از گوشه و کنار ایران

آتش‌سوزی در کلاس یک مدرسه دخترانه
اتصال سیم برق در یکی از کلاس‌های درس مدرسه دخترانه شاهد ارومیه منجربه آتش‌سوزی شد و ۱۸ دانش‌آموز دچار دود‌گرفتگی شدند.
حسین سرباز رشید، رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ارومیه گفت: این آتش‌سوزی ساعت هشت صبح به آتش‌نشانی اعلام شد و مأموران ما در کمترین زمان به دلیل نزدیک بودن این حادثه خود را به محل رساندند. مأموران حاضر در ایستگاه شماره ۴ ارومیه با اعزام به محل آتش‌سوزی، آتش را خاموش کرده و دانش‌آموزان را تحویل اورژانس دادند البته هیچ کدام دچار سوختگی نشده بودند.
فرزین رضازاده، رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیریت حوادث آذربایجان‌غربی نیز به ایرنا گفت: این آتش‌سوزی فقط در یکی از کلاس‌های درس رخ داده و با عکس‌العمل سریع دانش‌آموزان و معلمین، مدیریت شده بود. ولی مسمومیت ۱۸ نفر از دانش‌آموزان موجب شد تا آنها را تحت‌نظر داشته باشیم و ۱۸ دانش‌آموز در بیمارستان آیت‌الله طالقانی ارومیه تحت‌نظر بوده و حال عمومی مسمومان مساعد است.
روابط‌عمومی آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی نیز با صدور اطلاعیه‌ای دلیل آتش‌سوزی مدرسه شاهد ارومیه را اتصالی سیم برق اعلام کرد‌ و گفت به‌دلیل آتش‌‌سوزی جزئی ناشی از اتصالی سیم برق در یکی از مدارس سطح شهر ارومیه، ۱۸ نفر از دانش‌آموزان بابت استنشاق دود، دچار ناراحتی شدند.
 
قتل زن مغازه دار به دست پسر شیشه‌ای
 همزمان با قتل زنی میانسال در دامغان، تحقیقات تیم جنایی برای شناسایی عامل این جنایت آغاز شد.
 مهدی کلامی‌مقدم، دادستان عمومی و انقلاب دامغان گفت: یک بانوی ۵۵ ساله دامغانی پیش از ظهر دوشنبه با سلاح سرد به قتل رسید. به گفته شاهدان این سلاح سرد، تالیور فولادی بوده است.
 وی با بیان اینکه پس از وقوع این قتل، مسئولان قضایی به همراه پلیس آگاهی در محل وقوع حادثه، حاضر و از نزدیک به علل و بررسی وقوع حادثه پرداختند، افزود: در ادامه مشخص شد پسر 19 ساله‌ای که معتاد است به مغازه خواربار فروشی این زن رفته و به دلایل نامعلومی با وی درگیر شده و او را با ضربه میله به سرش به قتل رسانده است. متهم یک ساعت پس از قتل دستگیر شد و تحقیقات درباره انگیزه وی از این جنایت ادامه دارد.
 
کشف 10 کیلو تریاک از یک خانواده در فومن
 رئیس‌پلیس مبارزه با موادمخدر گیلان از دستگیری اعضای باند خانوادگی قاچاق موادمخدر و کشف ۱۰ کیلوگرم تریاک از این خانواده در شهرستان فومن خبر داد.
 سرهنگ علی احمدپور با بیان اینکه پلیس با انجام تحقیقات از تردد یک دستگاه خودرو پژو ۴۰۵ حامل موادمخدر در یکی از محورهای مواصلاتی شهرستان فومن مطلع شده و به محل اعزام شد، افزود:  با حضور نامحسوس پلیس در مسیر تردد خودرو مورد نظر با همکاری مأموران انتظامی شهرستان فومن این وسیله نقلیه شناسایی و متوقف شد.
 رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر استان گیلان از کشف ۱۰ کیلوگرم ماده‌مخدر از نوع تریاک در بازرسی از این خودرو خبر داد و تصریح کرد: مرد ۴۴ ساله به همراه ۴ نفر دیگر از اعضای خانواده‌اش در حال انتقال موادمخدر بودند که دستگیر شدند و با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی در اختیار مرجع قضایی قرار گرفتند.

3 کشته در تصادف دو پژو
  برخورد دو خودرو پژو در جاده هریس، منجر به مرگ سه سرنشین خودرو و مصدوم‌شدن نفر چهارم شد.
 وحید شادی‌نیا، سخنـــــــــــــــــــــــگوی اورژانس استان آذربایجان‌شرقی در تشریح این حادثه به خبرنگاران گفت: ساعت ۸:۳۰ صبح دوشنبه بر اثر برخورد پژو ۴۰۵ و ۲۰۶ در محدوده بیلوردی بلافاصله چهار دستگاه آمبولانس اورژانس عازم محل شدند. کارشناسان اعزامی فوت سه سرنشین را تأیید و یک مصدوم تحت اقدامات اورژانس به بیمارستان امام رضا(ع) انتقال یافت.
 
دستگیری قماربازان لنگرود در خانه روستایی
 هشت قمارباز با ۲ هزار و ۵۰۰ برگه توتو در یکی از روستاهای لنگرود واقع در شرق گیلان دستگیر شدند.
  سرهنگ حمیدرضا سرخوش‌پور، فرمانده انتظامی لنگرود گفت: بررسی پرونده‌های مرتبط با قمار نشان می‌دهد بسیاری از این‌گونه جرایم در ابتدا با یک بازی و حتی کنجکاوی از سوی جوانان آغاز می‌شود که این امر دقت و نظارت بیشتر خانواده‌ها را می‌طلبد. وی در ادامه افزود: در پی دریافت گزارشی مردمی مبنی‌بر اینکه افرادی داخل منزلی در یکی از روستاهای شهرستان لنگرود اقدام به برگزاری قمار و پخش برگه‌های توتو (پیش‌بینی نتیجه فوتبال) می‌کنند، بررسی موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت. پس از تحقیقات صورت گرفته صحت موضوع محرز و پلیس به آدرس این مکان اعزام شد که در بازرسی از این مکان ۲ هزار ۵۰۰ برگه توتو کشف و هشت نفر نیز حین قماربازی دستگیر شدند که با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی در اختیار مرجع قضایی قرار گرفتند.

  ترانزیت حشیش به اروپا داخل قوطی رب گوجه‌فرنگی
یک محموله بزرگ مواد‌مخدر از نوع حشیش به میزان ۱۲۳۲ کیلوگرم که قرار بود از افغانستان به اروپا ترانزیت شود از سوی مأموران گمرک کشف شد.
به گزارش گمرک ایران، مأموران گمرک میلک در استان سیستان و‌بلوچستان با بهره‌گیری از رصد سامانه‌ای و کنترل اسنادی به یک کامیون حامل بار ترانزیتی رب گوجه‌فرنگی مشکوک و در بازرسی از داخل قوطی‌های رب گوجه‌فرنگی موفق به کشف ماده‌مخدر از نوع حشیش شدند که به طرز ماهرانه‌ای در داخل قوطی‌های رب گوجه‌فرنگی جاسازی شده بود؛ بنابراین گزارش، در بازرسی مأموران گمرک از این محموله مقدار ۱۲۳۲ کیلوگرم ماده‌مخدر حشیش کشف و ضبط شد. مقصد این محموله کشور‌های اروپایی عنوان شده است که قرار بود از مسیر ایران به اروپا ترانزیت شود.

مرگ 2 جوان روستایی در آتش‌سوزی انبار
 دو جوان در آتش‌سوزی یک انبار در روستای آقاباقر، جان خود را از دست دادند.
 سعید مهری، رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی استان اردبیل گفت: عصر یکشنبه ۱۳ اسفند در تماس با اورژانس و به دنبال آتش‌سوزی در یک انبار در روستای آقاباقر، بلافاصله آمبولانس‌های ۱۱۵ به محل حادثه اعزام شدند. پس از مهار آتش اجساد ۲ جوان حدوداً ۳۰ ساله پیدا شد که قبل از رسیدن نیروهای امدادی فوت کرده بودند. علت این حادثه در دست بررسی است.
 

جستجو
آرشیو تاریخی