صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و بیست و دو - ۲۱ اسفند ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و بیست و دو - ۲۱ اسفند ۱۴۰۲ - صفحه ۱۲

خبر پلیس

فرمانده فراجا در رزمایش نوروزی پلیس راهور تأکید کرد
سفری آرام و امن
 در بهار قرآن و طبیعت

گروه حوادث-کامران علمدهی/ فرمانده فراجا بر ضرورت برخورد با تخلفات حادثه‌ساز در ایام نوروز و افزایش جریمه رانندگی با اصلاح قانون تأکید کرد.
سردار احمدرضا رادان در مراسم رزمایش طرح نوروزی پلیس راهور و دیگر دستگاه‌های خدماتی و امدادی که صبح یکشنبه در محل دانشگاه علوم انتظامی امین برگزار شد، گفت: نوروز امسال به دلیل مقارن شدن با ماه رمضان از ویژگی خاصی برخوردار است و شعار انتظامی کشور در این ایام، آرامش و امنیت در بهار قرآن و طبیعت است. در سال جدید مأموران و نیروهایی که برای خدمت به مردم در جاده‌ها مستقر می‌شوند، روزه هستند و باید ۲۴ ساعته به مردم خدمت‌رسانی کنند و از مردم هم می‌خواهم که با رعایت قوانین و مقررات آنها را همراهی کنند. خودروی مرتکبین تخلفات حادثه‌سازی نظیر سرعت غیرمجاز و حرکات حادثه‌آفرین تا پایان تعطیلات نوروزی توقیف خواهد شد.
در طرح نوروز ۱۴۰۳ بیش از ۸۷ هزار نفر نیرو در حوزه پلیس راهور، راهداری، جمعیت هلال احمر، سازمان اورژانس، شهرداری‌ها، خدمات خودرویی و... تصمیم گرفتند تا آرامش و امنیت مسافران در شهرها و جاده‌ها را تأمین کنند و در آماده‌باش هستند. همچنین تعداد گشت‌های نامحسوس پلیس در جاده‌ها در ایام نوروز نسبت به قبل بیشتر خواهد شد.
فرمانده فراجا با تأکید بر ضرورت برخورد با تخلفات حادثه‌ساز گفت: در این میان افزایش مبلغ جریمه‌های رانندگی می‌تواند بازدارنده باشد. حقیقت این است که طبق آمارهای ما کمتر از ۱۰درصد از رانندگان مرتکب تخلف می‌شوند. اما همین ۱۰ درصد قانون‌گریز برای ۹۰ درصد دیگر نیز حادثه‌ساز شده و ایمنی ترافیکی را از بین می‌برند. از این رو تأکید دارم که باید با این متخلفان به صورت جدی برخورد شود. جلوگیری از تلفات جاده‌ای نیازمند اصلاح قانون است و مسئولان باید با اصلاح قانون هزینه تخلفات رانندگی را افزایش دهند.
وی همچنین با اشاره به همزمانی ماه مبارک رمضان و سفرهای نوروزی گفت: مردم و مسافران از تظاهر به روزه‌خواری در این ایام پرهیز کرده و رستوران‌ها در شهرهای مسافرپذیر نیز با توجه به پروتکل‌های اعلام‌شده از سوی پلیس خدمات‌رسانی انجام دهند.
 
جاده‌های کشور زیر ذره‌بین دوربین و پهپادها
سردار سیدتیمور حسینی رئیس پلیس راهور فراجا نیز در این مراسم گفت: اولویت ما، کاهش جانباختگان حوادث رانندگی در ایام نوروز است، متأسفانه سال گذشته تعداد جانباختگان در طول اجرای طرح نوروزی رقمی بالغ بر ۱۲۱۷ نفر بود، ما امیدواریم که در سال جدید با تغییرات انجام شده و تمهیدات لازم و تأمین و هوشمندسازی دستگاه‌های مختلف، نوروزی کم‌خطر را شاهد باشیم و بتوانیم از شمار قربانیان کم کنیم. از نظر پلیس حتی یک کشته نیز در تصادفات زیاد است. سرعت و سبقت غیرمجاز، حرکت از شانه خاکی، انجام حرکات نمایشی در حین رانندگی، حرکت خلاف جهت و... ازجمله خط قرمزهای پلیس راهور است.
وی درباره افزایش نرخ جرائم رانندگی نیز گفت: یکی از مؤلفه‌های بازدارندگی، نرخ جریمه یا به اصطلاح هزینه جرم است.
وی با بیان اینکه ۲۵۰۰ سامانه ثبت تخلفات رانندگی در کشور به‌روز شده است، گفت: سامانه‌های ثبت تخلف سرعت و تشخیص و ثبت سایر تخلفات حادثه‌ساز به‌روز شده و تمامی این موارد از سوی پلیس کنترل می‌شود. از ظرفیت یگان پهپادی برای کنترل محورهای مواصلاتی اصلی و پرتردد مانند محور تهران-مشهد، محور تهران-اصفهان-شیراز، تهران-قزوین-زنجان-تبریز و... استفاده خواهیم کرد و این محورها زیر پوشش پهپادی پلیس راهور قرار دارد.
 
 دو برابر شدن توان جمعیت هلال احمر
 در طرح نوروز ۱۴۰۳
صادق محمودی رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور نیز گفت: جمعیت هلال احمر برای سال جدید، با توانی دو برابر سال گذشته وارد اجرای طرح شده است. تمام هدف ما این است که خدمات نوروزی به مردم بهتر ارائه شود و در تلاشیم تا شاهد کاهش آمار تصادفات و خسارات جانی ناشی از آن باشیم.
رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با بیان اینکه در نوروز امسال بالغ بر هزار دستگاه خودرو به توان عملیاتی هلال احمر اضافه خواهد شد، گفت: پایگاه‌های ثابت و سیار هلال احمر نیز در جاده‌ها، مبادی ورودی شهرها و... ایجاد شده است.
 
خدمت اورژانس به مردم در پایگاه‌های زمینی
 دریایی و هوایی
جعفر میعادفر رئیس سازمان اورژانس کشور نیز با بیان اینکه اورژانس با تمام توان پای کار ایستاده و به مردم خدمت می‌کند، گفت: نیروهای اورژانس در ایام نوروز چه در سطح شهرها و چه در سطح جاده‌ها در آماده‌باش کامل هستند و تمام تلاش ما این است که به سلامت از این ایام عبور کنیم. اورژانس کشور با حضور ۱۳۸۵ پایگاه زمینی، ۵۴ پایگاه هوایی و دو پایگاه دریایی در خدمت مردم است و با شروع این طرح که از ۲۴ اسفند آغاز می‌شود، استقرارها نیز آغاز خواهد شد. علاوه بر آن اورژانس بر وضعیت بهداشتی ایام نوروز و مراکز عرضه موادغذایی و خوراکی نیز نظارت خواهد داشت.

جستجو
آرشیو تاریخی