رئیس پلیس راهور تهران بزرگ اعلام کرد

رشد 13 درصدی جانباختگان در تصادفات رانندگی شهر تهران

گروه حوادث/   رئیس پلیس راهور تهران بزرگ از رشد 13 درصدی جانباختگان در تصادفات رانندگی شهر تهران در سال جاری خبر داد.
 سرهنگ سید ابوالفضل موسوی‌پور در نشست خبری که صبح دیروز در مقر پلیس راهور تهران بزرگ برگزار شد، گفت: آمارهای رسمی اعلام شده از سوی پزشکی قانونی حاکی از آن است که در ۱۰ ماهه سال ۱۴۰۲ در مجموع ۵۲۲ نفر در شهر تهران به دلیل تصادف جان خود را از دست داده‌اند.
 این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که شمار جانباختگان ۴۶۴ نفر بود، رشد ۱۳ درصدی را نشان می‌دهد. از میان جانباختگان ۲۱۹ نفر عابر پیاده، ۲۴۳ نفر موتورسیکلت‌سوار و۶۰ نفر هم راننده و سرنشین خودرو بودند.
موسوی‌پور درباره معابر دارای بیشترین تصادفات و تلفات حوادث رانندگی در تهران نیز گفت: بزرگراه آزادگان با ۴۸ درصد از سهم کل تصادفات و بزرگراه امام علی با ۳۳ نفر فوتی جزو پرتصادف‌ترین و پرکشته‌ترین معابر پایتخت هستند.
رئیس پلیس راهور تهران نیز اظهار کرد: در ۱۱ ماهه امسال ۲۲ میلیون اعمال قانون در شهر تهران داشتیم که حدود نیمی از آن مربوط به تخلفات ساکن است. همچنین یک میلیون و ۶۰۰ تخلف حادثه‌ساز جریمه شده است. ۶۵۰ هزار تخلف پلاک و دو میلیون و ۹۰۰ هزار تخلف نیز به دلیل معاینه فنی ثبت شده است.
رئیس پلیس راهور تهران بزرگ با بیان اینکه قرارگاه کنترل سرعت نیز همچنان فعال است، گفت: این قرارگاه با هدف باز‌آموزی قوانین و مقررات ویژه رانندگان پرخطر به ۲۸۰۰ نفر آموزش داده است. جالب است بدانید که رقم تکرار افراد در این قرارگاه کمتر از ۱۰ درصد بوده و این نشان‌دهنده اثربخشی آموزش‌هاست.
وی درباره تمهیدات پلیس راهور در ایام نوروز ۱۴۰۳ نیز گفت: استقرار تعداد ۵۰ تیم کنترل سرعت در معابر بزرگراهی و پیش‌بینی ۳۰ تیم تست سلامت رانندگان انجام شده است و این تیم‌ها در ایام نوروز فعال خواهند شد. همچنین تقویت حضور تیم‌های گشتی در ساعات افطار تا سحر را خواهیم داشت. تقویت تیم‌های نامحسوس برخورد با تخلفات حادثه‌ساز رانندگان پر‌خطر، به‌روز‌رسانی دوربین‌های مکانیزه ثبت تخلف سرعت و تقویت نظارت تصویری و پایش بر خط معابر از دیگر اقدامات برای این ایام است. موسوی‌پور در خصوص تمهیدات ترافیکی پنجشنبه آخر سال افزود: جلسات مکرر و بازدیدهای میدانی و تمهیدات لازم برای حضور همشهریان در بهشت زهرا دیده شده و مأموران پلیس راهور از پنجشنبه ۲۴ اسفند‌ماه ۱۴۰۲ از ۴ بامداد در تمام مسیرهای منتهی به بهشت زهرا مستقر خواهند شد. درهای بهشت زهرا نیز در ساعت ۴ بامداد پنجشنبه باز خواهد شد. همچنین برابر هماهنگی‌های انجام شده در روز جمعه فعالیت بهشت‌ زهرا شبانه‌روزی خواهد بود.
سرهنگ‌موسوی‌پور گفت: اگر در ورودی تهران و آزادگان مترو برقرار باشد و به طور کلی در اطراف تهران رینگ مترو کامل شود و پارکینگ مناسب داشته باشیم از ورود خودروهای ساکنان حاشیه تهران به داخل شهر کاسته می‌شود چراکه این افراد ماشین خود را در پارکینگ‌ها پارک کرده و با سیستم حمل‌ونقل عمومی وارد شهر می‌شوند و بدین ترتیب از تردد و در ادامه بروز ترافیک کاسته می‌شود.

 

جستجو
آرشیو تاریخی