در نشست خبری سخنگوی شهرداری و سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران عنوان شد

سیستم حمل و نقل عمومی برقی خرداد ۱۴۰۳ وارد پایتخت می‌شود

مهسا قوی‌قلب
خبرنگار

 
سخنگوی شهرداری تهران، روز گذشته از بسته شدن قرارداد تکمیلی ناوگان حمل و نقل برقی با شرکت‌های چینی خبر داد و گفت: اولین ناوگان برقی به صورت نمونه امروز وارد کشور می‌شود و بزودی در سطح شهر خدمات‌رسانی خواهد کرد. همچنین با همکاری بانک مرکزی و پیگیری‌های نهایی در خصوص ضمانت‌های مالی از اردیبهشت و خرداد سال آینده این خودروها وارد شهر می‌شوند.
عبدالمطهر محمدخانی در نشست خبری، در زمینه توسعه مترو توضیح داد: در قراردادی که با طرف چینی برای تولید واگن‌ها بستیم، اولین سری بعد از ۱۴ ماه وارد می‌شود و این بدین معناست که در حوزه مترو، امور زمانبر است.
وی با اشاره به اینکه شهرداری تهران به صورت راهبردی خود را موظف به پاسخگویی به شورای شهر می‌داند، گفت: بعد از ۳۰ ماه از استقرار مدیریت جدید، اتفاقات مثبتی افتاده و در حوزه حمل و نقل به صورت ویژه ریل‌گذاری‌های درستی به انجام رسیده است. از ابتدای فعالیت دوره جدید، حمل و نقل دغدغه اصلی بود‌ و با توجه به وضعیت شهروندان در این حوزه، باید به‌سرعت به آن رسیدگی می‌شد؛ وضعیت اتوبوس‌ها، ون‌ها و انبار خالی مترو، زمان تحویل خیلی نابسامان بود.
سخنگوی شهرداری تهران افزود: هرچند هنوز همه تلاش‌ها در سال ۱۴۰۲ به سرانجام نرسیده و با شرایط مطلوب فاصله داریم، اما اتفاقات بزرگی در مقایسه با سال‌های قبل افتاده است؛ بیش از ۳ برابر اتوبوس نو به ناوگان اضافه شده‌، قطارهای از رده خارج مترو هم اورهال شده است و با فناوری‌های جدید در خطوط، در حال خدمات‌رسانی هستند.
 علت حادثه روز یکشنبه مترو، فرسودگی ناوگان بود
محمدخانی درباره حادثه روز یکشنبه مترو، گفت: شرمنده و عذرخواه مردم هستیم. این موضوع به فرسوده بودن ناوگان بازمی‌گردد. از سال ۹۵ تا ابتدای دوره جدید، کارها در خصوص تأمین واگن‌های قطار پشت گوش انداخته شد، اما در حال حاضر بیش از دو برابر اورهال نسبت به قبل انجام شده است و تمام مسیرهای مهم در توسعه حمل و نقل ریلی را به انجام رسانده‌ایم. بیشترین پاسخگویی را هم شهرداری تهران در خصوص حمل و نقل به شورا داشته است و تقریباً هر ماه در این زمینه در شورا توضیحات مربوطه را ارائه می‌دهیم.
  روز یکشنبه هفته جاری، به گفته مدیر ارتباطات و امور بین‌الملل شرکت بهره‌برداری مترو تهران، به علت آتش‌سوزی در سیستم الکتریکی، برق خط یک مترو، حدفاصل ایستگاه ۱۵خرداد تا شهید بخارایی، قطع و برای مدتی حرکت قطار‌ها متوقف شد.
 
سخنگوی شورای شهر: سال آینده شاهد تحول در حوزه حمل و نقل عمومی خواهیم بود
علیرضا نادعلی، سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران در این نشست گفت: برای دومین سال، در برنامه‌ریزی‌ها، اولویت را به گسترش ناوگان حمل و نقل عمومی اختصاص دادیم. از ابتدای کار، توسعه واگن‌ها و اضافه کردن خطوط مترو، اتوبوس، ون، تاکسی و برقی کردن ناوگان را در رأس امور قرار دادیم. با ادامه این موضوع در سال آینده و قراردادهای داخلی و خارجی، شاهد گسترش خوبی در سیستم حمل و نقل خواهیم بود.او افزود: از شهرداری می‌خواهیم اطلاع‌رسانی‌ها در همه امور به مردم به صورت جامع انجام شود. حوزه‌های مختلف دیگر مانند جمع‌آوری پسماند و ساماندهی دستفروشان و سدمعبر و توسعه بزرگراه‌ها هم از جمله بحث‌هایی است که به آنها به صورت ویژه پرداخته می‌شود.
 نادعلی با اشاره به اینکه نسبت‌سنجی‌های مختلف در خدمات شهری انجام می‌شود، گفت: در حوزه‌های مختلف برقراری نسبت‌ها با هم باید وجود داشته باشد تا رضایت شهروندان به دست آید. تنظیم برنامه‌ها در کمیسیون‌های تخصصی سعی کرده این نسبت‌ها را دقیق برقرار کند. به عنوان نمونه ۱۱ درصد بودجه سال آینده به بحث‌های فرهنگی و اجتماعی اختصاص یافته است. در بودجه سال آینده سعی شده بخشی‌نگری وجود نداشته باشد و رویدادهای فرهنگی خوبی برای حال خوب شهر دیده شود. از سوی دیگر موضوع حمل و نقل و ماندن طولانی‌مدت شهروندان در ایستگاه‌های اتوبوس، همگی باید به صورت ویژه دیده شود.
به اعتقاد سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران، هر کوتاهی‌ای که در شهر در حوزه‌های مختلف ایجاد می‌شود، باید سریعاً توسط مسئولان شهری پاسخ داده شود و بموقع هم عذرخواهی صورت گیرد.

جستجو
آرشیو تاریخی