صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و ده - ۰۷ اسفند ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و ده - ۰۷ اسفند ۱۴۰۲ - صفحه ۲۲

ورزش ایران

قهرمانی تنیس زیر16 سال در آسیا
نوجوانان ایران قهرمان دیویس کاپ پیش مقدماتی کمتر از ۱۶ سال در سریلانکا شدند. آخرین روز رقابت‌های تنیس کمتر از 16 سال دیویس کاپ در مرحله پیش مقدماتی جهانی در سریلانکا برگزار شد و تیم‌ ملی تنیس ایران در آخرین دیدار خود به مصاف اردن رفت. در اولین دیدار بخش انفرادی سام عطاران موفق شد با نتیجه 2-6 و 4-6 از سد نماینده اردن عبور کند و در دومین مسابقه ایریک عابدین‌زاده با نتیجه 2 بر یک مقابل حریف آسیایی خود نتیجه را واگذار کرد تا تکلیف تیم برنده در بازی دونفره مشخص شود. در بخش دوبل هم تیم ایران با ترکیب سام عطاران و مهراد منصوری حریف اردنی خود را شکست داد تا این بازی با نتیجه 2 بر یک به سود ایران به پایان برسد، به این ترتیب نمایندگان کشورمان با کسب این پیروزی ضمن کسب عنوان قهرمانی مجوز حضور در رقابت‌های مقدماتی جهانی را که از 28 اردیبهشت تا 5 خرداد ماه در قزاقستان برگزار می‌شود را به‌دست آورد.


مطهری تراکتوری شد
امیرارسلان مطهری که در این فصل شرایط خوبی را در استقلال تجربه نکرد، سرانجام در پنجره زمستانی در لیست مازاد جواد نکونام قرار گرفت تا مسیرش از استقلال جدا شود. اما او پس از مذاکره و توافق با مدیرعامل باشگاه تراکتور به جمع شاگردان خمس اضافه شد تا در تقویت خط حمله به این تیم پرطرفدار کمک کند. جالب اینکه مطهری پیش‌تر یک فصل سابقه حضور در تراکتور را داشته و در مجموع ۱۸ بار پیراهن این تیم تبریزی را به تن کرده و بنابراین با فضای تراکتور و هواداران پرشورش غریبه نیست.


شکست دور از انتظار هاکی روی یخ
تیم ملی هاکی روی یخ کشورمان امروز در سومین دیدار جهانی از ساعت 15:30 به مصاف کره شمالی می‌رود. ملی‌پوشان کشورمان که نتیجه بازی اول مقابل تیم قدر میزبان بوسنی را واگذار کرده بودند در بازی دوم باید فیلیپین را مغلوب می‌کردند تا کارشان برای بقا در دیویژن 3 به اما و اگر نرسد، اما برابر تیم فیلیپین 14- 2 متحمل شکست شدند تا حالا امیدشان برای بقا، پیروزی در دیدارهای باقی مانده باشد.
 

ایران و هند در بسکتبال کاپ آسیا
تیم ملی بسکتبال امروز در چهارچوب مسابقات انتخابی کاپ آسیا ساعت 16:00 به مصاف هند می‌رود؛ تیمی که وسلین ماتیچ سرمربی پیشین تیم ملی ایران هدایت آن را بر عهده دارد.
دیدار تیم‌های ملی بسکتبال ایران و هند از گروه E انتخابی کاپ آسیا و از پنجره نخست این رقابت‌هاست و دومین دیدار دو تیم در این پنجره به حساب می‌آید. شاگردان هاکان دمیر در نخستین گام در تهران در رقابتی نزدیک با قطر به برتری ۷۶ بر ۷۴ دست یافتند. اما هندی‌ها اولین بازی خود را مقابل قزاقستان با نتیجه ۶۳ به۵۰ واگذار کردند.حالا ایران در شرایطی رودرروی هند با رده 81 جهانی قرار می‌گیرد که وسلین ماتیچ سرمربی پیشین ایران هدایت این تیم را بر عهده دارد. ماتیچ حدود ۱۵ سال پیش با فدراسیون بسکتبال ایران وارد همکاری و با تیم ملی قهرمان آسیا شد و در بازی‌های آسیایی هم به عنوان سوم دست یافت. درحال حاضر ایران هم امتیاز با قزاقستان است اما به‌واسطه تفاضل گل کمتر در رده دوم جدول رده‌بندی گروه‌E  ایستاده است.این سفر درحالی انجام شد که در ترکیب دوازده نفره بازیکنان نسبت به دیدار برابر قطر تغییری ایجاد نشده است.

جستجو
آرشیو تاریخی