«ایران» از ماهیت تجمع‌ اپوزیسیون ضدایرانی ساکن در اروپا گزارش می‌دهد

فروریختن دیوار توهم در برلین


گروه سیاسی/ برنامه‌ریزی‌های گسترده و هزینه‌کردهای کلان برای برپایی یک نمایش ضدایرانی در برلین، به یک شکست تمام‌عیار بدل شد. درحالی که برخی چهره‌های رسانه‌ای ضدانقلاب در یک کنایه سیاسی از این رویداد با عنوان فروریختن دوباره دیوار برلین یاد می‌کردند، اما این رؤیاهای براندازانه آنان بود که بر سرشان آوار شد. از روزهای گذشته بسیاری از تلویزیون‌های ضدایرانی فارسی‌زبان به همراه شبکه‌های سازمانی منافقین و دیگر گروهک‌های اپوزیسیون، در همدستی آشکار و پنهان، تلاش همه‌جانبه‌ای برای گردهم آوردن پناهندگان سیاسی، اخلاقی و اعتقادی خارج‌نشین و براندازان در یکی از میادین شهر برلین در آلمان مصروف کردند. در این مسیر، از ترفندهای متعدد و ابزارهای بسیاری بهره برده شد که کمک به تأمین هزینه‌های بلیت قطار و هواپیما، اجاره اتوبوس، گروه‌‌بندی‌های درون‌شبکه‌ای و راه‌اندازی اردوهای سیاسی و آلمان‌گردی از جمله آنها بود.
چند هزار نفر؟
گروه‌های اپوزیسیون قصد داشتند با استفاده از این ابزارها، جمع گسترده‌ای از ایرانیان ساکن در اروپا را دور هم جمع کنند تا به اصطلاح خود، یک نمایش ضدایرانی گسترده در برلین به راه بیندازند. برنامه‌ریزان پشت صحنه حتی به این هم فکر کرده بودند که زمان برگزاری این تجمع طوری انتخاب شود تا حاضران بتوانند با خیالی آسوده به شهرها و محل کارهای خود برگردند. به همین دلیل بود که شنبه برای این موعود خیالی انتخاب شد تا پس از تعطیلی روز یکشنبه و آغاز روز دوشنبه، مشکلی برای حاضران ایجاد نشود. اما همه این تلاش‌ها، اعم از برنامه‌ریزی‌های شبکه‌ای و حضور اتوبوسی و تبلیغات وسیع رسانه‌ای به یک شکست مفتضحانه منجر شد. زیرا اردوکشی ضدانقلاب و برانداز و اپوزیسیون که با حمایت‌های آشکار و پنهان سلطنت‌طلب‌ها و سازمان منافقین انجام شد، حتی نتوانست جمعیتی را دور خود جمع کند که این جمعیت بتواند میدان اصلی برگزاری تجمع را پر کند. هرچند در پوشش خبری این تجمع تلاش شد جمعیت زیاد نشان داده شود، اما تصاویر به اندازه کافی گویای یک شکست تمام‌عیار است.
به این ترتیب، در ادامه مهار آشوب و اغتشاش در داخل کشور، این تجمع نصف و نیمه هم، شکست بیرونی، در کنار سلسله شکست‌های داخلی را برای براندازان و ضدانقلاب رقم زد و به این ترتیب سرخوردگی و ناکامی آنان را سنگین‌تر کرد.
امریکا را ناامید کردند!
ناکامی در این وزن‌کشی سیاسی درحالی صورت گرفت که این گروهک‌ها، حمایت تبلیغاتی همه رسانه‌های ضدایرانی فارسی‌زبان و غیرفارسی‌زبان را نیز در اختیار داشتند. مضافاً بر اینکه در قیاس با جمعیت ایرانیانی که امروز در اروپا زندگی می‌کنند، می‌توان به سادگی فهمید که دست جریان‌های اپوزیسیون تا چه اندازه خالی است. در کنار این، نباید این واقعیت را از نظر دور داشت که بسیاری از حاضران در این تجمع را کسانی تشکیل می‌دادند که پرونده پناهندگی خود را با استفاده از کیس‌های امنیتی کسب کرده بودند. پناهندگان تروریست، یعنی کسانی که به‌دلیل همکاری با سازمان منافقین یا سایر گروهک‌های ضدانقلاب محکوم شده و با در دست داشتن مدارک به اروپا فرار کرده بودند، بخش دیگری از جمعیت حاضر در این تجمع را تشکیل می‌دادند. به عبارت دیگر، آنچه روز گذشته مطابق نمادها، پرچم‌ها و شعارها در برلین دیده شد، قدرت‌نمایی و وزن‌کشی امثال کسانی بودند که تا پیش از این یا به‌واسطه شراکت در جنایات رژیم پهلوی در حق مردم ایران از کشور گریختند، یا حامی تجزیه ایرانند و یا همچون منافقین دستشان به خون هموطنانشان آغشته است. البته به این جمعیت، باید اروپاییانی را هم اضافه کرد که یا به‌دلیل دریافت مبالغی از سوی سازمان منافقین یا به‌دلیل قرارگرفتن تحت تأثیر تبلیغات فراگیر ضدایرانی رسانه‌های غربی و یا حتی برای تماشا و سرگرمی در این تجمع حضور داشتند. نکته جالب توجه آنکه رسانه های معاند از حضور پناهندگان اوکراینی در آلمان در این مراسم خبر دادند.
نقش فراموش‌نشدنی آلمان
هرچند این تجمع در نهایت به قمپز یا همان درکردن توپ توخالی اپوزیسیون برانداز تبدیل شد، اما در کنار این مسأله حاشیه‌ای، نکته مهم‌تر، محل برگزاری تجمع، یعنی کشور آلمان است. پیش‌تر اعلام شده بود که سفارتخانه آلمان نقش ویژه‌ای در هماهنگی سفارتخانه‌ها برای ساماندهی اغتشاش‌ها در ایران برعهده داشته است. تجمع شکست‌خورده روز گذشته هم نشان داد که آلمان تلاش دارد این پیام سیاسی را به ایران مخابره کند که این کشور قصد دارد به مرکزیت تجمع و برنامه‌ریزی اپوزیسیون برانداز علیه جمهوری اسلامی ایران تبدیل شود. اما اتفاق روز گذشته در برلین نشان داد که حتی یک دستگاه سیاسی و امنیتی با پشتوانه دولت آلمان هم نمی‌تواند وزن درخوری مقابل اراده ملت ایران، حتی در کشور خودش خلق کند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8033/5/630701/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها