مراسم معارفه سرمربی پرتغالی استقلال برگزار شد

ساپینتو: می‌‌خواهم 4 جام کسب کنم


ریکاردو ساپینتو که سه‌شنبه به صورت رسمی به عنوان سرمربی جدید استقلال معرفی شد، ساعت ۲۳:۳۷ سه‌شنبه شب همراه با هوگو ساخودا یکی از همراهان پرتغالی‌اش به ایران آمد و وارد فرودگاه امام خمینی(ره) شد و مورد استقبال خبرنگاران قرار گرفت.
​​​​​​​گروه ورزشی/ ریکاردو ساپینتو که سه‌شنبه به صورت رسمی به عنوان سرمربی جدید استقلال معرفی شد، ساعت ۲۳:۳۷ سه‌شنبه شب همراه با هوگو ساخودا یکی از همراهان پرتغالی‌اش به ایران آمد و وارد فرودگاه امام خمینی(ره) شد و مورد استقبال خبرنگاران قرار گرفت و پس از آن به هتل محل اقامت خود رفت. اما مراسم معارفه این مربی ۴۹ ساله پرتغالی، از ساعت 16 دیروز با حضور مسئولان استقلال و خبرنگاران در هتل اسپیناس پالاس آغاز شد که رسانه‌های اختصاصی استقلال آن را به صورت زنده پوشش دادند. به همین علت مجری برنامه از حاضرین خواست تا از پخش Iive خودداری کنند چون این امتیاز در اختیار باشگاه است و حق شکایت دارد. آرش برهانی مدیر آکادمی و سرمربی تیم امید، سیاوش اکبرپور سرمربی تیم جوانان، امین منوچهری سرمربی نوجوانان، بیژن طاهری مدیر تیم بزرگسالان، مهدی افضلی، پرویز مظلومی و محمد مؤمنی اعضای هیأت مدیره و فرشید سمیعی معاون حقوقی استقلال از حاضران این جلسه بودند. مظلومی عضو هیأت مدیره استقلال در پاسخ به این موضوع که سرمربی جدید این تیم مشخص شد، گفت: «مبارک باشد.» طاهری سرپرست استقلال هم که گویا قرار است در کادر فنی جدید و برای فصل آینده هم این مسئولیت را برعهده داشته باشد، در حاشیه مراسم معارفه ساپینتو، درباره اینکه آیا قرار است به کارش ادامه دهد، عنوان کرد: «فعلاً در خدمت این تیم هستم. به قول بچه‌های پیشکسوت، من و همه پیشکسوتان دیگر فرزند استقلال هستیم و هر کسی در پست سرپرستی باشد، تلاش می‌کند این تیم موفق باشد و ما هم به او کمک می‌کنیم.» حدود ساعت 16:30 بود که ساپینتو به همراه مصطفی آجورلو مدیرعامل استقلال وارد سالن کنفرانس شدند و مورد استقبال حاضران قرار گرفتند. پس از پخش سرود ملی قرارداد همکاری دو طرف امضا شد و آجورلو شال آبی را به سرمربی جدید تیمش هدیه داد.
آجورلو: رفتن مجیدی مرا خیلی اذیت کرد
آجورلو در مراسم معارفه ساپینتو درباره انتظار هواداران و خواسته‌اش از فرهاد مجیدی صحبت کرد. مدیرعامل آبی‌ها گفت: «خدا را شکر می‌‌کنم امروز هواداران عزیز و خانواده بزرگ استقلال که مضطرب و نگران بودند، با آمدن سرمربی جدید تیم به آرامش خیلی خوبی رسیده باشند. چندین سال در انتظار لذت قهرمانی بودیم و توانستیم آن را در استادیوم آزادی درک کنیم. البته اول فصل به مجیدی گفته بودم 75 امتیاز‌ می‌‌خواهیم و 5 هفته قبل از اتمام مسابقات می‌‌خواهیم قهرمانی را کسب کرده باشیم.» او به صحبت‌هایش درباره مجیدی ادامه داد: «جا دارد جای او را هم خالی بدانیم. امیدوارم هرجا هست موفق باشد. ممکن است رفتن و نبودش برای فصل آتی مرا خیلی اذیت کرده باشد. هواداران و ما در یک ماه گذشته فشار زیادی را تجربه کردیم، مجیدی قول همکاری داده بود اما هجمه دیگران باعث جدایی‌اش شد اما فوتبال حرفه‌ای همین است. باید فرض کنیم قهرمانی تمام شد و فصل جدید شروع شد. هر کسی حق انتخاب دارد. مجیدی تشخیص داد برای سال جدید سرمربی تیم دیگری باشد و ما هم به این تصمیم احترام می‌‌گذاریم. برای ادامه زندگی استقلال هرگز از پا نخواهیم نشست. من مانند یک پسر ۱۸ ساله دنبال قهرمانی بعدی‌ام و تمام قد از ساپینتو حمایت می‌کنم.»
شبکه ماهواره‌ای و ورزشگاه اختصاصی
آجورلو در ادامه صحبت‌هایش از راه‌اندازی شبکه ماهواره‌ای خبر داد و عنوان کرد: «شبکه ماهواره‌ای استقلال به صورت آزمایشی فعالیت خود را آغاز کرده و از طریق اینترنت و ماهواره‌های داخلی قابل دسترسی است. همچنین قرار است در جشن قهرمانی استقلال در برج میلاد که بزودی برگزار خواهد شد، این شبکه به صورت رسمی کار خود را آغاز کند. همین الان شبکه اینترنتی استقلال را در امریکا و اروپا می‌بینند؛ فکر نکنید اگر حق پخش را ندهند من بیکار می‌نشینم. یک منفعت هزار میلیاردی استقلال در صدا و سیما گم شده که من این مبلغ را می‌گیرم؛ به رئیس جمهور هم نامه نوشتم.» مدیرعامل استقلال همچنین گفت: «۶ ماه است برای ساختن استادیوم اختصاصی استقلال در حال مذاکره هستیم و ۱۵ تیرماه قرار است اقدامات لازم را انجام بدهیم.» در ضمن با اعلام مدیرعامل استقلال، برند یوسف اسپانسر پیراهن استقلال در فصل آینده خواهد بود. آجورلو اعلام کرد: «قرار است در این باره 3 میلیارد تومان به باشگاه استقلال بابت پیراهن داده شود.»
ساپینتو: در خواب، رؤیای اینجا بودن را داشتم
ساپینتو در مراسم معارفه خود به عنوان سرمربی جدید استقلال به رؤیایش برای حضور در این تیم اشاره کرد: «اول از همه تشکر می‌‌کنم از آجورلو که مرا به باشگاه استقلال دعوت کرد، تشکر می‌کنم و خیلی خوشحالم اینجا هستم. استقلال یکی از بزرگ‌ترین تیم‌های جهان است و نزدیک به 40 میلیون هوادار دارد. استقلال همیشه به برنده شدن عادت دارد. سال گذشته قهرمان لیگ شده و بازی‌ها را پی در پی می‌‌برد. اکنون لحظه‌ای است که آرزوی رسیدن به آن را داشتم و حتی در خواب رؤیای اینجا بودن را داشتم. این یکی از بهترین لحظه‌ها و تجارب زندگی من خواهد بود و امیدوارم با تلاش همدیگر بتوانیم قهرمانی دیگری را رقم بزنیم.» سرمربی جدید استقلال ادامه داد: «دلیل موفقیت تیم استقلال کیفیت بازیکنان این تیم است. آنها خیلی منسجم در دفاع عمل می‌کردند. خیلی می‌جنگند و همدل هستند، مثل یک خانواده. رقابت پرفشاری در لیگ برتر فصل گذشته وجود داشت اما استقلال هیچ شکستی نداشت و فصل عالی‌ای را سپری کرد. این روند و موقعیت را باید در آینده هم ادامه بدهیم. آینده ما همین الان است و فصل جدید است. الان می‌دانید که مسئولیت بزرگی بر گردن من است. همه تلاش می‌کنند که امسال جام را از استقلال بگیرند. مطمئناً همه تیم‌ها جنگنده‌تر از قبل مقابل ما عمل می‌کنند.» او درخواستش از بازیکنان استقلال را این طور بیان کرد: «باید آماده‌تر از همیشه باشیم و حس جنگندگی‌مان را بیشتر کنیم. وقتی که بازیکنان روز اول به تمرینات می‌آیند، باید خیلی انگیزه داشته باشند که روند قبل را ادامه بدهند. آنها مزه قهرمانی را چشیده‌اند. مزه بردن را چشیده‌اند. این خیلی دلچسب است. نمی‌خواهیم آن را از دست بدهیم. همان طور که گفتم، همه می‌دانیم چالش بزرگی را در پیش داریم.» ساپینتو تعداد قهرمانی که می‌‌خواهد بیاورد را هم مشخص کرد: «قبلاً با مدیرعامل باشگاه صحبت کردم. از من نخواهید کار خارق‌العاده‌ای انجام بدهم. فقط می‌خواهم 4 قهرمانی برای استقلال بیاورم! ذهنیت همه ما یکی است. دوست نداریم بازنده باشیم. این ذهنیتی است که آن را دوست دارم و ادامه‌اش می‌دهیم. این را همیشه از خودم خواسته‌ام و بعداً از دیگران می‌خواهم. امیدوارم زمانی که بازیکنان جمع می‌شوند جو صمیمی‌ای بر تیم حاکم باشد. امیدوارم این جو تا آخر هم حاکم باشد. فقط با همین جو صمیمی و خانوادگی می‌توانیم قهرمانی را تکرار کنیم.»

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7939/1/617656/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها