پرسپولیس 4 – فولاد 2

آتش بازی ســــرخ‌ها قبل از دربی


پرسپولیس و فولاد از ساعت ۱۷:۳۰ دیروز، یکی از دیدارهای حساس هفته نوزدهم لیگ برتر را در ورزشگاه آزادی تهران برابر هم برگزار کردند که قبل از بازی یاد و خاطره شهدای خوزستان گرامی داشته شد و همچنین برای موسی سلامت، جانباز پرسپولیسی جشن تولد کوچکی کنار زمین گرفته شد.
 در این بازی که قضاوت آن را سیدرضا مهدوی برعهده داشت، اوسمار ویرا
 برای این بازی، سرخپوشان پایتخت را با ترکیب علیرضا بیرانوند، عبدالکریم حسن، فرشاد فرجی، محمد حسین کنعانی‌زادگان، دانیال اسماعیلی فر، مسعود ریگی، سروش رفیعی، مهدی ترابی، اوستون ارونوف، امید عالیشاه و عیسی آل کثیر به میدان فرستاد.
 احمد آل نعمه سرمربی اهوازی‌ها هم فولاد را با ترکیب کریستوفر کنت، مجتبی نجاریان، موسی کولیبالی، شاهین توکلی، وحید حیدریه، حمید بوحمدان، لوکاس کاندیدو، ابراهیم حصار، ساسان انصاری، محمد علی‌نژاد و لوسیانو پریرا روانه میدان کرد.
پس از شروع دقایقی از بازی، شوک اول مسابقه به میزبان وارد شد و دقیقه 10 و در اولین حمله جدی فولاد، ضربه ایستگاهی با تأثیر ساسان انصاری در زاویه بسته به موسی کولیبالی رسید و شوت او با اشتباه مهلک بیرانوند وارد دروازه شد تا فولادی‌ها پیش بیفتند. در ادامه پرسپولیسی‌ها سراپا حمله شدند و دقیقه 35 یک و دوی زیبا و هماهنگ ترابی و ارونوف منجر به گل تساوی شد.
ترابی، ارونوف را صاحب توپ کرد و دوباره خود ترابی صاحب توپ شد و با پاس در عمق، ستاره ازبکی کار را تمام کرد. اما این پایان کار نبود و دقیقه 41 سانتر حیدریه از روی ضربه ایستگاهی با ضربه سر رو به عقب فرجی در آستانه ورود به دروازه قرار گرفت و حسن که قصد دفع توپ داشت موفق نشد تا گل به خودی به نام مدافع قطری قرمزها ثبت شود و فولاد پیروز به رختکن برود. در نیمه دوم، حملات پرسپولیس افزایش یافت و دقیقه 48 عبدالکریم حسن با دریبل کولیبالی گل زد اما کمک داور دوم در تصمیمی مشکوک آن را آفساید اعلام کرد. با این حال و دقیقه 54 حرکت سریع و دریبل فوق‌العاده اسماعیلی فر از سمت راست با پاس او به آل کثیر همراه شد تا این بازیکن با یک ضربه گل مساوی پرسپولیس را به ثمر برساند. در دقیقه 63 سانتر پرسپولیس با ضربه سر کنعانی زادگان همراه شد و با اثر دانیال توپ در آستانه ورود به دروازه توسط مجتبی نجاریان
 با دست دور شد که داور با مشورت کمک داور خود خطای هند پنالتی گرفت و نجاریان را اخراج کرد. در ادامه کنعانی زادگان پشت ضربه پنالتی قرار گرفت و ضربه زمینی‌اش را به گل تبدیل کرد تا پرسپولیس به گل سوم برسد.
 با 10 نفره شدن فولاد، کار این تیم سخت‌تر شد و پرسپولیس به حملاتش ادامه داد. در این شرایط و دقیقه ۷۴ حرکت انفجاری مهدی ترابی که توپ را از سمت راست روی پای چپش آورد و شوت زیبایی زد، تبدیل به گل چهارم شد.
این بازی در نهایت با نتیجه 4-2 به سود پرسپولیس به پایان رسید تا این تیم با 39 امتیازی شدن با برد به استقبال دربی برود.
گفتنی است کنعانی زادگان با کارت زردی که در این بازی گرفت، چهار اخطاره شد و دربی پایتخت را از دست داد.

 

جستجو
آرشیو تاریخی