صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و هفده - ۱۵ اسفند ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و هفده - ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ - صفحه ۵

دورنما

نشنال
امارات

در حالی که امیدی به مذاکرات مصر نمی رود، یک مقام ارشد امریکایی مدعی شده است، مسیر آتش‌بس هموار است. او با اینکه اسرائیل میز مذاکره را ترک کرده، حماس را مقصر دانسته و تأکید کرده است، مسئولیت تحقق مذاکرات با حماس است که باید خواسته‌های اسرائیل را برآورده کند. این در حالی است که وضعیت انسانی در غزه وخیم شده است.

 

دیلی صباح
ترکیه

بایدن باید به حمایت از صهیونیست‌ها پایان دهد. اما تا کنون این کار را نکرده و بنابراین نمی‌تواند برای مردم فلسطین، فردی دلسوز بوده و واقعا به دنبال صلح برای آنها باشد. او حتی در کشورش نیز با مشکلات بسیاری رو به‌رو است که حاصل آن را می توان در قالب تلاش‌ها برای انتخابات ریاست‌جمهوری 2024 مشاهده کرد. انتخاباتی که  امروز رقیب اصلی او مشخص خواهد شد.

 

واشنگتن‌پست
امریکا

طالبان به کریکت به‌عنوان یکی از نمادهای قدرت خود نگاه می کند. از همین‌رو برنامه‌های بلندپروازانه‌ای برای ورزش افغانستان دارد و از جمله قصد دارد یک استادیوم پیشرفته کریکت بنا کند تا بتواند میزبان مسابقات بین‌المللی این رشته شود. طالبان در همین ارتباط در حالی که انتظار می‌رفت همچون دهه 1990 به ورزش بی‌توجه باشد، در دو سال و‌نیم اخیر توجه زیادی به کریکت داشته است و بازکنان جدیدی هم به تیم‌ملی آن اضافه شده است.

 

لو پی‌نیو
فرانسه

عبدالمجید تبون، رئیس‌جمهور الجزایر که اخیراً میزبان اجلاس سران کشورهای تولیدکننده گاز بود، خواهان آن است که این کالا را به یک سلاح ژئوپلیتیکی تبدیل کند. او در جریان این نشست از شرکت‌کنندگان خواست با تقویت مذاکره و همکاری بین کشورهای عضو از یک‌سو و صادرکنندگان و واردکنندگان از سوی دیگر عرضه گاز و ثبات بازار جهانی را تضمین کنند.

جستجو
آرشیو تاریخی