صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و نوزده - ۱۷ اسفند ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و نوزده - ۱۷ اسفند ۱۴۰۲ - صفحه ۱۲

حوادث جهان

6 کشته در واژگونی اتوبوس در افغانستان

دفتر پلیس ولایت «غزنی» در شرق افغانستان در بیانیه‌ای اعلام کرد بر اثر واژگونی یک دستگاه اتوبوس مسافربری در این ولایت، ۶ مسافر جان باخته و ۳۲ نفر دیگر زخمی شدند. به گزارش شینهوا، در این بیانیه آمده است حال شماری از مجروحان وخیم است و احتمال افزایش جانباختگان وجود دارد. مقامات محلی در حال بررسی علت حادثه هستند.
وقوع حوادثی از این دست در جاده‌های این کشور شایع است و عواملی چون رانندگی ناامن در جاده‌های پر ازدحام و عدم رعایت تدابیر امنیتی حین سفر و در شاهراه‌های فرسوده اغلب باعث بروز تصادفات جاده‌ای مرگبار در افغانستان می‌شود.

 

مهار آتش در دانشگاه فنی استانبول

 آتش‌سوزی در یک کانتینر محل استراحت کارگران ساختمانی واقع در محل ساخت و ساز دانشگاه فنی استانبول (ITU) تحت کنترل قرار گرفت. به گزارش آناتولی، صبح چهارشنبه در پی وقوع این آتش‌سوزی تعداد زیادی از آتش‌نشانان و تیم‌های پزشکی به محل حادثه اعزام شدند.  ویدئوهای منتشرشده در شبکه‌های اجتماعی بلند شدن دود زیاد از محل حادثه را نشان می‌دهند.
در همین حال به گفته مقامات آتش‌نشان محلی، شعله‌های آتش با دخالت نیروهای آتش‌نشانی مهار شده و تاکنون گزارشی از مصدومیت احتمالی ناشی از این حادثه منتشر نشده است.  تاکنون علت وقوع حریق مشخص نشده و تحقیقات در این زمینه آغاز شده است.

 

مرگ 5 عابر در تصادف بزرگراه ترکیه

 رسانه‌های محلی استانبول گزارش دادند که بر اثر تصادف در بزرگراهی در استانبول پنج نفر کشته و یک نفر زخمی شد.  به گزارش شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان ترک، این حادثه زمانی رخ داد که یک خودرو در حال حرکت در بزرگراه با عابران پیاده که قصد عبور از جاده را در منطقه پندیک در سمت آسیایی شهر داشتند، برخورد کرد.  طبق گزارش‌ها، هر پنج عابر پیاده جان خود را از دست دادند و راننده خودرو که در داخل خودرو محبوس شده بود، نجات یافت و به بیمارستان منتقل شد.

 

217 بار تزریق واکسن کرونا

مردی ۶۲ ساله اهل آلمان بر خلاف توصیه‌های پزشکی، ۲۱۷ بار واکسن کرونا زد. به گفته پزشکان، شخص دریافت کننده که این تعداد واکسن را طی ۲۹ ماه تزریق کرده هیچ‌گونه عارضه‌ای نداشته است.
کیلیان شوبر، از پزشکان بخش میکروبیولوژی دانشگاه Erlangen-Nuremberg در گفت‌وگو با سرویس جهانی بی‌بی‌سی گفت: «از این مرد برای انجام آزمایش دعوت کردیم و او علاقه زیادی به انجام این کار داشت. بنابراین از او نمونه‌های خون و بزاق گرفتیم.» او افزود: «ما توانستیم از این نمونه‌ها برای تعیین دقیق واکنش سیستم ایمنی به واکسن استفاده کنیم.» در طول مطالعه، این مرد حتی با اصرار خود، دوز دیگری از واکسن کووید را تزریق کرد تا پاسخ ایمنی حاد خود را پس از تمام واکسن‌های قبلی بررسی کند. بدن او پاسخ آنتی‌بادی مؤثری داشت که نشان می‌داد واکسن هنوز کار خود را در بدن این فرد انجام می‌دهد.

جستجو
آرشیو تاریخی