صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و ده - ۰۷ اسفند ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و ده - ۰۷ اسفند ۱۴۰۲ - صفحه ۱۴

حوادث جهان

9 کشته در آتش‌سوزی 2 ساختمان در والنسیا
شمار قربانیان آتش‌سوزی مهیب در والنسیای اسپانیا به ۹ نفر افزایش پیدا کرد.به گزارش رویترز، براساس اعلام مقامات محلی، این آتش‌سوزی گسترده، یک آپارتمان ۱۴ طبقه در محله کامپانار والنسیا را فراگرفت و آتش به ساختمان مجاور نیز سرایت کرد. در این آتش‌سوزی که در دو مجتمع مسکونی در شهر والنسیای اسپانیا رخ داد، ۱۴ نفر نیز ناپدید شده‌اند. وزش باد شدید باعث شعله‌ور شدن شعله‌های آتش شد، اما گمان‌هایی نیز وجود دارد که نمای قابل اشتعال ساختمان، باعث گسترش سریع آتش شده است. بیش از ۲۰ تیم آتش‌نشانی برای مهار این آتش‌سوزی وارد عمل شدند. روزنامه ال پایس به نقل از مدیر ساختمان گزارش داد که این ساختمان شامل ۱۳۸ آپارتمان است و ۴۵۰ نفر در آن زندگی می‌کردند. گزارش‌های محلی حاکی از آن است که آتش‌نشانان با استفاده از جرثقیل چندین نفر از ساکنان را نجات داده‌اند. ماریا خوزه کاتالا، شهردار والنسیا که سومین شهر بزرگ اسپانیا محسوب می‌شود، گفته است که دست کم ۱۵ نفر مصدوم شده‌اند که ۶ تن از آنها آتش‌نشان هستند.
 
سلفی مرگبار با شیر درنده
 مرد جوان که برای گرفتن سلفی با شیر وارد قفس حیوان شده بود جان باخت. روزنامه تایمز آف ایندیا در خبری اعلام کرد، مرد جوانی که برای گرفتن سلفی وارد قفس شیرهای وحشی در هند شده بود، جان خود را به خاطر این کار از دست داد. به گفته شاهدان، این مرد 30ساله ساعت 2 و 30 دقیقه بعدازظهر از دیوار محوطه شیرها بالا رفت و به داخل پرید و به رغم هشدارهای مأمور باغ وحش به نزدیکی یک شیر 12ساله رفت تا با این حیوان درنده سلفی بگیرد اما شیر که از حضور مرد عصبانی شده بود ظرف 10 دقیقه به زندگی او پایان داد.

  زندگی جالب مادر خفاش‌ها
زن لهستانی در آپارتمان حدود ۶۰ متری خود واقع در شمال غربی لهستان از صد‌ها خفاش نگهداری می‌کند. باربارا گورچکا، آپارتمان خود را که در طبقه نهم یک ساختمان قرار دارد، به یک پناهگاه و بیمارستان واقعی برای خفاش‌ها تبدیل کرد. این زن ۶۹ ساله با نام مستعار «مادر خفاش» اظهار داشت که این حیوانات بانمک، اجتماعی و بسیار باهوش هستند.  وی گفت: من ۱۶ سال پیش پناه دادن به خفاش‌ها را شروع کردم، ژانویه بسیار سردی بود که گروهی از خفاش‌ها از طریق کانال‌های تهویه وارد آپارتمان من شدند از آن زمان تاکنون ۱۶۰۰ خفاش را نجات داده‌ام.  باربارا که قبلاً به باور‌های رایج در مورد خفاش‌ها اعتقاد داشت، گفت که وقتی اولین خفاش را روی ملحفه دخترش دید، هراسان شد. او افزود: من فکر می‌کردم ویروس هاری در کل آپارتمان پخش شده است. پس از آن حادثه، من همه چیز را در مورد این حیوانات یاد گرفتم، که قابل تحسین هستند و هیچ کس با آنها در معرض خطر نیست.   او می‌گوید: یک بار با یکی از آنها به کلیسا رفتم. خفاش‌ها خیلی سریع (بعد از دو یا سه روز) رام می‌شوند و نحوه غذا خوردن از کاسه را یاد می‌گیرند.   زن لهستانی می‌گوید: باید اعتراف کنم که من خفاش‌ها را دوست دارم. شاید یکی از زیباترین حیوانات نباشند، اما چه گناهی دارند!

جستجو
آرشیو تاریخی