صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و سیزده - ۱۰ اسفند ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و سیزده - ۱۰ اسفند ۱۴۰۲ - صفحه ۶

مرور

معاونت ریاست‌جمهوری در امور زنان و خانواده و ستاد کل نیروهای مسلح تفاهمنامه همکاری امضا کردند
آموزش جوانان و ارتقای سطح دانش آنان در آستانه ازدواج
در نشست مشترک معاونت ریاست‌جمهوری در امور زنان و خانواده و ستاد کل نیروهای مسلح، تفاهمنامه همکاری مشترک درباره اجرای برنامه آموزش خانواده و ارتقای سطح دانش جوانان ویژه سربازان وظیفه منعقد شد.
به گزارش مهر، انسیه خزعلی، معاون امور زنان و خانواده ریاست‌جمهوری در این جلسه ضمن تأکید بر اهمیت آموزش و فرهنگسازی در حوزه تشکیل، تحکیم و تعالی نهاد خانواده اظهار داشت: این معاونت با شناسایی و طبقه‌بندی گروه‌های مختلف آموزشی اعم از خانواده‌های نوپا (زوجین در پنج سال اول تشکیل خانواده)، دانش‌آموزان و والدین آنان، کارکنان شاغل در دستگاه‌های دولتی و همچنین سربازان وظیفه و تهیه محتواهای ویژه هر گروه، در نظر دارد تا با تقویت مهارت‌های زندگی و آموزش اصول و معیارهای زیست عفیفانه، زمینه ترویج ازدواج آگاهانه و پایدار در بین جوانان را فراهم کند.
هدف از انعقاد این تفاهمنامه ارتقای سطح دانش و مهارت جوانان در آستانه ازدواج در خصوص موضوعاتی چون الگوهای صحیح همسرگزینی، ترغیب به ازدواج بهنگام، آسان و پایدار، تحکیم خانواده و تقویت مسئولیت‌پذیری ویژه سربازان وظیفه است.
این آموزش‌ها در ماه‌های پایانی خدمت سربازان و برای حدود ۳۰ هزار سرباز در سطح کشور انجام خواهد شد.
 
همکاری پلیس راهور و هلال احمر
 برای کاهش تصادفات
جلسه معاونت آموزش هلال احمر و پلیس راهور در قالب یک نشست هم‌اندیشی برای کاهش حوادث ترافیکی از طریق فرهنگسازی برگزار شد.
به گزارش مهر، جلسه هم‏‌اندیشی معاونت آموزش هلال احمر و پلیس راهور، با هدف کاهش حوادث ترافیکی با حضور نمایندگانی از جمعیت هلال‌احمر و پلیس، برگزار شد.
همکاری در تولید محتوای به روز، همکاری در اجرای طرح‌های پژوهشی و فناوری، همکاری در ارتقای طرح‌های همیار پلیس و ماهر با هدف کاهش حوادث ترافیکی و ایجاد دبیرخانه فرهنگسازی کاهش حوادث ترافیکی برای انسجام‌بخشی بین دستگاهی از مهم‌ترین موضوع‌های مورد بحث در این دیدار بود.
طبق مصوبه این هم‎اندیشی، همسان‌سازی محتواهای آموزشی آمادگی در مخاطرات و سلامت در کارگروه محتوای کمیته تخصصی امور آموزش، اورژانس، دفتر ارتقای سلامت وزارت بهداشت، آتش‌نشانی و مدیریت بحران با محوریت هلال احمر انجام می‌‎شود.
در اولین جلسه این کارگروه، به یکسان‌سازی محتوا و مباحث چهارشنبه‌سوری پرداخته شده بود.

انستیتو پاستور ایران در حال تولید «واکسن سالک» است
رئیس انستیتو پاستور ایران ساخت و تولید واکسن «سالک» را از اولویت‌های اصلی این مجموعه در سال آتی خواند و گفت: در برخی مناطق کشور با بیماری به نام «سالک» مواجه هستیم اما متأسفانه در دنیا واکسنی برای این بیماری وجود ندارد.
«دکتر رحیم سروری» در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: برای تولید این واکسن، مراحلی از کار پیشرفت کرده است و در آینده‌ای نزدیک اعلام خواهیم کرد که در چه مرحله‌ای از تولید قرار داریم.
 نکته بسیار مهم این است که به دلیل اینکه منبع این بیماری، انگل (لیشمانیا)، بسیار زیرک و رونده است و به محض تشخیص، ساختار خود را تغییر می‌دهد، بنابراین تولید واکسن آن نیز به بررسی‌های عمیق و جدی نیاز دارد که در حال انجام است و اطلاع‌رسانی‌های آن بزودی صورت خواهد گرفت.
سروری درباره آخرین وضعیت تولید واکسن‌های «پنوموکوک» و «روتاویروس» در انستیتو پاستور اظهار کرد: به دلیل اینکه فرایند تولید طولانی است و سازمان جهانی بهداشت نیز آن را جزو الزامات دریافتی اطفال قرار داده است، وزارت بهداشت تشخیص داده که این دو واکسن در سال‌جاری از طریق خرید از کشورهای خارجی و در سال‌های آینده از طریق تولید داخلی تأمین شوند. در حال حاضر تعدادی از شرکت‌های دانش‌بنیان این واکسن‌ها را تولید می‌کنند. واکسن‌ پنوموکوک ما بسیار پیشرفته است و واکسن‌ روتاویروس نیز در صورت نظر مثبت وزارت بهداشت، می‌تواند تولید مناسبی داشته باشد.

جستجو
آرشیو تاریخی