از گوشه و کنار ایران

مرگ آتشین کودک در انباری
آتش گرفتن مغازه خرازی در شهر کرمان جان یک کودک را گرفت.
محمد صابری رئیس اورژانس کرمان به خبرنگاران گفت: ساعت ۱۴:۰۲ ظهر شنبه به دنبال دریافت گزارش حریق در انبار یک مغازه واقع در خیابان امام خمینی(ره) شهر کرمان، بلافاصله ۲ تیم فوریت‌های پزشکی به محل حادثه اعزام شدند که در پی این حادثه یک کودک ۱۰ ساله افغانستانی باوجود تلاش تیم فوریت‌های پزشکی و انتقال به اورژانس مرکز آموزشی درمانی شهید باهنر به دلیل شدت آسیب وارده جان باخت.
وی افزود: یک کودک ۱۱ ساله دیگر نیز توسط تیم‌های آتش‌نشانی از حریق نجات یافت که با بررسی تیم‌های فوریت‌های پزشکی حاضر در صحنه حادثه، نیاز به اقدام درمانی نداشت. علت این حادثه در دست بررسی است.
ابراهیم بابایی مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شهرداری کرمان در تشریح ابعاد این حادثه گفت: آتش‌سوزی بعدازظهر شنبه حوالی کوچه شماره ۱۸ خیابان امام که از کانون‌های مهم واحدهای صنفی و تجاری شهر کرمان به شمار می‌رود در یک مغازه فروش اسباب‌بازی، خرازی و نوشت‌افزار رخ داد که در نتیجه آن یک کودک به علت شدت مصدومیت ناشی از استنشاق گاز جان خود را از دست داد اما کودک دیگر توسط تیم جست و جو و نجات آتش‌نشانی نجات پیدا کرد.
 
5 کشته در تصادف زنجیره‌ای ایلام
 تصادف زنجیره‌ای ۶ خودرو در محدوده سه‌راهی جنداالله مسیر ایلام - مهران 5 کشته و 5 زخمی برجای گذاشت.
حمزه محمدی‌مقدم، سرپرست جمعیت هلال‌احمر استان ایلام گفت: ساعت ١٠:٠۵ صبح شنبه پنجم اسفند، یک دستگاه تریلی حامل آهن‌آلات در مسیر ایلام به مهران محدوده سه‌راهی جندالله به 3 دستگاه خودرو سواری و ۲ تریلی دیگر برخورد کرد. با دریافت این گزارش، بلافاصله ۱۳ گروه عملیاتی این جمعیت از شعبه مهران، واکنش سریع، پایگاه‌های شهید امیدی، جندالله و معاونت امداد و نجات به محل حادثه اعزام شدند. در این حادثه ۵ نفر جان خود را از دست دادند و ۵ مصدوم نیز توسط اورژانس به مراکز درمانی انتقال داده شدند.
 
فرجام خونین یک آدم‌ربایی
 مرد کینه‌جو که به قصد اخاذی و تسویه‌حساب شخصی، فردی را در شهر جدید سهند ربوده و به قتل رسانده بود از سوی پلیس دستگیر شد.
سرهنگ محمدتقی سلطانی رئیس‌پلیس آگاهی استان آذربایجان‌شرقی در تشریح این خبر گفت: در پی اعلام ناپدید شدن مردی در شهر جدید سهند، موضوع با دستور قضایی به صورت ویژه در دستور کار پلیس آگاهی قرار گرفت و پس از تلاش‌های شبانه‌روزی و تحقیقات پلیسی و همکاری دستگاه‌های امنیتی، سرنخ‌هایی از احتمال ربایش وی به دست کارآگاهان رسید و با دستور بازپرس ویژه، متهمان و مظنونان مرتبط با وی بازداشت شدند. در ادامه بررسی‌ها یکی از متهمان به قتل فرد گمشده اعتراف کرد و مدعی شد با همدستی چند نفر از دوستانش بانقشه قبلی این مرد را ربوده و به قتل رسانده‌اند. متهم به قتل در بازجویی‌های فنی علت قتل را اخاذی و کینه شخصی بیان کرد.
وی ادامه داد: با اعتراف متهم، جسد مقتول کشف و برای بررسی‌های لازم به پزشکی قانونی منتقل شد و متهمان با قرار بازداشت روانه زندان شدند و تحقیقات تکمیلی با دستور بازپرس ویژه قتل در حال انجام است.
 
 
دستگیری قاتل با وینچستر در زاهدان
 فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان از دستگیری قاتل پسر ۱۷ ساله در کمتر از یک ساعت و کشف یک قبضه سلاح وینچستر با مهمات مربوطه خبر داد.
سردار «دوستعلی جلیلیان» اظهار کرد: روز چهارم اسفند یک فقره تیراندازی منجر به جرح در یکی از خیابان‌های شهر زاهدان به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اعلام شد. در بررسی‌های میدانی پلیس مشخص شد ۲ نفر با انگیزه اختلافات شخصی به سمت اهالی محل تیراندازی کردند که در این واقعه یک پسر ۱۷ ساله به علت اصابت ساچمه اسلحه وینچستر به قتل رسیده و یک کودک ۹ ساله نیز مجروح شده است.
فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان گفت: کارآگاهان پلیس با اجرای برنامه‌ای دقیق و هوشمند در کمتر از یک ساعت موفق به شناسایی و دستگیری قاتل شدند.
وی با اشاره به کشف یک قبضه سلاح وینچستر به همراه سه عدد فشنگ از متهم خاطر نشان کرد: همدست دیگر قاتل نیز در بررسی‌های پلیس شناسایی و تحت پیگرد قانونی قرار گرفت.
 
مرگ خاموش کارگر معدن سنگ
 گازگرفتگی در محل استراحت کارگران معدن سنگ شجر شهرستان زیرکوه، موجب مرگ و مصدوم شدن دو کارگر شد.
یک منبع کارگری در استان خراسان جنوبی به خبرنگار ایلنا گفت: حادثه گازگرفتگی با گاز سمی منوکسیدکربن در محل استراحتگاه کارگران معدن سنگ شجر شهرستان زیرکوه موجب مرگ و مصدومیت 2 کارگر ۲۸ و ۲۲ساله شد.
این 2 کارگر برای ایجاد گرمایش در محیط کار از زغال استفاده کرده بودند. امدادگران مصدوم حادثه را پس از احیا به بیمارستان کوثر حاجی‌آباد منتقل کرده‌اند اما از وضعیت وی خبری در دست نیست. همچنین هویت کارگر جان باخته را «علیرضا عباسی مقدم» حدوداً ۲۸ساله عنوان کردند.
درمعدن سنگ شجر عقیق در اطراف روستای «بمرود» شهرستان زیرکوه دست‌کم ۳۰۰ کارگر بومی منطقه مشغول کارند.
 
4 کشته در واژگونی پژو پارس
 واژگونی یک دستگاه پژو پارس در محور زاهدان - زابل 4 کشته و یک مجروح برجای گذاشت.
دکتر علی عبدالرزاق‌نژاد رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: این حادثه شنبه شب در محدوده کوله‌سنگی زاهدان رخ داد که بلافاصله نیروهای اورژانس به محل حادثه اعزام شدند.
وی با بیان اینکه علت بسیاری از حوادث رانندگی سیستان و بلوچستان سرعت زیاد است، افزود: خودداری از عجله در سفر و داشتن استراحت کافی حدود ۱۵ دقیقه استراحت پس از هر ۲ ساعت رانندگی برای جلوگیری از خستگی و خواب‌آلودگی راننده وسیله نقلیه ضروری است تا بازگشت مسافران به شهر و دیار خود ایمن و سلامت انجام شود. رئیس اورژانس‌ پیش‌بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان اظهار کرد: تمام تلاش نیروهای اورژانس کاهش تصادفات و ارائه خدمات در کمترین زمان ممکن برای جلوگیری از آسیب‌های جدی است.

جستجو
آرشیو تاریخی