کنسرت علیرضا قربانی با حمایت تمام قد وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در اصفهان برگزار شد

برخورد سلیقه‌ای ممنوع!

نداسیجانی
خبرنگار

«ما به عنوان فرزندان این سرزمین، هنجارهای آن را می‌شناسیم و همیشه با نگاه پر از احترام و حرمت به آنها می‌نگریم و سعی می‌کنیم آنها را رعایت کنیم.» صاحب این سخن علیرضا قربانی است.صحبت‌هایی که در شب نخست کنسرتش(سه‌شنبه 15 اسفندماه) در اصفهان با مخاطبان خود در میان گذاشت. خواننده‌ای که آوازه هنرش برای مردم ایران زمین آشکار و سحرانگیز است.نجواهای عاشقانه‌ای که مشتاقان بسیاری هم درآن سوی آب دارد.سال‌هاست برای مردم سرزمینش می‌خواند و آنها را به عشق دعوت می‌کند.کلام و اشعارش برگرفته از مولانا و دیگر شعرا و عرفای بزرگ ایران زمین است و ملودی‌های گوش نوازش جادوی موسیقی است.

حمایت و دفاع تمام قد وزیر فرهنگ از برگزاری کنسرت علیرضا قربانی
علیرضا قربانی طی این سال‌ها، با همان جامه وقار و متانتی که همیشه بر تن داشته، برای سرزمینش و به عشق مردمش، آواز خواند و به دنبال هیچ گونه حواشی نبوده و نیست. اما به ناگاه چندی قبل برخی اتفاقات و رفتارهای پیش‌بینی نشده، کنسرت اصفهان او را به حاشیه برد. اعتراض در جهت حضورنوازندگان زن که سرانجام آن پایانی خوش داشت و این خواننده توانست باحمایت و همکاری مسئولان وزارت فرهنگ و با پیام‌های دلگرم کننده مردم درمجموعه سیتی سنتر شهر اصفهان به روی صحنه برود.
اجرایی که شخص محمد مهدی اسماعیلی، وزیرفرهنگ و ارشاد اسلامی تمام قد در برگزار شدن آن ایستاد تا اعلان و اعلامی باشد به کسانی که قانون را دور می‌زنند و در راستای این حرکت، سید محمد هاشمی، قائم مقام و معاون حقوقی وزیر فرهنگ و ارشاد با دستور شخص وزیر در شب نخست این اجرا حضور پیدا کرد.
علیرضا قربانی در ابتدای این کنسرت پس از اجرای قطعه «معراج» در جملاتی گفت: «ما به عنوان فرزندان این سرزمین، هنجارهای آن را می‌شناسیم و همیشه با نگاه پر از احترام و حرمت به آنها می‌نگریم و سعی می‌کنیم آنها را رعایت کنیم. حرمت همه عزیزانی که در شهر حضور دارند و در آن زندگی می‌کنند و یکسری مقدساتی دارند که برای بعضی‌ها کمرنگ‌تر و پررنگ‌تر است را با نگاه پر از مهر می‌بینیم و به نظرمی رسد باید بیشتر از اینها به هنرمندان اعتماد بکنیم.» قربانی از اعتماد سخن می‌گوید. هنرمندانی چون او سال‌های بسیاری است اعتبار و اعتماد کشورشان هستند و این بار او به احترام زنان هنرمند سرزمینش که در گروه او هنرنمایی می‌کنند، ایستاده آنان را تشویق می‌کند تا درجایگاه خود قرار بگیرند و این حسن اعتماد را با زبان هنر خود بیان کنند.

تشکر قربانی از وزیر فرهنگ
او در ادامه صحبت‌هایش اظهار کرد: «طی یکی دو روز گذشته بسیاری از دوستان محبت داشتند و دلجویی کردند. سایه شما مردم آنقدر بلند و پربار است که هر چه برای شما انجام بدهیم کم است و تعارفی هم در این باره نیست. امیدوارم لایق باشیم و بتوانیم کاری برای شما انجام بدهیم. از همه دوستان و عزیزانی که در مجموعه‌های مختلف کمک کردند در کنار شما باشیم تشکر می‌کنیم. از مجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بویژه شخص آقای وزیر و تیمشان که مردانه ایستادند و تلاش کردند با گفت‌و‌گو، دوستان را مجاب کنند و خوشحالم این گفت‌و‌گو میسر شد تا در خدمت شما باشیم. این کنسرت یک کنسرت جدی است و ادبیاتی که درآن به کار برده می‌شود ادبیات فاخری است.»
این خواننده درادامه افزود: «از دوستانی که نتوانستیم در شب اول این برنامه در خدمتشان باشیم بی‌نهایت عذرخواهی می‌کنیم. تمام تلاش ما این است در خدمت این عزیزان باشیم و این قول را می‌دهم با تمهیدی که دوستان اندیشیده‌اند یک روز را با اولویت آن عزیزان در نظر خواهیم گرفت تا از حضورشان مستفیض شویم.»

تعامل در برگزاری یک کنسرت
مهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی روز گذشته در حاشیه جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران درباره کنسرت علیرضا قربانی در اصفهان اظهار کرد: «در ابتدا از مردم عزیز و شهیدپرور اصفهان تشکر می‌کنم؛ مردم اصفهان همیشه پیشتاز صحنه‌های بزرگ در انقلاب اسلامی بوده و هستند؛ ۲۵ آبان سال گذشته را به دلیل همین ماهیت مکتب شهادت طلبانه‌ای که در اصفهان حاکم است، به عنوان روز حماسه ایثار اصفهان نامگذاری کردیم.»
اسماعیلی با بیان اینکه در اصفهان دوستانمان درخواست اجرا داشتند که مجوز داده شده بود، افزود: با وجود این مجوز، در اجرا یک ناهماهنگی پیش آمد که ما با وزارت کشور و مدیران استان تعامل کردیم و اجرای آقای قربانی آغاز شد. حضور همکاران من هم در آنجا برای عرض خدا قوت به همکاران فرهنگی در استان و همینطور برای عذرخواهی از مردم و انجام هماهنگی‌های لازم بود. علاوه بر مردم هنرپرور اصفهان باید از گروه اجرا هم تشکر کنم که رفتاری خوب و منطقی داشتند.
ارزش‌ها و اصالت‌های این سرزمین مورد احترام است
 سیدمحمد هاشمی، شامگاه سه‌شنبه در پایان کنسرت علیرضا قربانی در گفت‌و‌گو با ایرنا این خواننده را هنرمندی خوب، دوست‌داشتنی، محبوب، متین و توانمند برشمرد و گفت: «متأسفانه نخستین اجرای آقای قربانی که قرار بر اجرای ۲ سانس بود به دلیل برخی ناهماهنگی‌ها برگزار نشد وبر این اساس موفق نشدیم در خدمت شهروندانی باشیم که بلیت تهیه کرده بودند.ولی همینطور که آقای قربانی در پایان اجرای کنسرت اعلام کرد با تمدید اجرا  یا اضافه کردن یک سانس، امکان استفاده این دسته از شهروندان از هنر این خواننده خوب کشورمان فراهم خواهد شد.»
هاشمی با تقدیر از مسئولان فرهنگی و اجرایی در رفع ناهماهنگی صورت گرفته گفت: با این اقدام هم حرمت قانون نگاه داشته شد و هم پاسداری خوبی از قانون شد و هم هنراصیل ایرانی تکریم شد.قائم مقام و معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی یادآور شد: ارزش‌ها و اصالت‌های این سرزمین مورد احترام وحرمت بخش قابل توجهی از هنرمندان سرزمینمان هست که خیلی ارزشمند است.

محمد علیزاده: وزیر ارشاد پای برگزاری تک‌تک کنسرت‌ها ایستاده است
محمد علیزاده خواننده پاپ در حاشیه کنسرت خود در واکنش به برگزاری کنسرت علیرضا قربانی با حمایت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در اصفهان گفت: در این دوره وزارت ارشاد خیلی مجوزها و اتفاقات دیگر را سهل کرده است.وی افزود: از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تشکر می‌کنم که پای تک تک ما ایستاده و برای ما می‌جنگد و با جنگش ما را روی استیج می‌آورد.

 

بــــرش

دستور اکید دولت به استانداران در خصوص حمایت از برگزاری کنسرت‌های موسیقی مجوزدار
رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت تأکید کرد: دولت به استانداران دستور اکید داده تا از مجوزهای قانونی که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به گروه‌های موسیقی داده پشتیبانی لازم را به عمل آورده و برخورد سلیقه‌ای در این خصوص نداشته باشند.
سپهر خلجی در حاشیه نشست هیأت وزیران در جمع خبرنگاران اظهار کرد: برای اولین بار سند موسیقی به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی رسید؛ این اقدام بزرگی برای حوزه موسیقی بود که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این دوره انجام داد و در ۴ دهه گذشته بی‌سابقه بود.
او درباره برخی تلاش‌ها برای جلوگیری از برگزاری تعدادی از کنسرت‌های موسیقی مجوزدار گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مجوزهای قانونی به گروه‌های هنری موسیقی می‌دهد و این گروه‌ها را پشتیبانی می‌کند؛ ما هم دستور اکید به استانداران داده‌ایم که مجوزهای قانونی‌ که دستگاه‌های دولتی و وزارت ارشاد صادر می‌کنند، مکلف به اجرا هستند؛ ما برخورد سلیقه‌ای در این موضوعات نداریم و مراحل قانونی همه مجوزها طی شده است.

 

جستجو
آرشیو تاریخی