صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و دوازده - ۰۹ اسفند ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و دوازده - ۰۹ اسفند ۱۴۰۲ - صفحه ۱۸

ورزش ایران

طلای آسیا برای سریع‌ترین شناگر ایران
عبدلی در یک‌ قدمی سهمیه المپیک
در مرحله مقدماتی نخستین روز از مسابقات شنای رقابت‌های قهرمانی جوانان آسیا، ملی‌پوشان ایران موفق شدند در ۱۱ ماده جواز حضور در فینال را کسب کنند. آراد مهدی‌زاده شناگر جوان و مستعد ایران توانست در ماده ۵۰ متر قورباغه در رده سنی
 ۱۷-۱۵ سال با ثبت زمان 29 ثانیه و 7 صدم ثانیه رکورد این ماده را بهبود بخشد. همچنین محمدمهدی غلامی نیز در ماده ۲۰۰ متر پروانه در رده سنی ۱۳ - ۱۴ سال با ثبت زمان 2 دقیقه و 8 ثانیه و 73 صدم دقیقه موفق به رکوردشکنی شد. ابتدا در فینال روز دوم این مسابقات محمد قاسمی در ماده ۴۰۰ متر مختلط رده سنی ۱۵-۱۷ سال به آب زد. قاسمی ۴۰۰ متر را در مدت زمان 4 دقیقه و 35 ثانیه و 34 صدم ثانیه شنا کرد و موفق شد رکورد ملی این ماده را جابجا کند و پنجم شد. رکورد پیشین این ماده توسط سعید ملکا آشتیانی با مدت زمان  4 دقیقه و 36 ثانیه و 85 صدم ثانیه در سال ۱۳۸۹ به ثبت رسیده بود که قاسمی موفق به جابجایی آن شد. در ادامه آراد مهدی‌زاده در ماده ۵۰ متر قورباغه با ثبت زمان 11 ثانیه و 30 صدم ثانیه پنجم شد و به کار خود پایان داد. شنتیا نظری نیز در این ماده در رده سنی ۱۳-۱۴ سال با ثبت زمان 11 ثانیه و 30 صدم ثانیه در جایگاه چهارم ایستاد و رکورد این ماده را بهبود بخشید. رکورد این ماده پیش از این توسط علیرضا عرب در سال ۱۴۰۱ با زمان 30 ثانیه و 45 صدم ثانیه به ثبت رسیده بود. اما سامیار عبدلی، سریع‌ترین شناگر ایران در ماده ۵۰ متر آزاد در رده سنی بالای ۱۸ سال رکورددار این ماده در فینال این رقابت‌ها، با 22 ثانیه و 83 صدم ثانیه موفق به کسب مدال طلا شد. عبدلی با دریافت این مدال دومین شناگر ایرانی است که موفق به کسب مدال طلای رقابت‌های قهرمانی جوانان آسیا شده است. ملی‌پوشان شنای ایران در ادامه امروز در ۶ ماده دیگر به آب خواهند زد.


خبر خوش برای مدال‌آوران هانگژو
کیومرث هاشمی وزیر ورزش و جوانان در پایان فینال لیگ برتر والیبال زنان که با قهرمانی سایپا همراه شد، در جمع خبرنگاران گفت: «والیبال رشته پرطرفداری در ایران است و قطعاً برگزاری لیگ به توسعه و پیشرفت والیبال بانوان کمک خواهد کرد.» هاشمی همچنین درباره پرداخت پاداش مدال‌آوران بازی‌های آسیایی هانگژو، توضیح داد: «هنوز سال تمام نشده و پرداخت پاداش بازی‌های آسیایی در برنامه‌های ماست. تلاش ما این است تا در اوایل سال آینده با حضور رئیس جمهور مراسم تجلیل از مدال‌آوران را برگزار و پاداش قهرمانان را تقدیم کنیم.»

جستجو
آرشیو تاریخی