صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و بیست و یک - ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و بیست و یک - ۲۰ اسفند ۱۴۰۲ - صفحه ۲۰

مصاحبه و خبر

آمار عجیب مجتبی حسینی
آلومینیوم در حالی مقابل شمس‌آذر 2-1 شکست خورد که سیدمجتبی حسینی سرمربی اراکی‌ها معتقد بود که داور باید یک پنالتی به سود تیمش اعلام می‌کرد. حسینی که در این فصل به گفته خودش بارها از داوری متضرر شده، در این بازی نیز بدون اعتراض به داوری، رکورد جالب خود را حفظ کرد. حسینی در این بازی نیز اخطاری دریافت نکرد و رکورد جالب خود را در عدم دریافت اخطار در 19 بازی رسمی (18 بازی لیگ برتر و 1 بازی جام حذفی) حفظ کرد. با این حال، کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال دو بار پس از بازی‌های آلومینیوم مقابل پرسپولیس و شمس‌آذر، به دلیل اظهار نظرهای حسینی، از او دفاعیه خواسته و جریمه‌اش کرده است.


شهاب زاهدی بعد از رفتن به جی‌لیگ
بهترین عملکردم را نشان می دهم
شهاب زاهدی مهاجم سابق پرسپولیس به طور رسمی به آویسپا فوکوئوکا پیوست تا در فصل جدید در این تیم ژاپنی در جی لیگ بازی کند. او پیش از دیدار دیروز تیمش برابر شونان بلماری در ورزشگاه مورد استقبال هواداران ژاپنی قرار گرفت و در صحبت‌هایی گفت: «تمام تلاشم را می‌کنم تا بهترین عملکردم را نشان دهم و همه هواداران تیم را راضی کنم. هدف اصلی من این است که در کنار هواداران تا جایی که ممکن است برنده شویم و پیروزی‌های زیادی را تجربه کنیم. من و سایر بازیکنان تمام تلاشمان را می‌کنیم تا لبخند به لبان شما بیاوریم. بسیار خوشحالم که راهی تیم آویسپا فوکوئوکا شدم. می‌خواهم از زمانم بهترین استفاده را ببرم و این کار را خواهم کرد. در پایان می‌خواهم از حمایت مداوم هواداران تشکر کنم.» زاهدی که قراردادش با فوکوئوکا ۳۰ ژوئن ۲۰۲۴ به پایان می‌رسد، اولین بازیکن ایرانی است که در جی لیگ به میدان می‌رود. او در این فصل در ۱۶ بازی برای پرسپولیس در لیگ شش گل به ثمر رساند و یک گل نیز در لیگ قهرمانان ثبت کرد.


مشتری جدید برای جهانبخش
علیرضا جهانبخش بازیکن فاینورد هلند که در سال ۲۰۲۱ و با قراردادی ۳ ساله از برایتون به این تیم پیوسته، مشتری جدیدی در لیگ هلند پیدا کرده است. رسانه «twentefans» که نزدیک به باشگاه فوتبال توئنته است، در گزارشی از علاقه این تیم به جذب جهانبخش در تابستان آینده خبر داده و نوشته: «قرارداد جهانبخش با فاینورد رو به اتمام است و توئنته قصد دارد با خرید چند بازیکن، خود را برای فصل آینده تقویت کند و جهانبخش هم یکی از گزینه‌ها است».
 

پرسپولیس برای کنعانی‌ نامه زد
محمدحسین کنعانی‌زادگان مدافع پرسپولیس با کارت زردی که در بازی با فولاد گرفت، چهار اخطاره شد و بازی دربی را از دست داد. با این حال، نظر بیشتر کارشناسان داوری بر این بود، کارت زردی که به او داده شده، اشتباه بوده است. در این شرایط، باشگاه پرسپولیس دیروز نامه جدیدی را به سازمان لیگ ارسال و درخواست کرد که با توجه به نظرات کارشناسان داوری در خصوص اشتباه داور، کارت زرد کنعانی‌زادگان را حذف کنند. باشگاه پرسپولیس در این نامه، به موارد قانونی و مشابه این مورد در ایران و خارج از کشور اشاره کرده و درخواست داشته که کمیته داوران هرچه سریع‌تر به این مورد رسیدگی کنند. باشگاه پرسپولیس مدعی است که باتوجه به احراز اشتباه داوری در این صحنه،  کنعانی‌زادگان مستحق بخشش در این پرونده است.
 

درخواست فولاد برای بازی با سپاهان
براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته از سوی سازمان لیگ، فولاد در یکی از بازی‌های هفته بیستم لیگ برتر، باید از ساعت 19 چهارشنبه از سپاهان پذیرایی کند. با توجه به اینکه بازی فولاد و سپاهان در ماه مبارک رمضان است و بعد از افطار برگزار می‌شود، باشگاه خوزستانی خواهان تغییر زمان این بازی است. اذان مغرب به افق اهواز روز چهارشنبه ساعت 18:39 است و فولادی‌ها اعتقاد دارند برگزاری بازی از ساعت 19، هواداران را برای حضور در ورزشگاه به دردسر خواهد انداخت. به همین خاطر بهرام رضاییان مدیرعامل باشگاه فولاد، برای تغییر زمان بازی از ساعت 19 به ساعت 20 اقدام خواهد کرد تا هواداران تیمش بتوانند بعد از افطار با آرامش بیشتری به استادیوم بروند و به تشویق تیم خود بپردازند. باید دید سازمان لیگ و مسئولان برگزاری مسابقات در شهر اهواز با درخواست فولاد برای تعویق یک‌ ساعته بازی موافقت خواهند کرد یا خیر.

جستجو
آرشیو تاریخی