صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و چهارده - ۱۲ اسفند ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و چهارده - ۱۲ اسفند ۱۴۰۲ - صفحه ۱۷

در گفت‌و‌گو با «ایران» درباره تمهیدات شهرداری برای کاهش ترافیک شب عید اعلام شد

افزایش ساعات کار اتوبوسرانی و نظارت هوشمند بر تاکسی‌ها در ایام پایانی سال

مهسا قوی قلب
خبرنگار


 مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران با اشاره به اینکه این شرکت برای خدمات‌رسانی در ایام پایانی سال تمهیدات ویژه‌ای اندیشیده است، گفت: برای سرعت و سهولت در جابه‌جایی شهروندان در روزهای پرترافیک پایانی سال، تدارک گسترده‌ای دیده شده است.
 مهدی علیزاده به خبرنگار «ایران» گفت: افزایش عوامل خطوط، نظارت میدانی و هوشمند، تقویت خطوط شبانه‌روزی تندرو و خطوط منتهی به مراکز مهم خرید، از جمله تمهیداتی است که برای سرعت و سهولت در جابه‌جایی شهروندان در روزهای پرترافیک پایانی سال، به کار گرفته‌ایم.
مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران گفت: ساعات فعالیت ناوگان اتوبوسرانی در خطوطی که به مقصد بازارها و مراکز مهم خرید منتهی می‌شوند یا از مقاصد مذکور عبور می‌کنند، تا ساعت ۱۱ شب افزایش پیدا کرده است. در کنار آن، خطوط ۹گانه تندرو که به صورت شبانه‌روزی فعالیت می‌کنند، تقویت خواهند شد و تا پاسی از شب به شهروندان تهرانی خدمات ارائه می‌دهند.
او در ادامه در خصوص تاریخ آغاز افزایش خدمات‌رسانی اتوبوسرانی تهران توضیح داد: تقریباً با آغاز ماه مبارک رمضان از 21 اسفندماه خدمات‌رسانی‌ها تقویت می‌شوند. البته این برنامه، برنامه‌ای 7 ساله است و هر سال اتفاق می‌افتد.
مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران با اشاره به تقارن روزهای پایانی سال با ایام ماه مبارک رمضان خاطرنشان کرد: با آغاز ماه مبارک رمضان در ایام پایانی سال فعالیت همکاران ما در اتوبوسرانی افزایش می‌یابد و ارائه خدمات حمل و نقل به بازدیدکنندگان نمایشگاه قرآن نیز تا پاسی از شب و تا پایان کار نمایشگاه ادامه خواهد داشت.

خدمات‌رسانی ویژه اتوبوسرانی در پنجشنبه و جمعه آخر سال
به گفته علیزاده، خدمات‌رسانی ویژه اتوبوسرانی در پنجشنبه و جمعه آخر سال به شهروندان برای زیارت اهل قبور نیز به صورت خاص دیده شده است و از جمله دیگر خدمات این شرکت در روزهای پایانی سال به شمار می‌رود.

کنترل هوشمند و  افزایش نظارت بر تاکسی‌های تهران در روزهای پایانی سال
سرپرست سازمان تاکسیرانی درباره تمهیدات این سازمان در خصوص ترافیک اسفندماه گفت: نظارت و کنترل هوشمند تاکسی‌های تهران در روزهای پایانی سال افزایش پیدا می‌کند.
شادی مالکی تأکید کرد: در این زمینه نیاز است تا تاکسیرانان نیز همکاری کنند.
سرپرست سازمان تاکسیرانی افزود: تلاش می‌کنیم تا با نظارت بیشتر، امسال، کمتر شاهد تخلفاتی چون حمل بار توسط تاکسی‌ها به‌ویژه در محدوده بازار باشیم.
 او با بیان اینکه برنامه‌های ویژه‌ای برای ایام انتهایی سال‌جاری برای کمک به کاهش ترافیک پیگیری خواهد شد، افزود: با افزایش نظارت‌های میدانی در مناطق مرکزی شهر و حومه بازار و همچنین میادین و پایانه‌های پرتردد، سعی خواهیم کرد خدمات‌رسانی به شهروندان در بالاترین سطح صورت گیرد و مشکلات مربوط به ترافیک و مسائل دیگر کمرنگ‌تر از گذشته باشد و شهروندان ساعات کمتری را در ترافیک باشند.

تاکسیرانان همکاری کنند
سرپرست سازمان تاکسیرانی در خصوص اینکه برخی تاکسی‌ها در محدوده مرکزی پایتخت، کاربری‌شان را تبدیل به حمل بار در محدوده بازار کرده‌اند، توضیح داد: این تاکسی‌ها به جا به جایی شهروندان نمی‌پردازند، بر همین اساس با اضافه شدن گشت‌های سیار در پنج نقطه، نظارت بر تخلفات احتمالی راننده‌های تاکسی در این محدوده را افزایش داده‌ایم و تلاش می‌کنیم تا در مقابل در آینده نزدیک شاهد همکاری و تعامل خوب تاکسیرانان باشیم.
مالکی یادآور شد: با کنترل و نظارت هوشمند و به روزرسانی سامانه ثبت تخلفات رانندگان سعی خواهیم کرد مشکلات این حوزه را کاهش دهیم.
سرپرست سازمان تاکسیرانی از تاکسیرانان تهرانی خواست تا موضوع لاگ هوشمند (ویژه شناسایی ناوگان تاکسی‌های فعال برای افزایش سطح خدمات به شهروندان) را جدی بگیرند و همکاری لازم را داشته باشند.

جستجو
آرشیو تاریخی