صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و بیست و پنج - ۲۴ اسفند ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و بیست و پنج - ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ - صفحه ۱۰

مرور

مدیرکل آزمایشگاه‌های مرجع عنوان کرد
آجیل‌هایی با رنگ طبیعی و کم‌نمک تهیه کنید
مدیرکل آزمایشگاه‌های مرجع سازمان غذا و دارو، درخصوص وجود برخی تقلبات در آجیل و تنقلات به نکات کلیدی در مورد سلامت آجیل شب عید اشاره کرد و گفت: در صورتی که آجیل به عنوان یک ماده مغذی در حد معقول مصرف شود، مفید است ولی استفاده از آجیل‌هایی با رنگ مصنوعی بشدت خطرناک بوده و می‌تواند آسیب‌های جبران‌ناپذیری را ایجاد کند. مردم تا جایی که امکان دارد آجیل‌هایی با رنگ طبیعی و کم‌نمک تهیه و مصرف کنند.
به گزارش مهر، مهدی انصاری افزود: یکی از تنقلات مهمی که در ایام عید بسیار مورد توجه مردم قرار می‌گیرد، انواع مختلف مغزیجات با مقادیر متفاوت به عنوان آجیل نوروز است. این اقلام در کیفیت‌های بسیار متنوعی عرضه می‌شوند. نکته‌ای که باید در مورد آجیل توجه شود این است که برخی سودجویان برای اینکه رنگ و لعاب قابل توجه به آن دهند از رنگ‌هایی استفاده می‌کنند که به‌ظاهر زعفرانی است، اما با توجه به قیمت بالای زعفران، در برخی موارد از زعفران استفاده نشده و از رنگ‌های مصنوعی و در بعضی موارد رنگ‌های خطرناک استفاده می‌شود که برای سلامتی بشدت مضر است. مدیرکل آزمایشگاه‌های مرجع سازمان غذا و دارو تصریح کرد: در آجیل معمولاً نمک زیادی وجود دارد که برای مصرف‌کنندگان بخصوص مبتلایان به فشارخون خطرآفرین است. همچنین ممکن است از نمک‌های متفرقه استفاده شود که همین نمک‌ها حاوی آلودگی‌های متعددی از جمله فلزات سنگین، آرسنیک و… است، لذا در صورت مصرف آجیل بوداده ترجیحاً آجیل خام یا کم‌نمک تهیه کنند.


رئیس سازمان غذا و دارو:
مشکل کمبود دارو در ایام نوروز نداریم
رئیس سازمان غذا و دارو با بیان اینکه برای تأمین دارو در ایام تعطیلات نوروزی اقدامات جدی در حال انجام است و مشکل کمبود دارو در تعطیلات نخواهیم داشت، عنوان کرد: بخشنامه‌ای به معاونت‌های غذا و دارو در سراسر کشور ابلاغ شده تا در ایام تعطیلات نوروزی به صورت ویژه آماده باشند.
به گزارش ایرنا، حیدر محمدی با اشاره به اینکه مردم می‌توانند ازطریق معاونت‌های غذا و دارو در سراسر کشور نیازهای دارویی خود را مورد بررسی قرار دهند و از این طریق نیازهای دارویی خود را در ایام تعطیلات تأمین کنند، افزود: دانشگاه‌های علوم پزشکی نیز در حوزه غذا و دارو بازدیدهای مستمر از داروخانه‌ها، مراکز درمانی، مراکز عرضه مواد‌خوراکی، آرایشی و بهداشتی، اماکن تولیدی با کنترل کامل روی این موضوعات انجام خواهند داد.

جستجو
آرشیو تاریخی