صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و پانزده - ۱۳ اسفند ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و پانزده - ۱۳ اسفند ۱۴۰۲ - صفحه ۲۱

ورزش ایران

جام جهانی  پاراوزنه‌برداری
امین‌زاده قهرمان شد
در رقابت‌های جام جهانی پاراوزنه‌برداری که به میزبانی امارات از دهم برگزار می‌شود و یکی از رویدادهای مسیر کسب سهمیه برای بازی‌های پارالمپیک پاریس ۲۰۲۴ است، مسابقات دسته 107+ کیلوگرم برگزار شد و احمد امین‌زاده و مهدی صیادی به‌عنوان نمایندگان ایران در این رقابت‌ها زیر وزنه رفتند. امین‌زاده دارنده مدال طلای بازی‌های پاراآسیایی هانگژو، بار دیگر مدال طلای خود را تکرار کرد و با مهار وزنه‌های 250، 260 و 267 کیلوگرم قهرمان شد. بهترین رکورد امین‌زاده مهار وزنه 267 کیلو در حرکت سوم بود که با ثبت این رکورد صاحب مدال طلا شد ولی صیادی با مهار وزنه 231 کیلوگرم در رتبه چهارم قرار گرفت و از دستیابی به مدال باز ماند. پیش از این رقابت و در دسته 59 کیلوگرم جام جهانی پاراوزنه‌برداری نیز محسن بختیار با مهار وزنه 198 کیلوگرم ضمن کسب مدال طلا، رکورد آسیا را نیز شکست و یک کیلوگرم ارتقا داد. پس از این رویداد نمایندگان کشورمان باید در مسابقات پاراوزنه‌برداری جام جهانی گرجستان که به میزبانی تفلیس در خردادماه سال آینده برگزار می‌شود، شرکت کنند تا پس از این رویداد تکلیف نهایی سهمیه‌های ایران در رشته پاراوزنه‌برداری برای بازی‌های پارالمپیک پاریس ۲۰۲۴ مشخص شود.
 

  اینفانتینو در سالروز حضورش در ایران:
فوتبال ایران در حال
شکوفا شدن است
جیانی اینفانتینو رئیس فیفا به مناسبت سالروز سفرش به ایران، طی پستی در صفحه‌ شخصی خود اعلام کرد: «در چنین روزی در سال ۲۰۱۸، من به کشور زیبای جمهوری اسلامی ایران سفر کردم تا درباره توسعه فوتبال بویژه حوزه بانوان گفت‌و‌گو کنم. من بسیار خوشحالم که پیشرفت قابل توجهی را از آن زمان می‌بینم. سال گذشته حدود سه هزار بانو در دربی تهران بین دو تیم پرسپولیس و استقلال حضور داشتند. در مسابقات اخیر شاهد کسب مقام سومی ایران در جام جهانی فوتبال ساحلی ۲۰۲۴ امارات بودیم. از حسن روحانی، رئیس جمهور سابق که در سال ۲۰۱۸ ملاقات کردم و همچنین ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور فعلی جمهوری اسلامی ایران که سال گذشته گفت‌و‌گوهای پرباری با وی داشتم، بسیار سپاسگزارم. خوشحالم که تلاش‌های ما منجر به نتایج مثبت می‌شود، زیرا فوتبال در کشور ایران در حال شکوفا شدن است و فیفا از ابتکارات مختلف برای توسعه حمایت می‌کند. همچنین از همه‌ اعضای فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران به رهبری مهدی تاج به دلیل نقشی که در پیشبرد فوتبال داشتند، تشکر می‌کنم. همه در ایران می‌توانند از حمایت مستمر فیفا در تعمیم فوتبال به افراد بیشتری در کشور مطمئن باشند.»

مخالفت اینفانتینو با کارت آبی
چندی پیش اعلام شد شورای جهانی فوتبال (IFAB) آزمایش کارت‌ آبی در مسابقات را بررسی خواهد کرد. بر این اساس، بازیکنان در صورت خطای تاکتیکی که حریف را از حمله امیدوارکننده محروم می‌کند یا مخالفت با تصمیم داور، کارت آبی دریافت می‌کنند و به مدت 10 دقیقه از زمین مسابقه اخراج می‌شوند. اگر بازیکنی دو کارت آبی در یک مسابقه یا ترکیبی از زرد و آبی دریافت کرده باشد با کارت قرمز مواجه خواهد شد. قرار بود این سیستم جدید در لیگ‌های دسته پایین‌تر اجرا شود و از فصل آینده در جام حذفی انگلیس نیز معرفی شود اما راب هریس، خبرنگار اسکای نیوز به نقل از اینفانتینو در شبکه اجتماعی X نوشت: «فیفا کاملاً با کارت آبی مخالف است. کارت قرمز برای کارت آبی. به هیچ‌وجه!» گفتنی است کارت‌های زرد و قرمز در سال 1970 معرفی شدند و برای نخستین بار در جام جهانی مورد استفاده قرار گرفتند.

جستجو
آرشیو تاریخی