی با حضور آقای رئیس‌جمهور برگزار شد که این مسأله کم‌سابقه بوده و در این جلسه تأکید شد همه بخش‌های دولت فضای قرآنی داشته باشند؛ ادعای دولت، قرآنی بودن است که باید در عمل، این مسأله را ثابت کند.
  جشن‌ تغییرنام فروشگاه‌های بزرگ به زبان فارسی
 اسماعیلی گفت: به‌زودی جشن‌ تغییرنام بسیاری از فروشگاه‌های بزرگ به زبان فارسی را داریم و با همکاری وزارت کشور بنا داریم عناوین انگلیسی ورودی شهرها را حذف کنیم.

 

جستجو
آرشیو تاریخی