دبیر انجمن دکترای علوم آزمایشگاهی تشخیص طبی ایران خبر داد

رونمایی از جدیدترین تکنولوژی آزمایشگاهی برای تشخیص سویه‌ها

 دبیر انجمن دکترای علوم آزمایشگاهی تشخیص طبی ایران، از رونمایی جدیدترین تکنولوژی آزمایشگاهی خبر داد و گفت: این دستگاه که بر اساس یونیزاسیون لیزری و طیف سنجی جرمی طراحی شده است، می‌تواند در بخش
میکروب‌شناسی آزمایشگاه‌های پزشکی، تأثیرگذاری خوبی را در شناسایی سریع انواع باکتری‌ها، ویروس‌ها، قارچ‌ها و انواع سویه‌های باکتریایی مقاوم به دارو ایجاد کند.
به گزارش انجمن دکترای علوم آزمایشگاهی تشخیص طبی ایران، غلامرضا حمزه‌لو افزود: پنج فناوری نوظهور برتر در فناوری آزمایشگاه‌های پزشکی که نظام مراقبت‌های بهداشتی را متحول می‌کنند شامل نوآوری‌های قابل توجه در اتوماسیون آزمایشگاهی، ژنومیک، طیف سنجی تشدید مغناطیسی هسته‌ای، طیف سنجی جرمی، فناوری آزمایشگاه روی یک تراشه و ابزارهای الکترونیکی، چهره تحقیقات را تغییر داده است.
به گفته وی، کاربرد روزافزون این فناوری‌ها، به بهبود وضعیت بیمار و ارتباط هرچه بیشتر معاینه بالینی و آزمایشگاه برای تسهیل رویکرد بیمار محور به مراقبت‌های بهداشتی کمک کرده است.
حمزه‌لو گفت: مهم‌ترین مشکلی که آزمایشگاه‌ها در شرایط تحریم‌های تحمیلی و محدودیت‌های ارزی با آن مواجه هستند، افزایش سرسام آور قیمت قطعات تجهیزات و ملزومات مصرفی آزمایشگاهی است که مشمول حمایت با نرخ ارز دولتی نیستند. در بسیاری از تست‌های تخصصی و سیستم‌های پیشرفته آزمایشگاهی، سیستم به صورت بسته بوده و لزوماً باید از مواد مصرفی و کیت‌های مختص به این سیستم‌ها استفاده کرد. تنها با تخصیص ارز، واردات و همچنین اصلاح سیاست توزیع و تأمین آنها، می‌توان این سیستم‌ها را در چرخه ارائه خدمات نگه داشت.
دبیر انجمن دکترای علوم آزمایشگاهی تشخیص طبی ایران از برگزاری بیست و یکمین کنگره کشوری و پانزدهمین کنگره بین‌المللی ارتقای کیفیت خدمات آزمایشگاهی تشخیص پزشکی ایران از ۱۱ تا ۱۴ اردیبهشت ماه سال آینده در مرکز همایش‌های برج میلاد تهران خبرداد.

جستجو
آرشیو تاریخی