صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و چهارده - ۱۲ اسفند ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و چهارده - ۱۲ اسفند ۱۴۰۲ - صفحه ۲۱

درخواست‌ اهالی ورزش از خانه ملت در روز انتخابات

مجلس در کنار ورزش باشد

دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان، دیروز برگزار شد و جامعه ورزش برای نخستین بار پای صندوق اختصاصی در نظر گرفته شده برای آنها در سالن شهید افراسیابی مجموعه ورزشی شهید شیرودی رفتند و رأی خود را به صندوق انداختند. به گزارش «ایران»، جامعه ورزش پس از مشارکت در رأی‌گیری در اظهارنظرهایی خواسته‌های خود را از نمایندگان آینده خانه ملت مطرح کرده و از نمایندگان خواستند تا در کنار ورزش باشند.
 
کیومرث هاشمی: انتظار از مجلس کمک به توسعه ورزش است
کیومرث هاشمی وزیر ورزش و جوانان، پس از حضور در سالن شهید افراسیابی و مشارکت در انتخابات گفت: «هر رأی ملت ایران می‌تواند پشتوانه‌ای برای نظام و انقلاب و به نیابت از شهدا باشد که خوشبختانه جامعه ورزش حضوری پرشور و ماندگار در این رأی‌گیری داشته است. بعد از گذشت 45 سال از انقلاب شکوهمند اسلامی، جامعه ورزش پررنگ‌تر از دوره‌های گذشته پای صندوق آمده تا به فرمایشات مقام معظم رهبری برای ساخت (ورزش قوی) جامه عمل بپوشاند.» او در مورد انتظاراتی که از نمایندگانی که به مجلس راه پیدا می‌کنند، دارد عنوان کرد: «نمایندگان مجلس دو وظیفه و رسالت برعهده دارند. یکی قانونگذاری و یکی هم نظارت است. در هر دو بخش انتظار از نمایندگان این است که با تصمیمات و مصوبه‌های خود به توسعه ورزش و پیشرفت این حوزه کمک کنند تا ما بتوانیم شعار ورزش قوی را محقق کنیم.»
 
خسروی‌وفا: ورزشی‌ها
اتفاق خوبی را رقم زدند
محمود خسروی‌وفا رئیس کمیته ملی المپیک نیز چنین نظر داد: «اینکه امسال ورزشی‌ها همه در یک محل حضور دارند و رأی خود را به صندوق می‌اندازند اتفاق خوبی است که باعث شده آنها با گرمی حضورشان سرمای زمستان را از بین ببرند.»
 
تاج: امیدواریم فراکسیون ورزش مجلس قوی شود
مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال پس از حضور در سالن افراسیابی گفت: «جامعه ورزش استقبال خیلی خوبی کرد. فکر می‌کنم همین جامعه هم از مجلس شورای اسلامی بخواهد تیمی قوی در فراکسیون ورزش درست شود تا به مسائل ورزش به طور جدی رسیدگی شود. تصورم این است بودجه و وقتی که مجلس  برای ورزش می‌گذارد خیلی کافی نیست. امیدوارم اتفاقات خوبی در این انتخابات رخ دهد.»
 
نبی: منابع پایدار در توسعه فوتبال مؤثر است
مهدی محمدنبی نایب رئیس فدراسیون فوتبال هم گفت: «وظیفه خودم دانستم که در انتخابات شرکت کنم و یکی از مهم‌ترین وظایف را بر همین اساس می‌دانم. کمیسیون ورزش مجلس مصوباتی را از گذشته داشته‌اند که باید حالا بنشینیم و درباره آنها با نفرات منتخب ملت صحبت کنیم. در بخش حق پخش تلویزیونی بازی‌های فوتبال نیز نقطه نظراتی داریم و قاعدتاً آیندگانی که در این کارگروه‌ها حضور دارند هم نکاتی را در ذهن دارند که باید به جمع‌بندی برسیم. منابع پایدار در توسعه ورزش کشور بویژه فوتبال مؤثر است و باید این مسیر طی شود.»
 
ماجدی: شرکت در انتخابات نوعی مطالبه‌گری است
میرشاد ماجدی عضو هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال و رئیس هیأت فوتبال استان تهران هم چنین نظر داد: «کار قشنگی است که همه جامعه ورزش در یک محل ورزشی پای صندوق‌های رأی بیایند و این نشان‌دهنده اتحاد این خانواده بزرگ در قلب ملت است. شرکت در انتخابات یک حق و تکلیف است و حداقل آن این است که خودمان می‌دانیم به چه کسی رأی دادیم و می‌توانیم مطالبه‌گری را انجام دهیم بویژه ورزشی‌ها که جایگاه ویژه‌ای دارند.»
 
فروغی: نمایندگان به ورزش بیشتر بها بدهند
جواد فروغی عضو تیم ملی تیراندازی ایران و دارنده مدال طلای بازی‌های المپیک توکیو در پاسخ به این پرسش که به عنوان یک قهرمان المپیک از یک نماینده چه درخواستی دارد به خبرگزاری مهر گفت: « متأسفانه تیراندازی با وجود المپیکی بودن در آن جایگاهی که باید باشد قرار نگرفته است. از مسئولان ورزش و نمایندگان مجلس این درخواست را دارم که به ورزش و این رشته بیشتر بها دهند. تهیه سلاح و مهمات در این ورزش، یک مقدار هماهنگی‌های فرا فدراسیونی می‌خواهد.»

جستجو
آرشیو تاریخی