رئیس کل بانک مرکزی:

نرخ ارز بزودی متعادل‌تر می‌شود


رئیس کل بانک مرکزی از فراهم شدن امکان انجام معاملات توافقی ارز در صرافی‌ها از هفته گذشته و بازار متشکل ارزی در روز سه‌شنبه خبر داد.
علی صالح آبادی صبح دیروز در برنامه زنده تلویزیونی درباره وضعیت بازار ارز گفت: با توجه به شرایط خوب ارزی کشور و بازگشت ارز حاصل از صادرات به چرخه اقتصادی و همچنین پوشش حواله جات سامانه نیما انتظار داریم وضعیت بازار ارز به‌زودی بهبود یابد.
وی افزود: از هفته گذشته امکان انجام معاملات توافقی برای صرافی‌ها با هماهنگی کانون صرافان فراهم شد، از امروز نیز این امکان در بازار متشکل ارزی ایجاد شده است و این امکان فراهم شده تا صرافان ارز را به نرخ مورد نظر صادرکنندگان خریداری کنند.
رئیس کل بانک مرکزی تصریح کرد: آرامش بیشتری در روزهای آینده در بازار ارز حاکم می‌شود و انتظار داریم قیمت‌ها متعادل‌تر شوند. صالح آبادی در حاشیه جلسه هیأت دولت نیز با اشاره به برگشت ارز حاصل از صادرات به چرخه تجاری کشور گفت: در سامانه نیما حواله جات را بخوبی پوشش می‌دهیم البته صرافان و فعالان بازار انتظار داشتند که ما امکان انجام معاملات توافقی را فراهم کنیم و طی توافقی که با صادرکنندگان و صرافان و کانون صرافان انجام شد از هفته گذشته روز دوشنبه امکان انجام معاملات ارزی به‌صورت توافقی و براساس مکانیزم بازار در صرافی‌ها فراهم شد. به گفته رئیس کل بانک مرکزی امکان خوبی برای صادرکنندگان فراهم شد که ارز را به نرخی که مدنظرشان است در سامانه عرضه کنند.
تصویب جزئیات تسهیلات ودیعه مسکن در جلسه شورای پول و اعتبار
رئیس کل بانک مرکزی گفت: روز سه‌شنبه در شورای پول و اعتبار میزان تسهیلات اجاره مسکن تصویب شد به‌طوری که میزان ودیعه اجاره مسکن در تهران ۱۰۰ میلیون تومان، در کلانشهر‌ها ۷۰ میلیون تومان و در سایر مناطق شهری ۴۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده است.
وی در زمینه ارائه تسهیلات خرد به متقاضیان گفت: امسال باتوجه به اینکه تسهیلات مربوط به ازدواج، فرزندآوری، ودیعه مسکن و انواع تسهیلاتی دیگر که در قانون بودجه ۱۴۰۱ دیده شده پرداخت این تسهیلات جزو اولویت‌هایی است که حتماً نظام بانکی باید آنها را پرداخت کند.
وی در عین حال تصریح کرد: البته این کمک ودیعه است و طبعاً هزینه‌ها را به‌صورت کامل پوشش نمی‌دهد، ولی کمکی است برای افرادی که می‌خواهند مسکن اجاره کنند.البته هر کسی که می‌خواهد از این تسهیلات استفاده کند باید ابتدا در سامانه وزارت راه و شهرسازی ثبت‌نام کند و بعد نسبت به گرفتن وام اقدام نماید.
به گفته رئیس کل بانک مرکزی این مبلغ، کمک ودیعه است و قبول داریم همه ودیعه مسکن را پوشش نمی‌دهد. وزارت راه و شهرسازی سامانه معرفی مستأجران به بانک‌ها را راه‌اندازی کرده است. رئیس شورای پول و اعتبار تأکید کرد: اولویت با پرداخت وام‌هایی است که قانون اعطای آنها را به متقاضیان تصویب کرده است.
وی در خصوص عدم همکاری برخی بانک‌ها با متقاضیان تسهیلات خرد اظهار کرد: امسال با توجه به درج تسهیلات از قبیل وام ازدواج، فرزندآوری و ودیعه مسکن در قانون بودجه، پرداخت آنها جزو اولویت‌های بانکی است که بانک‌ها حتماً باید به متقاضیان اعطا کنند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7939/1/617647/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها