برای نخستین بار

لپ‌تاپ با نمایشگر کاملاً شفاف رونمایی شد

لنوو یک لپ‌تاپ با نمایشگر میکرو ال‌ای‌دی شفاف ابداع کرده که مرزهای بین دنیای واقعی و دیجیتال را از بین برده است.
به گزارش مهر، به ندرت دستگاهی ابداع می‌شود که گویی از دل فیلم‌ها و تخیلات انسان بیرون آمده باشد. اما لنوو نخستین لپ‌تاپ جهان با نمایشگر میکرو ال‌ای‌دی شفاف را به نام «پروژه کریستال» معرفی کرده که به نظر می‌رسد از فیلم‌های علمی تخیلی الهام گرفته شده باشد.
در حال حاضر شرکت هیچ برنامه‌ای برای تولید انبوه پروژه کریستال ندارد. اما جدیدترین کانسپت لنوو که توسط بخش «تینک پد» آن ابداع شده پتانسیل استفاده از پنل‌های شفاف میکرو ال‌ای‌دی و یکپارچه‌سازی آن با هوش مصنوعی را بررسی می‌کند.
مهمترین کاربرد چنین دستگاه‌هایی به اشتراک‌گذاری اطلاعات در محلی مانند مطب پزشک یا هتل است. کاربر به جای چرخاندن نمایشگر، می‌تواند با کمک نرم‌افزار آن را برعکس کند و طرف مقابل محتوای نمایشگر را ببیند. به این ترتیب هر فردی که روبه‌رو باشد، می‌تواند محتوا را ببیند و البته توضیحی دقیق دریافت کند.
به گفته شرکت لنوو می‌توان این نمایشگر را با دوربینی که در پشت سیستم تعبیه شده، یکپارچه کرد. به عنوان مثال از دوربین برای شناسایی یک شیء (مشابه گوگل لنز) استفاده کرد. از آنجا که نمایشگر شفاف است، می‌توان برای بررسی مشکل یا تعمیر، لایه‌ای به شکل یک نمودار یا شماتیک روی شیء ایجاد کرد.
اما جالب‌ترین نکته درباره پروژه کریستال آن است که لنوو تمام بخش‌های آن را ساخته است.
جستجو
آرشیو تاریخی