صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و ده - ۰۷ اسفند ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و ده - ۰۷ اسفند ۱۴۰۲ - صفحه ۱۷

سخنگوی آموزش و پرورش خبر داد

پرداخت حقوق معوق معلمان خرید خدمت تا پایان هفته

سخنگوی آموزش و پرورش گفت: دو ماه از حقوق معوق نیروهای خرید خدمت این هفته پرداخت می‌شود.
علی فرهادی در گفت‌و‌گو با ایرنا، اظهار کرد: نیروهای خرید خدمت در سال گذشته که به کارگیری آنها هیچ منعی نداشت، در اردیبهشت حقوق گرفتند.
وی با بیان اینکه امسال بیمه این افراد با وجود منع به کارگیری پرداخت شده است، افزود: وزیر سابق آموزش و پرورش تعهد داده بود که نیروهای خرید خدمت را به کار نگیریم، بنابراین یک زمان بسیار فشرده و سنگین، صرف برداشتن این منع شد.
فرهادی ادامه داد: رئیس جمهور و معاون اول رئیس جمهور برای رفع منع به کارگیری نیروهای خرید خدمت مساعدت بسیاری کردند تا این منع در نهایت برداشته شد.
سخنگوی آموزش و پرورش افزود: اکنون نزدیک به پنج ماه حقوق به نیروهای خرید خدمت بدهی داریم که دو ماه حقوق در این هفته پرداخت می‌شود.
فرهادی گفت: تلاش این است که پرداخت این دو ماه حقوق را به سه ماه تا پیش از پایان اسفند افزایش دهیم.
به گفته وی، قراردادهای معلمان خرید خدمت منعقد شده و بخشنامه نیروهای خرید خدمت نیز پیشتر ارسال شده است.
سخنگوی آموزش و پرورش عنوان کرد: قرارداد این معلمان به صورت خرید خدمت است که در واقع برای یک سال تحصیلی و موقت در نظر گرفته می‌شود و پس از آن قانون، نیاز و شرایط آموزش و پرورش، ادامه همکاری با آنها را تعیین می‌کند.
فرهادی افزود: به معلمان خرید خدمت توصیه می‌کنیم که در آزمون استخدامی آموزش و پرورش شرکت کنند.
سخنگوی آموزش و پرورش ادامه داد: معلمان خرید خدمات سال‌ها معلم بوده‌اند و مهارت لازم را از طریق تجربه و آموزش کسب کرده‌اند و در نقاط مختلف کشور به آموزش مشغول بوده‌اند بنابراین هر سال سابقه آنها در مصاحبه امتیاز محسوب می‌شود.
 فرهادی با بیان اینکه وزارتخانه در تأمین به‌موقع اعتبارات دچار مشکل شده بود، افزود: با اینکه بودجه آموزش و پرورش محدود است اما در نهایت پیش از پایان سال۱۴۰۲، پرداخت دو ماه حق‌التدریس معلمان را انجام خواهیم داد.
جستجو
آرشیو تاریخی