صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و شانزده - ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و شانزده - ۱۴ اسفند ۱۴۰۲ - صفحه ۱۲

از گوشه و کنار ایران

آزادی 3 زندانی با کمک نیکوکار یزدی
 نیکوکار یزدی با اهدای یک میلیارد ریال زمینه آزادی 3 زندانی جرایم غیرعمد را فراهم کرد.
به گزارش میزان، این فرد نیکوکار با حضور در ستاد دیه استان یزد ضمن بررسی پرونده مددجویان مشمول کمک این ستاد مردمی، مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان را برای مشارکت در آزادی ۳ زندانی غیرعمد اهدا کرد. وی هدف خود را از این اقدام خشنودی خداوند متعال عنوان کرد و گفت: با اهدای این مبلغ امیدوارم این مددجویان که به دلایل غیر‌عمد در زندان‌ها هستند نوروز را در کنار خانواده خود باشند.
 
نجات عقاب شاهی از سوی یک خانواده در البرز
اعضای یک خانواده در کوهسار با پیدا کردن یک بهله عقاب شاهی (ایمپریال) آن را به اداره کل محیط‌زیست البرز تحویل دادند.  با اعلام محیط‌زیست البرز، این پرنده که از قسمت نوک، آسیب دیده است پس از معاینه و اقدامات درمانی لازم و اطمینان از سلامتی در طبیعت رهاسازی می‌شود.  خانواده‌ای که عقاب را پیدا کرده بودند با مراجعه به اداره کل، این عقاب زیبا را تحویل دادند. محیط‌زیست البرز اعلام کرد: شهروندان و دوستداران حیات‌وحش در صورت مشاهده موارد مشابه می‌توانند موضوع را به نزدیک‌ترین اداره حفاظت محیط‌زیست  یا به سامانه گویای شبانه‌روزی ۱۵۴۰ اطلاع‌رسانی کنند.
 
مصدوم شدن 17 دانش‌آموز در تصادف سرویس مدرسه
تصادف خودرو پراید با مینی‌بوس سرویس مدرسه در محله کشتارگاه ارومیه منجر به مصدوم‌شدن ۱۹ نفر شد. فرزین رضازاده، رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم‌پزشکی آذربایجان‌غربی گفت: این حادثه صبح یکشنبه ۱۳ اسفند در نزدیکی مدرسه لیلا، اتفاق افتاد که بلافاصله پس از تماس با اورژانس، یک دستگاه اتوبوس آمبولانس و ۳ دستگاه آمبولانس سبک به محل اعزام شد. مصدومین شامل راننده و کمک‌راننده و ۱۷ دانش‌آموز بودند که به بیمارستان امام خمینی ارومیه انتقال یافتند، وضعیت مصدومان پایدار و حال عمومی آنها خوب است.
 
آژیر خطر طلافروشی، سارق را به دام انداخت
 سارق مسلح که پس از ورود به یک طلافروشی در اسفراین با مرد طلافروش درگیر شده بود از سوی پلیس دستگیر شد.
 سردار سعید مطهری‌زاده، فرمانده نیروی انتظامی خراسان‌شمالی گفت: ساعت ۲۰:۵۰ شنبه، آژیر هشدار سرقت از یک مغازه طلافروشی در محدوده چهارراه ساعت(۲۲بهمن) اسفراین به صدا درآمد و در پی آن مأموران کلانتری ۱۱ بدون فوت وقت در محل حاضر شدند. سارق که مسلح به یک قبضه سلاح کلت کمری بود با صاحب مغازه درگیر شده بود که قبل از هرگونه اقدام و آسیب به صاحب مغازه با حضور به‌موقع پلیس، خلع سلاح و دستگیر شد. با اقدام ضربتی پلیس، سارق موفق به سرقت اموال مغازه نشد و پس از دستگیری با تشکیل پرونده به مرجع قضایی معرفی شد.
 
نجات کارگر معلق میان زمین و آسمان
 کارگر ساختمانی که به علت سقوط از بالای داربست در ارتفاع 14 متری از زمین معلق مانده بود با کمک امدادگران آتش‌نشانی کاشان نجات یافت.
 روح‌الله فدایی، سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کاشان گفت: کارگری ۳۷ساله که در ارتفاع مشغول به کار بود پس از سقوط از داربست، هرچند که با طناب خود را بسته بوده ولی به علت مصدوم شدن امکان پایین آمدن نداشته و معلق در ارتفاع مانده بود. این حادثه در یکی ازکارخانه‌های شهرک صنعتی راوند به وقوع پیوست که پس از اطلاع، مأموران دو ایستگاه عملیاتی به محل حادثه اعزام شدند. آتش‌نشانان با حضور در صحنه، اقدامات لازم را انجام داده و مصدوم را در شرایط ایمن، پایین آورده و تحویل تیم عملیاتی اورژانس در محل دادند. فدایی گفت: صاحبان صنایع و کارگران توجه داشته باشند که ایمنی، مقدم بر کار و ضامن سلامتی بوده و قبل از انجام هر کاری، اقدامات ایمنی را رعایت کنند.
 
دستگیری قاتل در بیابان‌های خشت
 مرد جوان که در اقدامی کینه‌جویانه با ضربات چاقو یک نفر را کشته و فرزند وی را نیز مجروح کرده بود دستگیر شد.
سرهنگ محسن لشکری، فرمانده انتظامی لامرد در این‌باره گفت: در پی وقوع یک فقره قتل در نهم‌ اسفند در یکی از روستاهای شهرستان لامرد، بررسی موضوع به‌صورت ویژه در دستور کار مأموران پلیس قرار گرفت. مأموران انتظامی در بررسی‌های اولیه مطلع شدند که فردی ۲۷ساله با ضربات چاقو مردی ۵۰ ساله را به قتل رسانده و پسر او را نیز مجروح کرده و متواری شده است. مأموران انتظامی تحقیقات خود را آغاز و موفق شدند مخفیگاه قاتل را در بیابان‌های اطراف روستای خشت از توابع بخش اشکنان شناسایی و وی را دستگیر کنند.
متهم در بازجویی اولیه علت و انگیزه قتل را اختلافات شخصی با مقتول عنوان کرد و برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد.
 
راننده پراید، عامل تصادف زنجیره‌ای در سمنان
 تصادف زنجیره‌ای چهار خودرو در کمربندی سمنان منجر به واژگونی یک مینی‌بوس و مصدوم شدن راننده‌اش شد.
سرهنگ موسی بزرگی، رئیس‌ پلیس‌راه استان سمنان گفت: صبح یکشنبه طی تماس شهروندان با مرکز فوریت‌های پلیسی مبنی بر وقوع تصادف بین چهار خودرو در کمربندی سمنان، مأموران پلیس‌راه استان در محل حاضر و اقدامات مربوط به ایمن‌سازی صحنه تصادف، امدادرسانی به حادثه دیدگان و روان‌سازی ترافیک در محل تصادف را انجام دادند. وی ادامه داد: این تصادف بین یک دستگاه مینی‌بوس و سه خودرو سواری رخ داد که مینی‌بوس واژگون و راننده آن دچار جراحت شد. علت وقوع این حادثه توسط تیم‌های کارشناسی پلیس‌راه بی‌توجهی به جلو از سوی راننده پراید ارزیابی شد.
 
دستگیری کلاهبردار 2 میلیاردتومانی
  کلاهبردار فراری در عملیات غافلگیرانه پلیس شهرستان اردل در یکی از شهرستان‌های هم‌جوار دستگیر شد.  سرهنگ صادق رضایی، فرمانده انتظامی شهرستان اردل با اعلام این خبر اظهار کرد: در پی اعلام شکایت تعدادی از شهروندان مبنی‌بر اینکه فردی با ترفند ثبت‌نام خودرو از آنها کلاهبرداری می‌کرد، بلافاصله موضوع با جدیت در دستور کار مأموران قرار گرفت. متهم با گرفتن وجه اقدام به کلاهبرداری به مبلغ ۲۰ میلیارد ریال از شهروندان هم‌استانی و استان‌های هم‌جوار کرده بود. فرمانده انتظامی شهرستان اردل با بیان اینکه مأموران پلیس آگاهی شهرستان با انجام اقدامات فنی و اطلاعاتی و همچنین بررسی اظهارات شاکی‌های پرونده، موفق شدند فرد مورد‌نظر را که متواری بود شناسایی کنند، تصریح کرد: در نهایت متهم در یک عملیات غافلگیرانه در یکی از شهرستان‌های هم‌جوار دستگیر و به مقر انتظامی منتقل و بعد از تشکیل پرونده برای انجام مراحل قانونی به مراجع قضایی تحویل شد.

 

جستجو
آرشیو تاریخی