۳۶ طرح حمایتی و تسهیلاتی توسط صندوق هنر اجرا می‌شود

گروه فرهنگی/ برای اولین بارمسأله مسکن خبرنگاران درصندوق اعتباری هنر بررسی و قطعه زمینی در شهر پرند به همین منظور در نظر گرفته شده است.
سیدمجید پوراحمدی مدیرعامل صندوق هنر در نشست خبری به تشریح دستاوردها و رویدادهای ۱۴۰۲ صندوق اعتباری هنر پرداخت و گفت: ۳۶ طرح حمایتی و تسهیلاتی در این صندوق در حال انجام است که با موافقت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی روی دهک‌های یک تا چهار کم درآمد جامعه متمرکز شدیم و هنرمندان در این گروه‌بندی، از سال آینده تحت پوشش طرح «نیک‌مهر» قرار می‌گیرند.
وی با اشاره به گسترده بودن چتر حمایتی صندوق گفت: امسال عضویت خبرنگاران در صندوق اعتباری بیش از۱۳۰ درصد رشد داشته است، برای اولین بار صندوق وارد حوزه مسکن شد که در فراخوان اول 8 هزار نفر متقاضی و 5 هزار نفر واجد شرایط شدند و600 نفر از هنرمندان صاحب فرزند به پروژه مسکن در شهرپرند معرفی شدند.
تأسیس بنیاد نیکوکاری
پوراحمدی از اضافه شدن سه شرکت خرید و فروش بین‌المللی آثار فرهنگی هنری، عمران هنر و گردشگری هنر به شرکت‌های تابعه صندوق اعتباری هنر خبر داد و افزود: ما به‌دنبال تأسیس بنیاد نیکوکاری هنرمندان هستیم تا از ظرفیت افراد تأثیرگذار در حوزه اقتصاد بویژه برای بیماری‌های خاص استفاده کنیم. تلاش می‌کنیم صندوق در بخش اقتصادی و درآمدی به جایگاهی برسد که بتوانیم کمک‌های واریزی به اعضا داشته باشیم.
وی درباره پرداخت عیدی برای اعضای صندوق هنر در«هنرکارت» گفت: پرداخت عیدی مربوط به شب عید در دوران کرونا بود، امسال این مورد را نداریم و تلاش می‌کنیم از منابع فعالیت‌های خود صندوق استفاده کنیم.

حمایت از هنرمندان آسیب‌دیده از سیل سیستان و بلوچستان
پوراحمدی درباره ایجاد صندوق بازنشستگی توضیحاتی داد و گفت: ایجاد صندوقی با این عنوان خیلی مطرح نشده و فقط بیمه بیکاری هنرمندان بود که به‌دلیل اشکالاتی متوقف شد، با توجه به آمار بازنشستگان، برنامه حمایتی برای افرادی که ماه‌های آخر بازنشستگی هستند داریم تا پرداختی از محل صندوق انجام شود.
وی درباره حمایت از هنرمندان آسیب‌دیده در سیل سیستان و بلوچستان گفت: هنرمندان آسیب‌دیده در سیستان و بلوچستان بزودی شناسایی می‌شوند و به‌طور مستقیم یا از طریق ادارات کل و رابطان، مبالغ مختلفی به این هنرمندان کمک می‌شود. امسال ۱۳ میلیارد تومان کمک‌های بلاعوض بویژه برای مناطق محروم پرداخت شده است.
 
10هزار نفر به صندوق اضافه شدند
پوراحمدی درباره وضعیت عضویت در صندوق هنر گفت: بیش از ۱۰ هزار نفر به صندوق اضافه شدند که با این میزان، حدود ۶۰ هزار نفر تعداد بیمه‌شدگان ما هستند، ۱۶۳ میلیارد تومان هم تسهیلات پرداخت شده است.
وی به طرح‌های تسهیلاتی صندوق هنر اشاره کرد و گفت: برای تجلیل از هنرمندان نخبه و جوان در کشور طرحی به نام «با فردا» اجرا شده است، یادمان برای تسهیلات ضروری، طرح مسیحا در حوزه درمانی، طرح شمیم در حوزه فرزندآوری است که بیش از 2هزارنفر 11 میلیارد تومان تسهیلات بلاعوض گرفتند که 70 میلیارد تومان آن تسهیلات بدون بهره بود، طرح حامی برای وام ‌و‌ تسهیلات و طرح جاوید برای خانواده هنرمندان فوت شده از جمله این طرح‌هاست.

جستجو
آرشیو تاریخی