صهیونیست ها با سه گانه حملات نظامی، قحطی و بیماری کودکان فلسطینی را می‌کشند

برمودای مرگ

 امیر فرشباف
خبرنگار


ایجاد قحطی مصنوعی یکی از سیاست‌های رژیم صهیونیستی در غزه است که از ابتدای جنگ، در سایه عدم اقدام مؤثر دولت‌های حامی فلسطین و سازمان‌های بین‌المللی به طور فزاینده‌ای دنبال می‌شود. پس از شهادت «محمود فتوح» طفل دو ماهه فلسطینی بر اثر سوءتغذیه، مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین در بیانیه‌ای اعلام کرد 7 کودک دیگر نیز در غزه به دلیل گرسنگی و نرسیدن مواد غذایی به شهادت رسیدند.
به گزارش الجزیره، یکی از امدادگرانی که محمود فتوح دو ماهه را به بیمارستان رساند در پیامی ویدیویی گفت محمود بر اثر سوءتغذیه درگذشت، مادرش را دیدیم که نوزاد رنگ پریده‌اش را حمل می‌کرد و فریاد می‌زد و کمک می‌خواست. همچنین در دو روز گذشته، انتشار تصاویر تلاش کودکان فلسطینی برای یافتن غذا از بین «سیب زمینی‌های فاسد»، خبرساز و موجب انتقاد از سران دولت‌های عربی و اسلامی‌ای شد که روابط اقتصادی خود با رژیم صهیونیستی را همچنان قطع نمی‌کنند.
عمق جنایات این روزهای صهیونیست‌ها علیه کودکان و غیرنظامیان فلسطینی آن قدر دردناک بوده که واکنش اعتراض‌آمیز حامیان اسرائیل ازجمله مقامات ارشد اتحادیه اروپا را هم در پی داشته است. به گزارش راشاتودی، جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، در گفت‌و‌گو با روزنامه اسپانیایی «ال پائیس» ضمن نامتناسب خواندن پاسخ اسرائیل به عملیات حماس، خاطرنشان کرد که ما در غزه درگیر فاجعه‌ای هستیم که در آن تل آویو، از گرسنگی به عنوان یک سلاح استفاده می‌کند و این خلاف قوانین بین‌المللی است.
گفتنی است رژیم صهیونیستی سیاست قحطی مصنوعی و قتل عام فلسطینیان به وسیله راه انداختن بحران غذایی را از چند طریق دنبال می‌کند. این رژیم در وهله نخست با تشدید محاصره غزه و ممانعت از ورود کمک‌های بشردوستانه و سپس امحای عمدی کمک‌های غذایی این کار را انجام می‌دهد. انهدام هدفمند مراکز تولید و توزیع اقلام غذایی و غلات مانند نانوایی‌ها و از بین بردن زمین‌های کشاورزی، دیگر اقدامی است که نیروهای اشغالگر در راستای تخلیه کامل غزه از فلسطینیان انجام می‌دهند. شایان ذکر است که این جنایت، جزئی از راهبرد ترکیبی دولت صهیونیستی برای هویت زدایی از فلسطین است که باید در کنار سایر اجزا، مانند قتل عام به وسیله بمباران نظامی و انهدام مراکز درمانی و شیوع بیماری‌های مهلک ملاحظه شود. وزارت بهداشت فلسطین در غزه در واکنش به جنایات چندوجهی اسرائیل در بیانیه‌ای اعلام کرد رژیم صهیونیستی مردم نوار غزه را در مثلث مرگی قرار داده که اضلاع آن حملات نظامی، ایجاد قحطی و شیوع بیماری‌های واگیردار است.
به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین این وزارتخانه روز جمعه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: «500 هزار شهروند فلسطینی ساکن شمال نوار غزه، از قحطی ای رنج می‌برند که در سکوت، در حال گرفتن جان آنهاست».
بر اساس اعلام منابع فلسطینی و بین‌المللی، نتیجه این تجاوز وحشیانه تاکنون شهادت نزدیک به 30هزار فلسطینی و مجروحیت قریب به 70هزار نفر دیگر بوده است. این حملات همچنین باعث آوارگی 85 درصد از مردم غزه شده که حدود 1.9 میلیون نفر از ساکنان این منطقه را شامل می‌شود.
جنبش حماس نیز اشاعه بیماری و گرسنگی درکنار بمباران مناطق مسکونی و درمانی را تهدیدی در جهت از بین بردن امکان مذاکرات توقف جنگ خواند. به گزارش الجزیره، یکی از شخصیت‌های رده بالای مقاومت اسلامی فلسطین اعلام کرد که فضای خوشبینانه ایجاد شده مبنی بر نزدیک بودن دستیابی به توافق مبادله اسرا، با وجود این وضعیت، بیانگر حقیقت نیست. این رهبر حماس تأکید کرد که ما برای پایان دادن به درد و رنج‌های ملت و توقف جنگ و حملات دشمن، تعاملی مثبت با طرف‌های واسطه داشتیم. وی بیان کرد که کشتن فلسطینیان از طریق اشاعه گرسنگی مصنوعی در نوار غزه، نسل‌کشی است و روند مذاکرات را به کلی تهدید می‌کند.

جستجو
آرشیو تاریخی