صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و ده - ۰۷ اسفند ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و ده - ۰۷ اسفند ۱۴۰۲ - صفحه ۱۹

ایران در ایران

بالاترین سرانه مصرف گاز
در آذربایجان‌غربی
مدیر مرکز راهبردی کنترل گاز کشور با اشاره به ورود سامانه بارشی جدید و برودت و سرمای بعد از آن گفت: پیش‌بینی می‌شود مصرف روزانه گاز کشور در روزهای آتی به ۶۵۰ میلیون مترمکعب برسد و شاهد افزایش مصرف گاز باشیم.
سعید عقیلی با اشاره به قرار داشتن برخی از استان‌های کشور در مناطق و اقلیم‌های سردسیری و همچنین جمعیت بالای برخی از استان‌ها و نیاز آنها برای گاز بیشتر خاطرنشان کرد: از آنجایی که استان آذربایجان‌غربی در اقلیم یک (بالاترین سرانه) و استان کهگیلویه و بویراحمد در اقلیم دوم و استان تهران در اقلیم سوم به عنوان بالاترین سرانه‌های مصرف در بخش‌های خانگی، تجاری و عمومی قرار دارند و همچنین استان‌های اصفهان و خراسان‌رضوی از جمعیت بالایی برخوردار بوده و از آنجایی که بسیاری از هموطنان برای جشن نیمه شعبان به شهر مشهد مقدس سفر کرده‌اند، از مردم تقاضا داریم با استفاده بهتر و بهینه از گاز، بتوانیم آن را در تمام موارد مصرف بویژه در بخش تولید برق برای تمام شبکه کشوری تأمین کنیم.

ساخت ۱۷۷هزار واحد مسکن ملی در سیستان‌وبلوچستان
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سیستان‌وبلوچستان گفت: سهمیه استان برای چهار سال ۱۴۲ هزار واحد بود که تاکنون ۱۷۷ هزار واحد در ۳۶۲ هکتار زمین ساخته شده و در راستای این طرح به ۳۱ هزار نفر هم زمین تخصیص داده شده است.
منصور بیجار با اشاره به تجربه‌ ساخت مسکن مهر گفت: تأسیسات زیربنایی و روبنایی و آماده‌سازی را مورد توجه قرار دادیم و در آرمانشهر بیش از یک‌هزار و ۲۰۰ واحد با زیرساخت‌هایی شامل آسفالت، پیاده‌رو، مدارس، پاسگاه‌ها و مراکز درمانی تحویل مردم شده است. وی تصریح کرد: برای جلوگیری از مهاجرت افراد از روستاها و شهرهای کوچک، با دستور استاندار و تفویض اختیاری که به شورای مسکن استانی انجام شده پروژه‌ واگذاری زمین‌های یک‌هزار متری شروع شده است.
معاون استاندار سیستان‌وبلوچستان تصریح کرد: در کمترین زمان ممکن مجوزهای لازم صادر و تخفیف پرداخت هزینه‌های دستگاه‌های اجرایی که برای نمونه در قانون برای شهرداری‌ها ۳۰ درصد تخفیف در نظر گرفته شده ولی در استان با توجه به اینکه کمترین درآمد را شهرداری‌ها داشتند، حدود ۵۰ درصد به متقاضیان داده شده است.

جستجو
آرشیو تاریخی