حوادث جهان

29 کشته در ‌سیلاب‌های پاکستان
مقامات پاکستانی می‌گویند بر اثر بارندگی‌های شدیدی که سراسر این کشور را فراگرفته تاکنون دست‌کم ۲۹ نفر جان باخته و ۵۰ نفر دیگر زخمی شده‌اند.
به گزارش ای بی‌سی نیوز، این بارش‌های سیل‌آسا همچنین منجر به تخریب چندین خانه، رانش زمین و مسدود شدن جاده‌ها بویژه در مناطق شمال‌غرب شده است. این در حالی است که پاکستان در روزهای اخیر همچنین شاهد بارش شدید برف بوده است. مقامات محلی می‌گویند امدادرسانی به مردم در مناطق آسیب‌دیده آغاز شده و از ماشین‌آلات سنگین برای برداشت آوار، گل و لای و باز کردن جاده‌های مسدود استفاده می‌شود. مقامات کراچی نیز به دلیل باران‌های شدید وضعیت اضطراری اعلام کردند.

شکایت از شرکت مشهور «کلینکس»
 شرکت دستمال‌سازی مشهور «کلینکس» متهم به آلودگی هوا و آب آشامیدنی یک شهر در ایالت نیویورک با مواد شیمیایی شده است. مردم بومی منطقه‌ای در نیو میلفورد  در نیویورک گفته‌اند «کارخانه این شرکت موادی را آزاد می‌کند که با سرطان و ناباروری مرتبط است». با این شکایت کارشناسان تحقیقات خود را آغاز کرده و در صورت تأیید این موضوع، تصمیم قانونی برای ممانعت از ادامه فعالیت این کارخانه گرفته خواهد شد.
 
انفجار یک خط لوله گاز در استانبول
 رسانه‌های ترکیه از انفجار یکی از خطوط لوله گاز در استانبول خبر دادند.
 به گزارش شبکه ان تی‌وی ترکیه، یک خط لوله اصلی گاز در محله «سلطان غازی» در شمال استانبول عصر روز شنبه منفجر شد.
 طبق این گزارش، احتمال می‌رود علت این حادثه اتصال برق بوده باشد. یک شاهد عینی گفت: «تیم‌های آتش‌نشانی توانستند ظرف مدت ۱۵ دقیقه آتش را خاموش کنند اما آتش به بالکن‌های ساختمان‌های مسکونی هم‌جوار خسارت وارد کرد.»
 
غرب امریکا در محاصره برف و طوفان
طوفان سنگین برف بخش‌هایی از کالیفرنیا و نوادا در غرب امریکا را دربرگرفت.
به گزارش سی‌ان‌ان، طوفان جاده‌های اصلی را مسدود کرده، تفریحگاه‌های زمستانی و پیست‌های اسکی را بسته و ده‌ها هزار خانه را بدون برق گذاشته است. این طوفان همچنین در بخش‌های کوهستانی «سیرا نوادا» با بادهایی به سرعت ۳۰۵ کیلومتر به مراتب سنگین‌تر بوده است. پلیس گشت بزرگراه «تراکی»، شهری در مرز کالیفرنیا و نوادا گفته است نیروهای امداد و یدک‌کش‌های جاده به دلیل طوفان به سختی می‌توانند خود را برای کمک به رانندگان برسانند. سازمان هواشناسی ملی امریکا گفت انتظار می‌رود در ارتفاعات تا ۳ متر برف ببارد و ساکنان اطراف دریاچه تاهو را تهدید کند.
 
طغیان مرگبار رودخانه در پرو
 رسانه‌های محلی پرو اعلام کردند در پی طغیان رودخانه «چومبائو» دست‌کم شش نفر در جنوب این کشور کشته شدند.به گزارش شینهوا، بارندگی شدید منجر به طغیان این رودخانه شده و گفته می‌شود که قربانیان در داخل یک وسیله نقلیه بودند که جان باختند. جاری‌شدن سیلاب همچنین منجربه وارد شدن خسارات به خانه‌ها شده و مقامات محلی مردم را از مناطق حادثه‌دیده تخلیه کرده‌اند.
 
7 ماه زندان برای سارق کیف امنیتی
 سارق کیف اطلاعات امنیتی المپیک پاریس به زندان محکوم شد.
  یک منبع قضایی اعلام کرد که سارق کیف حاوی برنامه‌های امنیتی المپیک به ۷ ماه زندان محکوم شده است. این سارق کیف حاوی اطلاعات را هفته گذشته در ایستگاه قطار در پاریس دزدیده بود. این کیف متعلق به یک مهندس شهرداری پاریس بود که آن را در چمدان بالای صندلی خود گذاشته بود. این سرقت زمانی که پلیس اعلام کرد این کیف حاوی یک کامپیوتر و دو کلید USB با برنامه‌های امنیتی برای المپیک پاریس است، نگرانی‌هایی را ایجاد کرد.
 دفتر دادستانی پاریس گفت که کلید USB حاوی یادداشت‌هایی در مورد حمل ونقل جاده‌ای پاریس در طول بازی‌های المپیک است نه اطلاعات امنیتی حساس. این منبع قضایی گفت که مظنون به دلیل سرقت در وسایل نقلیه عمومی، از قبل برای پلیس شناخته شده بود.

انتشار جزئیات یک پرونده تجاوز گروهی، اتریش را شوکه کرد
به گفته پلیس اتریش ١٧ پسر جوان و نوجوان در اتریش چند ماه بە یک دختر 12 ساله تجاوز می‌کردەاند. حال پلیس اتریش جزئیات بیشتری در این‌باره منتشر کردە است.
بر اساس گزارش پلیس اتریش، متجاوزان از اعمال خشونت‌آمیز و جنایات خود فیلم‌برداری و از آن برای تهدید و سوء استفادە بیشتر از قربانی استفادە کردەاند. این جنایت‌ در پر جمعیت‌ترین محلە وین بە نام «فاووریتن» رخ دادە است.
در گزارش آمده کە اکثر مظنونان بین ۱۴ تا ١٨ سال سن داشتەاند. دو‌نفر از عاملان این جنایت کمتر از ۱۴ سال سن داشتەاند، بنابراین از مسئولیت کیفری مبرا هستند.
تمامی عاملان این پرونده اصالت سوری، ترک، ایتالیایی، بلغاری و صربستانی دارند و تقریباً همە آنها پیش‌تر بە دلیل انجام جرایمی دیگر، برای پلیس افرادی شناختە شدە محسوب می‌شدەاند. پلیس می‌گوید کە ١٣ نفر از متهمان این پرونده تاکنون بازجویی شدەاند اما ارتکاب بە جرم خود را انکار کردەاند.
همچنین گفتە شدە کە این جنایات در پارک‌ها، راه‌ پلەها، گاراژ‌ها، سرویس‌های بهداشتی و آپارتمان‌های خانوادگی این افراد، در زمانی کە والدین آنها در خانە نبودەاند، رخ دادە است. حتی در یک مورد، یکی از مظنونان برای انجام اعمال خود، یک اتاق در هتل اجارە کردە است.
گفته می‌شود این دختر دوازده ساله ابتدا از شدت ترس سکوت کرده است. اما سرانجام به مادرش اعتماد می‌کند و سپس بە پلیس اطلاع می‌دهند. به گفته پلیس، این دختر اکنون توسط یک مرکز حفاظت از قربانیان تحت مراقبت است.
 
تعرض به گردشگر اسپانیایی در هند
7 مرد هندی شامگاه جمعه 11 اسفند با حمله به چادر یک زوج جهانگرد اسپانیایی به زن جوان تجاوز کردند.
این زوج که با موتور سیکلت به دور دنیا سفر می‌کنند با انتشار ویدیویی خبر این جنایت را منتشر کردند.
به گزارش رسانه‌های هندی، پلیس هند با تأیید این خبر اعلام کرد این اتفاق در یک منطقه دورافتاده در منطقه دومکا در ایالت جارکند در شرق هند روی داده است. پلیس 3 مهاجم را بازداشت کرده و در جست و‌جوی متهمان دیگر است. زن جوان در حال حاضر در بیمارستان تحت درمان قرار دارد. بر اساس آمارهای دولتی هند روزانه 90 مورد تجاوز در این کشور ثبت می‌شود.

جستجو
آرشیو تاریخی