صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و شانزده - ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و شانزده - ۱۴ اسفند ۱۴۰۲ - صفحه ۱۶

سلامــت

مراکز درمانی برای چهارشنبه آخر سال به خط شدند
رئیس مرکز مدیریت بیمارستانی و تعالی خدمات بالینی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از آمادگی حداکثری مراکز درمانی کشور برای ارائه خدمات به مصدومان احتمالی چهارشنبه آخر سال خبر داد.
به گزارش فارس، حسن واعظی، در اجلاس معاونان درمان دانشگاه های علوم پزشکی کشور بیان کرد: با توجه به احتمال بروز حوادث در چهارشنبه پایان سال تمامی مراکز درمانی از تاریخ 18 اسفند ماه با آمادگی حداکثری و تمهیدات لازم برای ارائه خدمات بهینه و به موقع به مصدومان احتمالی حوادث غیرمترقبه اقدام می کنند. وی افزود: همه مراکز درمانی به ویژه بیمارستان‌های ارائه دهنده خدمات درمانی سوختگی، تروما، چشم پزشکی، جراحی و ارتوپدی موظفند تیم های ارزیابی سریع، پشتیبان و کمیته مدیریت بحران تشکیل و از شیفت های عصر و شب برای اطمینان از آمادگی بیمارستان ها و نحوه ارائه خدمات، بازدیدهای میدانی انجام دهند. واعظی درخصوص تامین نیروی انسانی در این ایام گفت: متخصص مقیم در رشته های تخصصی در مراکز تک تخصصی چشم پزشکی، مراکز تروما، سوختگی، جراحی، ارتوپدی و زنان به صورت 24ساعته حضور خواهند داشت.
رئیس مرکز مدیریت بیمارستانی و تعالی خدمات بالینی وزارت بهداشت گفت: دپوی دارو و مواد مصرفی مورد نیاز در بخش اورژانس بیمارستان ها با اولویت بیمارستان‌های معین تروما و سوختگی و تمامی بیمارستان های عمومی واجد بخش های بستری مرتبط، صورت گرفته است.


رئیس مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری‌های وزارت بهداشت خبر داد
ارائه خدمات به بیماران صعب‌العلاج و خاص در کلینیک‌های طرح سلامت نوروزی
رئیس مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری‌های وزارت بهداشت از ارائه خدمات به بیماران صعب‌العلاج و خاص در کلینیک‌های طرح سلامت نوروزی خبر داد و گفت: امکان ارائه خدمات بهینه به بیماران صعب‌العلاج و خاص در کلینیک‌های مرتبط، توسط دانشگاه‌های علوم پزشکی در طرح سلامت نوروزی فراهم است.
به گزارش وبدا، امیرحسام علیرضایی در اجلاس معاونان درمان وزارت بهداشت در تهران، اظهارداشت: افزایش تعرفه نیروی انسانی، اعمال سیاست‌های تشویقی، ارتقای کیفیت و استاندارد‌سازی و در اختیار داشتن فضا از جمله اقدامات مورد نیاز توسعه این مراکز است. علیرضایی از ابلاغ آیین‌نامه «تعالی نظام ارائه خدمات توانبخشی» خبر داد و گفت: ایجاد و ارتقای واحد بازتوانی (توانبخشی) قلبی و ریوی، کلینیک توانبخشی (فیزیوتراپی، کاردرمانی و گفتار درمانی) در بیمارستان‌های عمومی بالای ۱۰۰ تخت دارای بخش‌های مرتبط، واحد فیزیوتراپی در بیمارستان‌های زیر ۱۰۰ تخت (بالای ۶۴ تخت) و ایجاد بخش توانبخشی بستری بزرگسالان، در این آیین‌نامه مورد تأکید قرار گرفته است.

اطلاع‌رسانی درباره مراکز ارائه دهنده خدمات درمانی سرطان در ایام نوروز
رئیس مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری‌های وزارت بهداشت در خصوص کلینیک‌های توانبخشی افزود: موافقت اصولی برای ۱۷۵ تخت بستری جدید توانبخشی بزرگسالان صادر شده است. همچنین ۱۴ واحد گفتار درمانی، ۱۰ واحد فیزیوتراپی و ۱۰ واحد کاردرمانی راه‌اندازی و ۴ بخش بازتوانی قلبی در زمینه ارتقای خدمات توانبخشی در کشور راه‌اندازی شده است. علیرضایی با بیان اینکه تمام اورژانس‌های مراکز تخصصی درمان سرطان در ایام تعطیلات فعال هستند، تصریح کرد: برای ایجاد نشدن وقفه در درمان بیماران لازم است کلیه مراکز شیمی درمانی و پرتو درمانی دولتی پاسخگوی تمام مراجعان باشند و در بخش خصوصی با فعالیت حداقل یک سوم تعداد تخت‌های شیمی درمانی سرپایی (حداقل ۲ روز در هفته) خدمات لازم ارائه شود.
وی با تأکید بر اینکه دانشگاه‌های علوم پزشکی باید درباره مراکزی که در ایام تعطیلات نوروز امکان ارائه خدمات تشخیصی، تخصصی و درمانی سرطان را دارند، به عموم مردم اطلاع‌رسانی کنند، گفت: در هر دانشگاه حداقل یک مرکز دندانپزشکی شبانه‌روزی دولتی و در کلان شهرها علاوه بر مراکز دولتی، حداقل ۲ مرکز دندانپزشکی شبانه‌روزی خصوصی در ایام نوروز باید فعالیت داشته باشند و اطلاع‌رسانی لازم در این زمینه نیز انجام شود.

فعالیت بخش‌های پیوند عضو در کشور برحسب مورد، در ایام نوروز
رئیس مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری‌های وزارت بهداشت گفت: تمامی واحدهای شناسایی و فراهم‌آوری اعضا و بخش‌های پیوند عضو در کشور برحسب مورد، در ایام نوروز به فعالیت خود ادامه می‌دهند. علیرضایی افزود: در حال حاضر شاخص اهدای عضو در کشور ۱۳.۴ در هر یک میلیون نفر است که نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

جستجو
آرشیو تاریخی