صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و چهارده - ۱۲ اسفند ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و چهارده - ۱۲ اسفند ۱۴۰۲ - صفحه ۱۸

ایران در ایران

حمل صندوق‌های رأی با بولدوزر
در روستاهای هشترود
تبریز- روز گذشته  راهداران هشترود و چاراویماق صندوق‌های سیار را با ماشین‌آلات سنگین به برخی از روستاهای سخت‌گذر انتقال دادند تا حق رأی از هیچ‌ یک از هموطنان‌مان سلب نشود.
 رئیس حوزه انتخابیه هشترود و چاراویماق گفت: صندوق‌های اخذ رأی سیار این حوزه انتخابیه با موفقیت به تمامی روستاهای سخت‌گذر انتقال یافت و رأی‌گیری در روستاهای کم‌جمعیت هم انجام شد.
 «فرید قشلاقی» افزود: راهداران شهرستان، جمعه 11 اسفندماه از بولدوزر برای انتقال برخی از صندوق‌های اخذ رأی به مناطق سخت‌گذر استفاده کردند.  وی این را هم بیان کرد که این روستاها فاقد راه احداثی هستند و ارتفاع برف در برخی از مسیرهای منتهی به این روستاها به حدود ۲ متر می‌رسد.  «وحید آخوندزاده»، رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای هشترود نیز گفت: کولاک اخیر انتقال صندوق اخذ رأی به برخی از روستاهای شهرستان از جمله «کهل بلاغی»،«سلطان آباد»و«صوفی حسن» را با مشکل مواجه کرد اما در نهایت صندوق‌ها با بولدوزر به این روستاها انتقال یافت.

یخبندان بامدادی ایران
ایران زمین - بر اساس گزارش هواشناسی بامداد جمعه  گذشته  ۲۸ مرکز استان دمای صفر و زیر صفر داشتند.
بر اساس این گزارش از ساعت صفر بامداد جمعه ۱۱ اسفند، در ۲۸ مرکز استان «اصفهان، ارومیه، اردبیل، اراک، ایلام، بجنورد، بیرجند، تبریز، تهران، خرم‌آباد، زاهدان، زنجان، ساری، سمنان، سنندج، شهرکرد، شیراز، رشت، قزوین، قم، کرج، کرمان، کرمانشاه، گرگان، مشهد، یزد، یاسوج و همدان» کمینۀ دما صفر و زیر صفر درجه بوده است. سامانۀ بعدی دوشنبۀ هفتۀ جاری از جنوب‌غرب وارد کشور می‌شود که بیشترین بارش‌های ناشی از این موج در نیمۀ جنوبی کشور است.

فعالیت 800 راهدار در جاده های برفی خراستان رضوی
مشهد- مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی گفت: ۸۰۰ راهدار با وجود بارش برف، وجود مه، سرما و کولاک شدید در جاده‌های استان برای تردد ایمن در مسیرهای اصلی و فرعی خراسان رضوی در حال فعالیتند.
جعفر شهامت با اشاره به تداوم بارش‌های کنونی افزود: این تعداد راهدار با بکارگیری ۵۹۳ دستگاه ماشین‌آلات سبک، نیمه سنگین و سنگین راهداری در قالب ۷۲ وسیله مشغول یخ زدایی، شن و نمک پاشی و سایر امور ویژه راهداری زمستانی در طول راههای استان می‌باشند.
وی گفت: با توجه به یخ زدگی سطح راهها، حجم شن و نمک مصرفی از روز چهار شنبه تا جمعه در طول ۱۳ هزار کیلومتر از راه های استان به بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ رسید.

ارائه تخفیف‌های ویژه برای ترخیص کالا از بوشهر
بوشهر- مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: با رویکرد این سازمان؛ چنانچه کالاها در کمتر از ۳۰ روز ترخیص و از بندر خارج شوند مشمول تخفیف بسیار خوبی می‌شوند.
محمد شکیبی‌نسب تصریح کرد: میانگین زمان ترخیص کالا ۴۵ تا ۵۵ روز است که شاید عمده دلیل آن تعدد دستگاه‌های متولی در فرایند ترخیص است که در نشست‌های هماهنگی با دستگاه‌های ذی‌ربط به دنبال ساماندهی مناسب در این زمینه هستیم. وی افزود: مقرر شد اتاق بازرگانی بندر بوشهر همچون گذشته در تداوم رویکرد تعاملی و سازنده خود، مسائل و مشکلات تجار و بازرگانان را احصا و به اداره کل بنادر و دریانوردی استان ارائه کند.

جستجو
آرشیو تاریخی